Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Πατρίτσια Χάισμιθ η πλέον χιτσκοκική ταινία του... Χίτσκοκ αξιοποιεί μοναδικά τη δύναμη της εικόνας, παίζοντας έξοχα με τη δομή των χαρακτήρων και των καταστάσεων. Ο κάθε ήρωας είναι το alter ego του άλλου.
Αυτός ο αυγοειδής κύριος με το πούρο και το προφίλ του στρουμπουλού κουστουμαρισμένου οικογενειάρχη είχε ματιά «αλητάμπουρα» και του άρεσε να κάνει πλάκες. Μόνο που δεν του άρεσε να είναι μόνος του. Εψαχνε τον τρόπο να κάνει τις «φάρσες» του γνωστές και ευτυχώς βρήκε τη μεγάλη οθόνη.
Ακόμη και οι επικριτές του, που αντιμετώπιζαν το έργο του ως «κινηματογράφο χωρίς ουσία», στο τέλος παραδέχτηκαν το μεγαλείο του Αλφρεντ.
Σκοπός του Χίτσκοκ η διατάραξη της καθημερινότητας και η συνενοχή του θεατή (υπόδειγμα τρομοκράτη) -ως το τελευταίο δευτερόλεπτο - στο αίσθημα αμφιβολίας για κάθε μορφής ενοχή, αλλά και για τις ίδιες τις πράξεις των ηρώων.
Είχε πει «η τηλεόραση είναι όπως η φρυγανιέρα. Κάθε φορά που πατάς ένα κουμπί, πετάγεται έξω το ίδιο ακριβώς πράγμα».
... Ακούστε τον, κάτι ξέρει.
«STRANGERS ON A TRAIN». Ψυχολογικό θρίλερ παραγωγής 1951. Σκην.: Αλφρεντ Χίτσκοκ. Με τους: Φούρλι Γκρέιντζερ - Ρουθ Ρόμαν - Ρόμπερτ Γουόλκερ - Πατρίτσια Χίτσκοκ.