Τετάρτη 23 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Στο «σφυρί» 18 αεροπλάνα!

Οι Βρετανοί μάνατζερς εισηγούνται την  ενοικίαση  16 αεροσκαφών για 10 χρόνια έναντι 175 δισ. δραχμών. Αν αγοραστούν στοιχίζουν περίπου 225 δισ.

Στο «σφυρί» θέλουν να βγάλουν οι Βρετανοί μάνατζερ της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» αεροπλάνα της εταιρίας και στη θέση τους να ενοικιάσουν άλλα!

Η εισήγηση του διευθύνοντα συμβούλου της ΟΑ Ρ.Λιντς, που συζητείται σήμερα στο ΔΣ της εταιρίας, προβλέπει την πώληση όλων των ιδιόκτητων αεροσκαφών «Μπόινγκ» 747, 727 και 737 - 200 στην αμερικανική εταιρία «GEKAS» και από την ίδια να ενοικιαστούν συνολικά δεκαπέντε αεροσκάφη (11 «Μπόινγκ» 737 - 700 και τέσσερα 737 - 800). Η εισήγηση προβλέπει, επίσης, την ενοικίαση ενός αεροσκάφους τύπου «Ερ Μπας Α 300 - 600». Σύμφωνα με το σχέδιο των Βρετανών μάναντζερ, τα 16 αεροπλάνα προγραμματίζεται να αποκτηθούν για 10 χρόνια, έναντι μηνιαίου μισθώματος για το καθένα 290.000 δολάρια. Δηλαδή η ΟΑ θα καταβάλει στη διάρκεια των 10 χρόνων για ενοίκια των αεροπλάνων, που θα επιστρέψει στην προμηθεύτρια εταιρία μόλις λήξει το συμβόλαιο μίσθωσης, περισσότερα από 175 δισ.δραχμές, χωρίς να υπολογίζεται το κόστος συντήρησης. Να σημειωθεί ότι αν η ΟΑ αγόραζε τα 15 αεροσκάφη θα πλήρωνε περίπου 225 δισ. δρχ.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Βρετανών μάναντζερ, η αξία όλων των «Μπόινγκ» της ΟΑ είναι περίπου 50.000.000 δολάρια, τα οποία θα δοθούν ως προκαταβολή για την ενοικίαση των αεροπλάνων. Αξίζει να επισημανθεί ότι στα προς πώληση αεροσκάφη συμπεριλαμβάνονται 4 «Μπόινγκ 747» , 3 727 και 11 737 - 200, στα οποία εκτελούνται εργασίες ανακαίνισης, με κόστος που ξεπερνά τα δύο δισ. δραχμές.

Πάντως, η σπουδή των ξενόφερτων μάναντζερ να ξεπουλήσουν περιουσιακά στοιχεία του εθνικού αερομεταφορέα, συμπεριλαμβανομένων και κτιρίων (Νέας Υόρκης, Λονδίνου, Παρισιού) εκτιμάται ότι συνδέεται με την αποτίμηση της αξίας της εταιρίας, που αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη. Βάσει της αποτίμησης αυτής, θα καθοριστεί και το τίμημα που θα κληθούν να καταβάλουν οι υποψήφιοι αγοραστές.

Στελέχη της ΟΑ υπογραμμίζουν ότι για την ενοικίαση των αεροπλάνων δεν τηρούνται οι κανονισμοί προμηθειών της εταιρίας, οι οποίοι προβλέπουν διαδικασία ανοιχτού διαγωνισμού και κατάθεση προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες. Επίσης, διατυπώνουν επιφυλάξεις ως προς τη σκοπιμότητα μια τέτοιας κίνησης, χωρίς να έχει προηγηθεί μελέτη αξιολόγησης του συγκεκριμένου τύπου αεροσκαφών. Τέλος, επισημαίνουν ότι τέτοιες αποφάσεις είναι στρατηγικού χαρακτήρα για το μέλλον μιας επιχείρησης και ως εκ τούτου απαιτούν την έγκριση του μετόχου (εν προκειμένω του υπουργείου Οικονομικών).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ