Παρασκευή 25 Φλεβάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
«Αγωνιζόμαστε για να διατηρήσουμε θεμελιώδεις κατακτήσεις»

Του Φώτη Τριχά, μέλους του ΔΣ της Ενωσης Εργαζομένων ΗΛΠΑΠ

- Βρίσκεστε για τρίτη συνεχή βδομάδα σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Ποια είναι τα αιτήματά σας;

- Πρώτα από όλα δεν πρόκειται για αιτήματα. Ο αγώνας μας αποσκοπεί στη διατήρηση θεμελιακών κατακτήσεων και δικαιωμάτων μας, τα οποία δεν τόλμησε να θίξει ούτε η χούντα. Με τις κινητοποιήσεις μας, στις οποίες, σημειωτέον, αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε μετά από τρίμηνη αδιαλλαξία και αδιαφορία κυβέρνησης και διοίκησης, αντιδρούμε στην επιβολή των εξοντωτικών ωραρίων, που με τις «σπαστές» βάρδιες μάς κρατούν στο δρόμο 15 ώρες. Επίσης, αντιδρούμε στις περικοπές των ρεπό, στην κατάργηση του χρόνου παραλαβής και παράδοσης του οχήματος, στον περιορισμό ή κατάργηση του διαλείμματος κλπ. Ακόμα, αντιδρούμε στην επιχειρούμενη διάλυση του ταμείου υγείας. Από τη μια, μας έχουν αυξήσει τις εισφορές, ενώ, από την άλλη, αδειάζουν το Ταμείο από γιατρούς, ενώ η διοίκηση ασκεί πιέσεις στους γιατρούς να περιορίσουν στο ελάχιστο τις παροχές.

- Η διοίκηση, ωστόσο, σας κατηγορεί για «κομματικές σκοπιμότητες» ενόψει εκλογών και σας επιρρίπτει ευθύνες για την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Τι απαντάτε στις κατηγορίες αυτές;

- Κατ' αρχήν, να ξεκαθαρίσουμε ότι ο αγώνας μας αποφασίστηκε ομόφωνα από το Διοικητικό Συμβούλιο του σωματείου μας και από τη συντριπτική πλειοψηφία (98%) της γενικής συνέλευσης όλου του προσωπικού κίνησης. Συνεπώς, όπως είναι αυτονόητο, δεν υπάρχει θέμα κομματικών σκοπιμοτήτων. Αυτό, βέβαια, το γνωρίζει πολύ καλά η διοίκηση, αλλά ελλείψει επιχειρημάτων, επιδιώκει μ' αυτό τον ανυπόστατο και κατάπτυστο ισχυρισμό να συκοφαντήσει τον αγώνα μας και να στρέψει εναντίον μας την κοινή γνώμη. Ωστόσο, έχει αξία να επισημανθεί ότι ο αγώνας μας γίνεται και για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, καθώς με την καθιέρωση του νέου προγράμματος δρομολογίων, από τις αρχές Δεκέμβρη, αυξήθηκαν οι χρόνοι αναμονής στις στάσεις και στις αφετηρίες και κατ' επέκταση μεγάλωσε η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Σημειώστε ότι η απεργία είναι το έσχατο μέτρο πάλης για μας. Επειδή γνωρίζουμε ότι οι κινητοποιήσεις μας έχουν επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, εδώ και τρεις μήνες προσπαθούμε μάταια να έρθουμε σε διάλογο με τους συναρμόδιους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Εργασίας. Ακόμα και σήμερα, καλούμε σε δημόσιο διάλογο κάθε αρμόδιο, αλλά απάντηση δεν παίρνουμε. Ας μην εγκαλούν λοιπόν εμάς για αδιαφορία προς το επιβατικό κοινό, όταν οι ίδιοι αρνούνται τον ειλικρινή διάλογο που ζητάμε, ακριβώς, για να βρούμε λύσεις στα προβλήματα που απασχολούν πρώτα και κύρια το επιβατικό κοινό, αλλά και εμάς τους εργαζόμενους στην επιχείρηση.

- Από δω και πέρα πώς σκέπτεστε να συνεχίσετε, με δεδομένη την άρνηση κυβέρνησης και διοίκησης να δώσουν λύσεις στα προβλήματα που προαναφέρατε;

- Για μας είναι μονόδρομος ο δρόμος της ενότητας και της αντίστασης. Αν υποκύψουμε τώρα, είναι βέβαιο ότι θα έρθουν ακόμα χειρότερες μέρες. Στη χτεσινή μας γενική συνέλευση αποφασίσαμε να συνεχίσουμε και την ερχόμενη βδομάδα τις κινητοποιήσεις μας. Εκείνο που προέχει, όμως, τώρα είναι να συγκροτήσουμε ενιαίο μέτωπο πάλης με όλους τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, αφού τα προβλήματα είναι κοινά για όλους και απορρέουν από τον αντισυγκοινωνιακό - αντεργατικό νόμο 2669/98 που ψήφισε η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή, ο οποίος ανοίγει το δρόμο της ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών και γυρίζει στο Μεσαίωνα τις εργασιακές σχέσεις.


Ν.Κ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ