Πέμπτη 17 Οχτώβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΡΑΜ ΑΘΗΝΑΣ
Προβληματική η νέα χάραξη

Ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή

Από τα έργα του Τραμ στην οδό Αρδηττού

Eurokinissi

Από τα έργα του Τραμ στην οδό Αρδηττού
Περισσότερα προβλήματα, από αυτά που υποτίθεται ότι θα λύσει, αναμένεται να προκαλέσει η νέα χάραξη της γραμμής του τραμ, όπως φαίνεται από την έκθεση των εμπειρογνωμόνων - καθηγητών του ΕΜΠ, που συγκρότησε η ίδια η κυβέρνηση.

Την επισήμανση αυτή κάνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη, με Ερώτηση και Αίτηση κατάθεσης εγγράφων που υπέβαλαν στη Βουλή, τονίζοντας ότι η νέα χάραξη της γραμμής του τραμ θα επιβαρύνει το έργο κατά 700 εκατ. δρχ., όπως ανακοίνωσε σε πρόσφατη συνέντευξη ο υπουργός Πολιτισμού, με το αιτιολογικό ότι πρέπει να προστατευτούν οι αρχαιολογικοί χώροι του Ολυμπιείου και της Πύλης του Αδριανού.

Οπως υπογραμμίζεται στην Ερώτηση, η νέα χάραξη προβλέπει τη διέλευση του τραμ και από την οδό Αρδηττού και κατάληξή του στο Σύνταγμα και πιθανόν μόνο στο ΦΙΞ καθώς, σύμφωνα με τα λεγόμενα του υπουργού Πολιτισμού, «η ολυμπιακή υποχρέωση είναι να φτάσει το τραμ μέχρι το ΦΙΞ». Ομως, όπως φαίνεται και από τα δημοσιεύματα στον Τύπο τα σχετικά με τις προτάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που συγκρότησε το υπουργείο Μεταφορών, αυτή η χάραξη θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι θα λύσει, αφού και η Αρδηττού είναι κυκλοφοριακά κορεσμένη και δεν επιτυγχάνεται άμεση πρόσβαση στην Ακρόπολη και τους γειτονικούς αρχαιολογικούς και πολιτιστικούς χώρους. Οσον αφορά στο συγκεκριμένο τμήμα της Λεωφ. Αμαλίας, δεν είναι γνωστό εάν έχουν γίνει μετρήσεις για τους προκαλούμενους κραδασμούς από την κυκλοφορία και ειδικά την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων σε υποδομή σύγχρονης τεχνολογίας, όταν αντίθετα είναι γνωστή η, στο παρελθόν, διέλευση του τραμ της Αθήνας εμπρός από την Πύλη του Αδριανού, καθώς και η, σε πολλές πόλεις της Ευρώπης, διέλευση τραμ δίπλα από αρχαία μνημεία, σε υποδομή παλαιάς τεχνολογίας.

Οι δύο βουλευτές του Κόμματος επισημαίνουν ότι το έργο του τραμ είναι απαραίτητο για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και περιβαλλοντικού προβλήματος της Αθήνας και ρωτούν τους υπουργούς Μεταφορών - Επικοινωνιών και Πολιτισμού:

  • «Γιατί δεν εφαρμόζονται οι προτάσεις της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που συγκρότησε το υπουργείο Μεταφορών, οι οποίες αφορούν τη διευθέτηση της γραμμής του τραμ;
  • Με βάση ποια μελέτη συγκοινωνιακή - κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική ανακοίνωσε ο υπουργός Πολιτισμού τη νέα χάραξη, που αποκλείει το επίμαχο τμήμα της Λεωφ. Αμαλίας;
  • Εχουν γίνει μετρήσεις για τους προκαλούμενους κραδασμούς από την κυκλοφορία οχημάτων, σε υποδομή σύγχρονης τεχνολογίας;
  • Πώς προβλέπεται να καλυφθεί το πρόσθετο κόστος των 700 εκατ. δρχ., που ανακοίνωσε ο υπουργός Πολιτισμού;
  • Δεσμεύεται ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών ότι το τραμ θα φθάσει μέχρι το Ασκληπιείο και μέχρι το Σύνταγμα, σύμφωνα με παλιότερες δηλώσεις του;».

Παράλληλα, οι Αντ. Σκυλλάκος και Λιάνα Κανέλλη ζητούν από τους δύο υπουργούς να καταθέσουν στη Βουλή, μέσα στις προβλεπόμενες από τον Κανονισμό προθεσμίες, τα εξής έγγραφα: «Εάν έχουν γίνει, τις μετρήσεις των κραδασμών που προκαλούνται από την κυκλοφορία βαρέων κυρίως οχημάτων και την επιβάρυνση του τραμ. Την έκθεση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, που πιθανολογεί ύπαρξη αρχαιοτήτων επί της Λεωφ. Αμαλίας, το βάθος, στο οποίο ενδεχόμενα βρίσκονται οι αρχαιότητες αυτές, καθώς και τη σημασία τους. Την εισήγηση της Εφορείας Αρχαιοτήτων προς το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και τα πρακτικά της σχετικής συνεδρίασης του Συμβουλίου. Εάν υπάρχει, τη συγκοινωνιακή - κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική μελέτη, με βάση την οποία ο υπουργός Πολιτισμού ανακοίνωσε τη νέα χάραξη. Την έκθεση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Μεταφορών - Επικοινωνιών, καθώς και την τεχνικοοικονομική μελέτη του υπουργείου Πολιτισμού, με βάση την οποία το έργο επιβαρύνεται κατά 700 εκατ. δρχ».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ