Τρίτη 5 Νοέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Συναποφασίζουν νέες αυξήσεις στους φόρους πετρελαιοειδών

Οι νέες φοροεπιβαρύνσεις συζητήθηκαν χτες στις Βρυξέλλες στη συνεδρίαση του Συμβουλίου υπουργών Οικονομίας. Εκκρεμεί η επικύρωσή τους, για να εκδοθεί η σχετική οδηγία

Με νέα φορολογικά βάρη φορτώνει η κυβέρνηση, από κοινού με την Ευρωπαϊκή Ενωση τους εργαζόμενους και τα άλλα λαϊκά στρώματα. Συγκεκριμένα, χτες, στο Συμβούλιο των Υπουργών Οικονομικών της Ευρωπαϊκής Ενωσης (ΕΚΟΦΙΝ) που συνεδρίασε στις Βρυξέλλες, συζητήθηκε, εκτός των άλλων, και η «φορολογία της Ενέργειας». Οπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου: «Το Συμβούλιο αναμένεται να καταλήξει σε μια πολιτική συμφωνία επί της πρότασης οδηγίας για τη φορολογία των ενεργειακών προϊόντων». Πολύ απλά, αυτό σημαίνει ότι οδηγούμαστε σε αύξηση του φόρου σε όλα τα είδη των καυσίμων, από το πετρέλαιο κίνησης και θέρμανσης, μέχρι τις βενζίνες και τα καύσιμα (κηροζίνες) των αεροπλάνων. Δεν αποκλείεται, στο όνομα της προστασίας του περιβάλλοντος, να επιβληθεί και νέος φόρος -έχουν γίνει κατά καιρούς διάφορες συζητήσεις- με τον εύηχο τίτλο του περιβαλλοντικού φόρου.

Το υφιστάμενο κοινοτικό φορολογικό σύστημα στα καύσιμα ισχύει από το 1993 και προβλέπεται η επιβολή ενός κατώτατου ορίου φορολογικής επιβάρυνσης, το οποίο δεν μπορούν να παραβιάσουν οι χώρες - μέλη. Οι τελευταίες διατηρούν το δικαίωμα να αυξάνουν προς τα επάνω τα επίπεδα της φορολογικής επιβάρυνσης στα καύσιμα, δεν έχουν όμως το δικαίωμα να τα μειώσουν κάτω από τα επιβαλλόμενα όρια. Η προσαρμογή αυτή στα κοινοτικά δεδομένα του 1993, είχε σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν οι τιμές των καυσίμων κατά 50 και πλέον δραχμές το λίτρο. Από τότε και μέχρι σήμερα, η φορολογία καυσίμων στην Ελλάδα, όπως και στις άλλες χώρες του Νότου, διατηρείται κοντά σε αυτά τα κατώτατα επίπεδα. Το καθεστώς, όμως, αυτό τροποποιείται προς την κατεύθυνση της αύξησης της φορολογίας καυσίμων και οι υπουργοί Οικονομικών συζητούσαν χτες την προς τα πάνω αναπροσαρμογή των επιπέδων φορολογικής επιβάρυνσης. Κοντολογίς, οι Ελληνες καταναλωτές θα κληθούν πολύ σύντομα, πιθανότατα, από 1/1/2003 να πληρώσουν ακριβότερα καύσιμα λόγω αύξησης της φορολογίας.

Στην «αδύνατη», τελικά, Πορτογαλία εξαντλεί η κοινοτική γραφειοκρατία την αυστηρότητά της, σχετικά με τις προβλεπόμενες από το Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης ποινές, για τις χώρες που παρουσιάζουν υπερβολικά ελλείμματα. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται «το Συμβούλιο θα υιοθετήσει απόφαση σχετικά με το υπερβολικό έλλειμμα της Πορτογαλίας και σύσταση προς τη χώρα αυτή για επάνοδο του δημοσιονομικού της ελλείμματος σε επίπεδα κάτω του 3%, όπως προβλέπεται από τη Συνθήκη». Να σημειώσουμε ότι «υπερβολικό έλλειμμα» είχε εμφανίσει και η Γερμανία, αλλά, μετά από πολιτικές πιέσεις της γερμανικής κυβέρνησης, τα κοινοτικά όργανα, με εύκολες δικαιολογίες, απέφυγαν να ενεργοποιήσουν τις σχετικές διατάξεις και να επιβάλουν τις προβλεπόμενες ποινές του -γερμανόπνευστου- προγράμματος σταθερότητας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ