Πέμπτη 19 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΤΡΑ
Φιέστα εγκαινίων της μισοτελειωμένης Περιμετρικής

Στο μεγάλο έργο, με τις τεράστιες καθυστερήσεις και τις υπέρογκες υπερβάσεις των προϋπολογισμών, αναφέρθηκε η Δημοτική Κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι»

H Περιμετρική της Πάτρας ούτε έχει τελειώσει, καθυστέρησε απελπιστικά, κόστισε πολλαπλάσια και, επιπρόσθετα, παραμένουν ερωτήματα ως προς την ποιότητα επιμέρους στοιχείων του έργου. Πώς λοιπόν μπορεί να αισθάνεται ικανοποιημένη η κυβέρνηση και οι ντόπιοι υπάλληλοί της;

Αυτό το ερώτημα, αφού προηγουμένως παρουσίασε αναλυτικά και τεκμηριωμένα στοιχεία για την πορεία κατασκευής της Περιμετρικής, θέτει στον πατραϊκό αλλά και γενικότερα στον ελληνικό λαό η Δημοτική Κίνηση «Πάτρα Μπροστά - Ενωμένοι». Χτες έδωσε συνέντευξη Τύπου με αφορμή τα σημερινά εγκαίνια του έργου από τον πρωθυπουργό, Κ. Σημίτη.

Συγκεκριμένα, ο δημοτικός σύμβουλος Χρήστος Κορδάς, εκ μέρους της Κίνησης, αφού χαιρέτισε όλους όσοι εργάστηκαν, μόχθησαν, κινδύνευσαν αλλά κατάφεραν να πραγματοποιήσουν το τεχνικά σύνθετο, δύσκολο και μεγάλο έργο της Παράκαμψης της Πάτρας, αναρωτήθηκε, γιατί αύριο (σ.σ. σήμερα) μέσα σε πανηγυρικό κλίμα ο πρωθυπουργός και οι ντόπιοι κυβερνητικοί παράγοντες εγκαινιάζουν την Περιμετρική, και εξήγησε:

  • Το μεγάλο και χιλιοεξαγγελμένο, επί δεκαετίες, στα προεκλογικά μπαλκόνια έργο χρειάζεται επιπλέον 35 δισ. δραχμές για να ολοκληρωθεί και είναι εξόφθαλμο ότι δεν έχει τελειώσει ούτε η βασική αρτηρία. Μεταξύ άλλων λείπουν και δύο βασικές συνδετήριοι οδοί, του Διακονιάρη και του Γλαύκου, που θα ανακούφιζαν από τη χαοτική κυκλοφορία την Πάτρα, που η κυβέρνηση είχε υποσχεθεί να έχει αποπερατώσει ήδη.
  • Τα έργα δεν τα κατασκευάζει καμιά κυβέρνηση, αλλά μελετώνται, επιβλέπονται, κατασκευάζονται και συντηρούνται από τους μηχανικούς, άλλους επιστήμονες και το εργατοτεχνικό προσωπικό των εταιριών και υπηρεσιών.
  • Η κυβέρνηση καθυστέρησε 20 χρόνια - μαζί και η κυβέρνηση της ΝΔ - να αξιολογήσει τη μεγάλη σημασία του για την περιοχή. Καταπάτησε τις επανειλημμένες δεσμεύσεις της για περάτωση του έργου αρχικά το 1999, σύμφωνα με τους συμβατικούς χρόνους όλων των εργολαβιών (πλην του κόμβου Κ5), μετά το 2000, εν συνεχεία το 2001 και σήμερα παρά τα εγκαίνια του βασικού άξονα ούτε αυτός έχει ολοκληρωθεί.
  • Υπήρξε μέγιστη ανατροπή βασικών παραμέτρων της οριστικής μελέτης με πρόσχημα τη βελτίωσή της. Αυτό οδήγησε σε ανατροπές των συμβατικών αντικειμένων των εργολαβιών και τεράστια αύξηση του κόστους. Χαρακτηριστικά, το κόστος των πρώτων 3.020 μέτρων, από Χάραδρο προς νότο αντί 6 δισ. δραχμές που ήταν η αρχική σύμβαση θα εκτοξευτεί, όσο και αν αυτό είναι απίστευτο, σε υπερτριπλάσιο ποσό. Είναι χαρακτηριστικό ότι σχεδόν σε όλες τις εργολαβίες το αντικείμενο των εργασιών «φούσκωσε» κατά 50% με νέες εργασίες και φυσικά νέες τιμές, πολύ πιο συμφέρουσες στις εταιρίες, πράγμα που αποτελεί και το στόχο τους.
  • Παραμένουν πολλές βασικές εκκρεμότητες στην αρτιότητα, ποιότητα και πληρότητα του έργου, όπως ο σχεδιασμός κόμβου Κ4, οι τοίχοι αντιστήριξης που κινδυνεύουν με κατάρρευση, τα έργα περιβάλλοντος, οδοστρώματα - μεταβατικά επιχώματα, δοκιμή συστημάτων ασφαλείας κλπ.

«Συνεπώς σε τι συνίσταται το πανηγυρικό κλίμα που καλλιεργεί η κυβέρνηση;», αναρωτήθηκε ο Χρ. Κορδάς, και συμπλήρωσε: «Οι μόνες ίσως που μπορεί να νιώθουν σχετική "ικανοποίηση" είναι μερικές μεγάλες εταιρίες που "βελτίωσαν" τις επιδόσεις τους με τις αλλαγές στις τιμές. Αλλωστε, είναι σαφές ότι η πολιτική έργων της κυβέρνησης ευνοεί το μεγάλο κατασκευαστικό κεφάλαιο σε βάρος των συμφερόντων του λαού».

«Εμείς, ως Δημοτική Κίνηση, επισημαίνουμε ότι η κυβέρνηση αναλαμβάνει μεγάλη ευθύνη εφόσον για λόγους καθαρά εντυπώσεων δίδει στην κυκλοφορία την Παράκαμψη χωρίς ολοκληρωμένους ελέγχους και δοκιμές στα συστήματα ασφαλείας, ειδικά των σηράγγων», τόνισε ο εκπρόσωπος της «Πάτρα - Μπροστά - Ενωμένοι».

Και κατέληξε: «Καλούμε το λαό της Πάτρας να αποδοκιμάσει τον κυβερνητικό εμπαιγμό των εγκαινίων και να απαιτήσει ολοκλήρωση της Περιμετρικής, των συνδετήριων οδών Γλαύκου και Διακονιάρη, ελέγχους στην ποιότητα και ποσότητα των εργασιών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ