Τρίτη 24 Δεκέμβρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ» ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
«Πρόσκληση»... σε χορηγούς

Οταν ο «Ρ» έγραφε από την αρχή του προγράμματος της «ενοποίησης» των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, πως, ουσιαστικά, δεν πρόκειται για ενοποίηση, αλλά για μερικές επεμβάσεις καλλωπισμού του ιστορικού κέντρου, που θα οδηγούσαν στην αύξηση της αξίας της γης στην περιοχή για ευνόητους λόγους, είχαμε αντιδράσεις ακόμη και από τον - ιδιωτικού δικαίου - φορέα υλοποίησης του προγράμματος, την «ΑΕ Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας».

Σε πρόσφατη ημερίδα, όμως, ο ίδιος ο πρόεδρος της «ΕΑΧΑ», Γ. Καλαντίδης, ομολόγησε, ίσως και άθελά του, ότι η επωνυμία της εταιρίας είναι απλώς... το «χαϊδευτικό» της και πρόσθεσε: «Στην ουσία είναι εταιρία ανάπλασης του ιστορικού κέντρου, κάτι που φαίνεται και από τα ποσά που θα διαχειριστεί συνολικά: 30 δισ. για αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις και μόνο 8 δισ. για τους αρχαιολογικούς χώρους»! Ετσι λοιπόν καταρρίπτεται και ο μύθος - κατ' άλλους «όραμα» - της δημιουργίας ενός τεράστιου αρχαιολογικού πάρκου στο κέντρο της πόλης, ανοιχτό σε όλους.

Κατά τ' άλλα, η ημερίδα με τίτλο, «Αποκατάσταση όψεων κτιρίων στο Ιστορικό Κέντρο της Αθήνας - Χορηγική συμμετοχή και διαφημιστική προβολή», ήταν μια «πρόσκληση» στις διαφημιστικές εταιρίες να «ντύσουν» με διαφημίσεις τις όψεις των κτιρίων του κέντρου που καθαρίζονται... από τις διαφημιστικές πινακίδες. Ο πρόεδρος είπε ότι ο νόμος απαγορεύει τις διαφημίσεις στο ιστορικό κέντρο και μόνο στην «ΕΑΧΑ» επιτρέπει τη διαφήμιση με τους δικούς της όρους στις όψεις των κτιρίων που ανακαινίζονται. Γι' αυτό και κάλεσε τους διαφημιστές να συμμετάσχουν σε αυτό το πρόγραμμα, έτσι ώστε να εξοικονομηθούν και χρήματα για νέες αναπλάσεις.

Θυμίζουμε ότι για το σοβαρό θέμα της διαφημιστικής ρύπανσης έχει πάρει θέση η «Συμπαράταξη για την Αθήνα» που αφιέρωσε και ημερίδα με θέμα, «Αθήνα - Διαφημιστικός σκουπιδότοπος». Φυσικά, μεταξύ της «Συμπαράταξης» και της «ΕΑΧΑ» παρεμβάλλεται αγεφύρωτο ιδεολογικό χάος για τη διαχείριση του αστικού τοπίου. Η μεν «ΕΑΧΑ» στοχεύει σε μια πόλη - «μοντέλο Βηρυτού», με «αστραφτερό» και ακριβό κέντρο και υποβαθμισμένη περιφέρεια, ενώ η «Συμπαράταξη» παλεύει για μια πόλη αντάξια των εργαζόμενων κατοίκων της. Γι' αυτό το λόγο και το «όραμα» της «ενοποίησης» ήταν εξαρχής καταδικασμένο σε αποτυχία, με την «ΕΑΧΑ» να μετατρέπεται απλώς σε «οργανωτή» του «παιχνιδιού» της διαφήμισης στο ιστορικό κέντρο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ