Παρασκευή 24 Γενάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ
Το «μεγάλο φαγοπότι» πληρώνει ο λαός

Με ανούσιους καυγάδες μεταξύ της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, οι οποίοι συνεχίστηκαν και χτες, επιχειρείται να σκεπαστεί η δυσοσμία που αφήνει πίσω του το «μεγάλο φαγοπότι» στην εκτέλεση των μεγάλων έργων υποδομής, ενώ το λογαριασμό καλείται να πληρώσει, όπως πάντα, ο ελληνικός λαός ακόμη και με την... ψήφο του!

Την αυλαία, χτες, άνοιξε η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Β. Παπανδρέου, η οποία με συνέντευξη Τύπου προσπάθησε - μάταια, ασφαλώς - να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τον ορυμαγδό των αποκαλύψεων για τις τεράστιες υπερβάσεις και τη ρεμούλα γύρω από την εκτέλεση των δημοσίων έργων, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας. Παράλληλα, ισχυρίστηκε ότι οι υπερβάσεις σε ορισμένα έργα, όπως η Αττική Οδός παρουσιάστηκαν, επειδή εκτελέστηκαν με βάση διαγωνισμούς με διάτρητες μελέτες που έγιναν πριν το 1993, χωρίς όμως να εξηγήσει, γιατί δεν επαναπροκήρυξε τα έργα το ΠΑΣΟΚ, όταν ανέλαβε την κυβέρνηση. Κατά τα άλλα, η υπουργός ΠΕΧΩΔΕ:

  • Παραδέχτηκε ότι το κόστος της Αττικής Οδού ξεπέρασε ήδη το 1 τρισ. δρχ. και γενικότερα ότι οι υπερβάσεις στα έργα οφείλονται σε αλλαγές του φυσικού τους αντικειμένου, προχειρότητες, αβλεψίες και κακές μελέτες, για τις οποίες προφανώς ευθύνεται η κυβέρνηση.
  • Προσπάθησε να αποδείξει ότι δεν έγιναν υπερβάσεις στο έργο της παράκαμψης της Πάτρας, όταν είναι γνωστό ότι μόνο για μια από τις εργολαβίες για τα 3 από τα 18,5 χιλιόμετρα του δρόμου το κόστος έφτασε τα 20 δισ. από 6, δηλαδή τριπλασιάστηκε. Από στοιχεία, μάλιστα, που έδωσε γίνεται φανερό ότι για το έργο αυτό, που, με τόσες παράτες εγκαινίασε ο πρωθυπουργός, μόνο προσωρινή παραλαβή του έχει γίνει από το ΥΠΕΧΩΔΕ και μάλιστα μόνο των 10 από τα 18,5 συνολικά χιλιόμετρα που το αποτελούν!
  • Υπεραμύνθηκε της ανάθεσης των έργων μέσω του περιβόητου «μαθηματικού τύπου», που όλοι γνωρίζουν ότι νοθεύεται από τα καρτέλ των μεγαλοεργολάβων που λυμαίνονται τα έργα, ενώ παράλληλα οδηγεί στο να πληρώνονται πανάκριβα τα έργα, αφού και μικρότερη έκπτωση δίνουν οι εργολάβοι και μεγάλες υπερβάσεις εξακολουθούν να υπάρχουν.
  • Μίλησε για άνοδο της ποιότητας των έργων, παρουσιάζοντας όμως δειγματοληπτικό έλεγχο, σύμφωνα με τον οποίο το 11% των έργων παρουσιάζουν κακοτεχνίες ή αστοχίες, αλλά και έναν κατάλογο δεκάδων εργολαβιών από το 1999 μέχρι το 2002 για τις κακοτεχνίες, στις οποίες επιβλήθηκαν στους εργολάβους αστεία πρόστιμα 8,5 δισ. δρχ. Και λέμε αστεία, καθώς μόνο οι κακοτεχνίες στην Εθνική Οδό μαζί με την κατολίσθηση της Μαλακάσας θα στοιχίσουν 42 δισ. δρχ., τα περισσότερα από τα οποία θα πληρώσει ο ελληνικός λαός. Μάλιστα, η υπουργός, παραδεχόμενη την κατάσταση, προανήγγειλε αυστηροποίηση των ποινών κατά των εργολάβων.
  • Δε δίστασε, τέλος, να παίξει στον επικοινωνιακό τομέα ακόμη και με το τμήμα του μετρό Σύνταγμα - Μοναστηράκι, το οποίο θα παραδοθεί το Μάρτη, με 6 χρόνια καθυστέρηση και τεράστια οικονομική υπέρβαση, τη στιγμή που η ημερομηνία παράδοσης - ακόμη και με τη συμφωνία που έγινε κάτω από το τραπέζι - έληξε στις 27 Σεπτέμβρη 2002 και ο εργολάβος συνεχίζει χωρίς να έχει ληφθεί απόφαση παράτασης και χωρίς να του επιβληθούν οι νόμιμες ποινικές ρήτρες!

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ