Στο καλλιτεχνικό πρόβλημα, ο συνθέτης και σήμερα, όπως και τους περασμένους αιώνες, παρουσιάζει ποιότητα και φαντασία. Παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε (2) δύο κινήσεις.
Λευκά: Ρα2, Ββ3, Πδ3, Ιγ4, Ιδ8, Αη7 (6)
Μαύρα: Ργ5, Βα6, Ιζ2 -- Στρ. α3, γ7, ε6 (6)
Το ισχυρό:
Λευκά: Ρδ8, Ββ2, Πη7, Ια8, Αγ2, Αθ6,
-- Στρ. γ3, δ2, ε6 (9)
Μαύρα: Ρα5, Πγ4, Πθ5, Ιθ1, Αα7, Αγ8,
-- Στρ. α6, γ6, δ5, ζ4, ζ5, θ7, ε5 (13)
Την κίνηση έχουν τα άσπρα κομμάτια και πραγματοποιούν ματ σε (4) τέσσερις κινήσεις.
Η ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ
Λευκά: Ρα3, Βη2, Ιε1, Ιη5, Αε7 -- Στρ. β2, γ3, η3 (8)
Μαύρα: Ρε3, Πα5, Αγ8 -- Στρ. α4, β3, γ6, η4 (7)
Παίζουν τα λευκά και κάνουν ματ σε (3) τρεις κινήσεις. Του Α. Καλίνιν (1968) 1. Ιε4 (απειλεί 2. Ιγ5 και 3. Αη5) 1... Πδ5 2. Βζ2 ΡΧΙ 3. Βζ4+ ματ. Αν 1... Πε5 2. Βδ2+ ΡΧΙε4 και 3. Βδ3+ ματ. Αν 1... Πθ5 2. Ιη5! και ανάλογα 3. Αγ5 ή 3. ΑΧΠη5+ ματ. Αξιόλογη είναι και η συνέχεια αν 1... Πβ5 2. Ιδ2! Πβ4 3. Ιζ1+ ματ!
Η λύση του ισχυρού:
Από παρτίδα Ιορντανέσκου - Κεκελίτζε. 1... Πδ1+ 2. Ρθ2 Βζ4+ 3. Πη3 Βζ1! 4. Πηη2 Βθ1+ 5. Ρη3 Βθ4+ 6. Ρζ3 Πδ3+ 7. Πε3 Βθ3+ και 0-1.