Τετάρτη 12 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Παίζουν με ανθρώπινες ζωές

Ονόμασαν ξανά «φορτηγό» το επιβατικό «Κρήτη 2» και το έστειλαν ταξίδι, ενώ υπήρχε απαγορευτικό απόπλου

Χτες στις 8.30 το βράδυ, το επιβατηγό πλοίο «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» με εντολή της πλοιοκτήτριας εταιρίας ΑΝΕΚ, δηλαδή των Βαρδινογιαννέων και την υπογραφή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, «έσπασε» και πάλι το απαγορευτικό και απέπλευσε από το λιμάνι του Πειραιά, με προορισμό την Κρήτη, δίνοντας μάχη με τους θυελλώδεις ανέμους και τη σφοδρή θαλασσοταραχή δύναμης πάνω από 9 μποφόρ!

Το επικίνδυνο παιχνίδι, που έχουν ανοίξει με τις ζωές ναυτεργατών και επιβατών οι ακτοπλόοι εφοπλιστές και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ξεκίνησε από την απόφαση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη, προκειμένου να ικανοποιήσει σχετική αξίωση της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, να τροποποιήσει το ΠΔ 852/76 «Περί απαγορεύσεως απόπλου εν περιπτώσει δυσμενών καιρικών συνθηκών». Το τροποποιημένο ΠΔ προβλέπει ότι, κατά τη διάρκεια απαγορευτικού, επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία μετά από έγκριση του Κλάδου και της Επιθεώρησης Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων μπορούν να μετονομάζονται σε φορτηγά πλοία και να αποπλέουν.

Την πρώτη φορά που το «ΚΡΗΤΗ ΙΙ»... έγινε φορτηγό, στις 30 Γενάρη 2003, λίγο πριν εισέλθει στο λιμάνι του Πειραιά, ακριβώς λόγω της θαλασσοταραχής έσπασαν οι αλυσίδες που συγκρατούσαν νταλίκα στο γκαράζ του πλοίου. Αν το πλοίο εκείνη τη στιγμή ήταν μεσοπέλαγα, κανείς δε γνωρίζει ποια θα ήταν τα αποτελέσματα.

Το νέο απόπλου του «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» καταγγέλλουν η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, κρούοντας σε σχετική καταγγελία τον κώδωνα του κινδύνου. Προειδοποιούν ότι «οι κίνδυνοι ενός νέου μεγάλου τραγικού ναυαγίου είναι μεγάλοι» και απαιτούν την ανάκληση της υπουργικής απόφασης για την τροποποίηση του ΠΔ 852/76, την απαγόρευση του απόπλου των πλοίων όλων των κατηγοριών κατά τη διάρκεια δυσμενών καιρικών συνθηκών. Ακόμα να αποσυρθούν τα υπερήλικα - υποσυντήρητα πλοία που υπερβαίνουν το 25ο χρόνο από τη ναυπήγησή τους και να αντικατασταθούν με νέα σύγχρονα πλοία, βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων και βέβαια βελτίωση των όρων δουλιάς των ναυτεργατών για να μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους με, εκτός των άλλων, σύστημα εναλλαγής των πληρωμάτων 1 μέρα εντός του πλοίου 1 μέρα εκτός για ανάπαυση, με πλήρεις αποδοχές και ασφάλιση.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ