Σάββατο 1 Μάρτη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ
Πτώση τζίρου κατέγραψαν οι μικρέμποροι

Εληξαν χτες, επίσημα, οι εκπτώσεις για τα είδη της χειμερινής σεζόν

Για τη συντριπτική πλειοψηφία των μικρών μαγαζιών και οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δεν είχαν να προσθέσουν τίποτα στη ζοφερή εικόνα που επικρατεί στην αγορά
Για τη συντριπτική πλειοψηφία των μικρών μαγαζιών και οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δεν είχαν να προσθέσουν τίποτα στη ζοφερή εικόνα που επικρατεί στην αγορά
Με πτώση του τζίρου για τις περισσότερες μικρές εμπορικές επιχειρήσεις έπεσε χτες η αυλαία των φετινών χειμερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, η επίσημη λήξη των χειμερινών εκπτώσεων βρίσκει τις μεγάλες επιχειρήσεις - κυρίως τα πολυκαταστήματα - να μετρούν αύξηση των κερδών τους, αφού για άλλη μια φορά απέσπασαν το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου που πραγματοποιήθηκε στην αγορά αυτό το διάστημα. Πάντως, δεν υπάρχει ακόμη επίσημος απολογισμός για τη «σοδειά» των φετινών χειμερινών εκπτώσεων, από τους επίσημους φορείς των εμπόρων.

Σύμφωνα με ορισμένους εκπροσώπους του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας, οι εκπτώσεις «δεν πήγαν κι άσχημα». Σύμφωνα με τους ίδιους, εκείνοι που είδαν να αυξάνεται ο τζίρος τους μέχρι και 10% ήταν και πάλι τα πολυκαταστήματα, κυρίως σε είδη ένδυσης και υπόδησης, τα οποία - λόγω του μεγάλου περιθωρίου κέρδους - μπορούν και ανεβάζουν τα ποσοστά έκπτωσης. Επίσης, μέχρι 20% εκτιμούν ότι αυξήθηκε ο τζίρος των πολυκαταστημάτων στα ηλεκτρικά είδη.

Ανεξάρτητα από τις προσωρινές, πρώτες εκτιμήσεις εκπροσώπων του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας για αύξηση του τζίρου, για τη συντριπτική πλειοψηφία των μικρών μαγαζιών και οι φετινές χειμερινές εκπτώσεις δεν είχαν να προσθέσουν τίποτα στη ζοφερή εικόνα που επικρατεί στην αγορά. Με εξαίρεση, ίσως, το πρώτο και το τελευταίο δεκαήμερο των εκπτώσεων, οι έμποροι δεν είδαν ούτε αυτή τη φορά αναθέρμανση του τζίρου τους και τελικά σε κάθε περίπτωση η όποια αγοραστική κίνηση δεν αντισταθμίζει ούτε στο ελάχιστο τις απώλειες των τελευταίων χρόνων.

Σημαντικό είναι επίσης το γεγονός ότι ένα πολύ μεγάλο μέρος των αγορών που πραγματοποιήθηκαν έγινε με πιστωτικές κάρτες, δηλαδή με δανεικά, προκειμένου οι καταναλωτές, εργαζόμενοι και συνταξιούχοι να καλύψουν βασικές ανάγκες σε καταναλωτικές αγορές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ