Τρίτη 18 Μάρτη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εκβιαστικά προωθείται η υποταγή στην Μπολόνια και την «αγορά»

Θέτοντας εκβιαστικά διλήμματα και βάζοντας ουσιαστικά το πιστόλι στον ...κρόταφο των ΑΕΙ και ΤΕΙ, ο υπουργός Παιδείας έδωσε χτες στη δημοσιότητα το προσχέδιο νόμου για την αξιολόγηση των ιδρυμάτων και τα «Ινστιτούτα διά βίου Εκπαίδευσης».

«Αν η χώρα μας αποφασίσει να αποχωρήσει από την πρωτοβουλία του Βερολίνου (σ.σ. τη διαδικασία της Μπολόνια), αν αποφασίσει να μην έχει Εθνικό Σύστημα Αξιολόγησης, τότε τα πτυχία των ιδρυμάτων μας θα αναγνωρίζονται μόνο μέσα στα πλαίσια της Ελληνικής Δημοκρατίας», αναφέρει ο υπουργός σε προσωπική του επιστολή προς τις διοικήσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ, που συνοδεύει το προσχέδιο νόμου και ισχυρίζεται ότι κανένα μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας «δε θα δεχτεί την εξαφάνιση του ιδρύματός του από τον Ευρωπαϊκό Χάρτη και την εκμηδένιση της αξίας των πτυχίων». Με άλλα λόγια, επιβεβαιώνει ότι η προώθηση της αξιολόγησης είναι επιβεβλημένη στο πλαίσιο της Μπολόνια και εφαρμόζεται ακριβώς, για να εξυπηρετήσει αυτή τη διαδικασία που υπαγορεύει στην πραγματικότητα υποβάθμιση των πτυχίων. Παράλληλα, εκβιάζει τα ιδρύματα, όχι μόνο να μη διαφωνήσουν στο εγχείρημα, αλλά και να αποστείλουν τις όποιες παρατηρήσεις τους σε σύντομο χρονικό διάστημα, γιατί, όπως είπε, χωρίς να αφήνει... πολλά περιθώρια: «Η Ελλάδα στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου στο Βερολίνο θα προσέλθει με ψηφισμένο στη Βουλή το σχετικό νόμο».

Η κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά την κατάσταση που επικρατεί στην ανώτατη εκπαίδευση, τα ψίχουλα της υποχρηματοδότησης, τα τεράστια προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής, τις ελλείψεις σε επιστημονικό δυναμικό, την ανεπαρκή φοιτητική μέριμνα και όλα τα πραγματικά προβλήματα. Δε χρειάζεται, λοιπόν, την αξιολόγηση για να «διασφαλίσει» την ποιότητα της ανώτατης εκπαίδευσης, στο όνομα του δημοσίου συμφέροντος.

Αυτό που πραγματικά έχει ανάγκη σήμερα η ανώτατη εκπαίδευση κι αυτό που πραγματικά υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον είναι η σύνδεση της ανώτατης εκπαίδευσης με τις ανάγκες τις επιστήμης και της κοινωνίας, κάτι όμως που καθόλου δε βρίσκεται στους στόχους της κυβέρνησης, το αντίθετο, μάλιστα: Οπως έχουν δείξει οι αξιολογήσεις που έχουν ήδη διενεργηθεί από την Οργάνωση των Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων, τις οποίες επικαλείται ως εμπειρία ο υπουργός Παιδείας, στόχος είναι η καλύτερη σύνδεση των ιδρυμάτων με τις επιχειρήσεις και τις ανάγκες της αγοράς.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ