Κυριακή 5 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σχολεία
Τώρα αρχίζουν οι μελέτες αποκατάστασης!

Για το Σεπτέμβρη του 2000, μετατίθεται η λειτουργία 50 σχολείων με βλάβες στο φέροντα οργανισμό, ενώ είναι άγνωστο πόσο θα χρειαστεί η αποκατάσταση άλλων 120 με μικρότερες ζημιές

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο. Πριν δυο χρόνια, οι γονείς και οι δάσκαλοι είχαν ζητήσει αντισεισμικό έλεγχο, αλλά δεν έγινε τίποτε
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο. Πριν δυο χρόνια, οι γονείς και οι δάσκαλοι είχαν ζητήσει αντισεισμικό έλεγχο, αλλά δεν έγινε τίποτε
Σε 170 σχολεία της Αττικής, που έχουν πάθει σοβαρές ζημιές από το σεισμό της 7.9.1999, όχι μόνο δεν έχουν γίνει επισκευές, αλλά από αύριο αρχίζει η διαδικασία για την εκπόνηση των μελετών επισκευής ή ανακατασκευής των σχολείων. Σε 50 σχολεία υπάρχουν ζημιές στο φέροντα οργανισμό και άλλα 120 σχολεία έχουν βλάβες πιο «ελαφριάς κατηγορίας».

Τα παραπάνω στοιχεία έχει συγκεντρώσει ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), ο οποίος πήρε μόλις την περασμένη Παρασκευή την υπόσχεση απ' το ΥΠΕΧΩΔΕ για τη θεσμοθέτηση των οδηγιών αποκατάστασης των σχολείων. Ηδη, ο ΟΣΚ είχε στείλει ένα σχέδιο οδηγιών στον Οργανισμό Αντισεισμικής Προστασίας (ΟΑΣΠ) που επιστράφηκε.

Το ΥΠΕΧΩΔΕ έστειλε (19.11.1999) μια εγκύκλιο προς τον ΟΣΚ, στην οποία ανέφερε ότι ο ΟΣΚ καλύπτεται απ' την απόφασή του, που εξέδωσε το ΥΠΕΧΩΔΕ στις 18.10.99 - και αφορούσε όλα τα κτίρια. «Η άποψη του ΥΠΕΧΩΔΕ, ανέφερε, είναι ο συνδυασμός των άρθρων της εγκυκλίου της 18.10.1999 που καλύπτουν τη δυνατότητα για τον κύριο του έργου, ανάλογα της σπουδαιότητας του κτιρίου να επιλέξει το βαθμό ενίσχυσης του κτιρίου, εφαρμόζοντας τους ισχύοντες κανονισμούς και διατάξεις». Το ΥΠΕΧΩΔΕ πρόσθετε ότι η θέσπιση νέων ή τροποποιούμενων θεσμικών πλαισίων, εκτός από σύγχυση, μπορεί να είναι και χρονοβόρα, αφού πρέπει να περάσει από όλα τα στάδια τροποποίησης ή ανασύνταξης ενός αντισεισμικού κανονισμού.

Αυτή τη διάβαση είναι υποχρεωμένα να περνούν τα παιδιά του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Οι γονείς ζήτησαν τροχονόμο τις ώρες αιχμής, αλλά η απάντηση απ' την Τροχαία ήταν ότι δεν έχει προσωπικό
Αυτή τη διάβαση είναι υποχρεωμένα να περνούν τα παιδιά του 1ου Δημοτικού Σχολείου. Οι γονείς ζήτησαν τροχονόμο τις ώρες αιχμής, αλλά η απάντηση απ' την Τροχαία ήταν ότι δεν έχει προσωπικό
Σύμφωνα με ενημέρωση του ΟΣΚ προς συλλόγους γονέων και αν αρχίσουν άμεσα οι μελέτες για την κατάσταση των κτιρίων, τότε σίγουρα τα 50 σχολεία που έχουν ζημιές στο φέροντα οργανισμό θα είναι έτοιμα το Σεπτέμβρη του 2000.

Αυτό σημαίνει ότι και άλλα 50 σχολεία - στα οποία συστεγάζονται τα 50 που έχουν ζημιές - θα έχουν το ίδιο πρόβλημα μέχρι το Σεπτέμβρη του 2000. Σε κάθε σχολείο, φοιτούν τα παιδιά 250 - 300 οικογενειών, που σημαίνει ότι για 25.000 - 30.000 οικογένειες θα υπάρχουν διπλοβάρδιες για όλη τη χρονιά. Επιπλέον, η κατάσταση αυτή θα συνεχιστεί για άγνωστο χρονικό διάστημα μέσα στη σχολική χρονιά που διανύουμε για τα 120 σχολεία - και σε άλλα τόσα που τα συστεγάζουν.

«Καραμπόλα» στη Νέα Ιωνία

Αποκαλυπτικό είναι το υπόμνημα που κατέθεσαν στον ΟΣΚ οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων απ' το 1ο και 3οΔημοτικά Σχολεία της Νέας Ιωνίας.

Το 1ο Δημοτικό Σχολείο είναι ιστορικό, γιατί χτίστηκε το 1927. Ο σεισμός προκάλεσε σοβαρές ζημιές και χαρακτηρίστηκε «κίτρινο». Ετσι, το 1ο Δημοτικό συστεγάστηκε με το 3ο Δημοτικό Σχολείο σε διπλοβάρδιες.

«Οι εναλλασσόμενες βάρδιες δημιούργησαν σοβαρά προβλήματα, τόσο στα παιδιά, όσο και στο διδακτικό έργο των δασκάλων, υπογραμμίζουν οι σύλλογοι. Επιπλέον αναστάτωσαν τις οικογένειες των παιδιών, που αναγκάστηκαν να αναπροσαρμόσουν τα ωράρια των εργασιών τους».

Το μέγεθος των προβλημάτων, οι δυο σύλλογοι το αποδίδουν με τις εξής πλευρές:

  • Το 1ο και το 3ο είναι ολοήμερα σχολεία. Εν πρώτοις, λοιπόν, έγινε «καραμπόλα» στη λειτουργία των ολοήμερων. Δηλαδή, στις 2 μμ, που αρχίζει το απογευματινό σχολείο, το πρωινό συνεχίζει ως ολοήμερο.
  • Ομως, το πιο σημαντικό είναι τούτο: Μερικοί γονείς - και απ' τα δυο σχολεία - δε βρήκαν κάποια λύση για τις πρωινές ώρες, όταν τα παιδιά τους είναι απογευματινά. Ετσι, σε συνεννόηση με τους διευθυντές των σχολείων και τους δασκάλους του ολοήμερου, βρέθηκε η φόρμουλα να έρχονται τα παιδιά απ' το πρωί στο σχολείο - σαν να ήταν ολοήμερο - και να συνεχίζουν το απόγευμα κανονικά τη βάρδια. Πρόκειται για πολύ άσχημη λύση, αλλά δε γινόταν κι αλλιώς.

Οι σύλλογοι ζήτησαν χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αποφάσεων για τη στέγαση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ν. Ιωνίας, ώστε να αποκατασταθεί η πρωινή βάρδια και στα δυο σχολεία, που τώρα συστεγάζονται, αλλιώς, προειδοποίησαν ότι έχουν αποφασίσει από κοινού να προβούν σε διαμαρτυρίες μαζί με τα παιδιά τους.

Γ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ