Πέμπτη 15 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Οποιος θέλει θα παριστάνει τον καπετάνιο

Και πρόσθετα φοροπρονόμια στους εφοπλιστές πλοίων αναψυχής

Μια ακόμα χοντρή εκδούλευση στο εφοπλιστικό κεφάλαιο αποτελεί το νέο νομοθετικό έκτρωμα που συνέταξε ο υπουργός των εφοπλιστών Γ. Ανωμερίτης για τα σκάφη αναψυχής. Προκειμένου να εξυπηρετήσει, με κάθε θυσία, τους κάθε είδους Βερνίκους και Κυριακούληδες, δε διστάζει να θέσει σε άμεσο κίνδυνο την ασφάλεια της ζωής όσων θα επιβαίνουν σε αυτού του είδους τα σκάφη και να παραχωρήσει στους ιδιοκτήτες τους σκανδαλώδη υπερπρονόμια. Το σχετικό νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Ναυτιλιακή Εταιρία Πλοίων Αναψυχής και άλλες διατάξεις ΥΕΝ για τα πλοία αναψυχής».

Ο Ανωμερίτης έρχεται να «τελειοποιήσει» το νόμο Σουμάκη, προωθώντας τη δημιουργία ειδικού νηολογίου και τη δημιουργία ειδικής ναυτιλιακής εταιρίας, στην οποία θα μπορούν να υπάγονται τα σκάφη αναψυχής, ώστε οι ιδιοκτήτες τους να μπορούν να κάνουν, όπως και οι πλοιοκτήτες, τις κομπίνες τους ανεξέλεγκτα και να πληρώνουν φορολογία ανάλογη με αυτή ενός ταξιτζή!

Σύμφωνα με το άρθρο 1 του νομοσχεδίου ιδρύεται η Ναυτιλιακή Εταιρία Πλοίων Αναψυχής (ΝΕΠΑ). Ετσι οι ιδιοκτήτες των σκαφών αναψυχής που μέχρι τώρα χρησιμοποιούν «εταιρικά σχήματα - όπως αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση - από το εταιρικό δίκαιο (ΕΠΕ, ΑΕ κλπ.), τα οποία αναφέρονται σε εμπορικές, βιομηχανικές κλπ. επιχειρήσεις» και «αντιμετωπίζονται φορολογικά με την επιβολή φόρου επί των κερδών» με τη ΝΕΠΑ θα ισχύουν διαδικασίες του Ν. 959/1975 δηλαδή το νομοθετικό πλέγμα που προστατεύει τις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες (κάθε βαπόρι και διαφορετική εταιρία, μηδενική φορολογία κλπ).

Ομως τα προνόμια δε σταματάνε εδώ. Ερχεται το άρθρο 45 τού εν λόγω νομοσχεδίου να τροποποιήσει το άρθρο 5 του νόμου Σουμάκη, ώστε σκάφη αναψυχής, ιστιοφόρα και μηχανοκίνητα μέχρι είκοσι μέτρων (αντί 10 που ισχύει σήμερα) «να μπορούν να εκναυλώνονται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα», «ώστε να δίδεται μία επιπλέον διευκόλυνση στους ενδιαφερόμενους πλοιοκτήτες»! Αυτό όταν στο πλοίο ΙΑΣΩΝ, που ναυάγησε στις 13 Ιούλη 1999 πνίγοντας 7 επιβάτες, ανάμεσά τους και δύο μικρά παιδιά, και μία από τις αιτίες του ναυαγίου εκτός από την άθλια κατάστασή του ήταν και η έλλειψη συγκροτημένου πληρώματος!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ