Ούτε η φωτιά, ούτε οι δύο αποτυχημένες εκκινήσεις δε στάθηκαν ικανές να σταματήσουν το Σουμάχερ στην Αυστρία. Ο 6ος αγώνας του πρωταθλήματος, ανήκε ολοκληρωτικά στον Παγκόσμιο Πρωταθλητή, ο οποίος πέτυχε την τρίτη του συνεχόμενη νίκη και έκανε τους πάντες να θεωρούν πως μόνο η κακοτυχία θα του στερήσει και το φετινό τίτλο, που αν τελικά τον κερδίσει, θα τον καταστήσει απόλυτο κυρίαρχο σε ολόκληρη την ιστορία του σπορ
Υπάρχει αντίπαλος; Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας Κίμι Ραϊκόνεν μοιάζει ικανός για όλα. Ομως κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει το νεαρό της ηλικίας και την ομάδα. Η δεύτερη θέση που κατέκτησε πανάξια στην Αυστρία, τού εξασφάλισε την παραμονή στην κορυφή μέχρι το επόμενο GP, όμως η διαφορά μεταξύ της Φεράρι του Σουμάχερ και της Μακλάρεν του Ραϊκόνεν ήταν τεράστια. Ο μικρός αντιστάθηκε στις συνεχόμενες επιθέσεις του Μπαρικέλο, αλλά το ταλέντο από μόνο του δε φθάνει. Ο ένας μήνας που φημολογείται πως χρειάζεται μέχρι την παρουσίαση του νέου - ίσως περισσότερο ανταγωνιστικού - μονοθέσιου της Μακλάρεν στον Καναδά, πιθανότατα σημαίνει πως ο Σουμάχερ θα έχει πάρει κεφάλι στη βαθμολογία και ο ταλαντούχος Ραϊκόνεν θα πρέπει να κυνηγάει τον πολύπειρο πρωταθλητή που θα έχει το λογικό πλεονέκτημα.
Μια ακόμη καθοριστική παράμετρος στη μάχη αποδεικνύεται ο ρόλος των Μπαρικέλο και Κούλθαρντ. Ο Βραζιλιάνος οδηγός της Φεράρι δεν πετυχαίνει και τα καλύτερα αποτελέσματα. Με το αυτοκίνητό του να είναι εμφανώς ταχύτερο από του νεαρού Φιλανδού, δεν κατάφερε να τον προσπεράσει, επιτρέποντάς του έτσι την κατάκτηση της δεύτερης θέσης, ενώ ο ίδιος περιορίστηκε στην τρίτη. Αν ο Μπαρικέλο είχε καταφέρει να προσπεράσει, ο Σουμάχερ θα φιγουράριζε στην κορυφή της βαθμολογίας. Οι δικαιολογίες ότι και αυτός έχασε χρόνο στα πιτς, χάνουν το νόημά τους όταν αναλογιστεί κανείς τι πέτυχε ο ομόσταυλός του Μίχαελ Σουμάχερ.
Η εκκίνηση αποδείχτηκε πολλή δύσκολη υπόθεση στην αυστριακή πίστα. Τα μονοθέσια ξεκίνησαν τρεις φορές, εξαιτίας του προβλήματος που παρουσιάστηκε στο σύστημα εκκίνησης της Τογιότα του Κριστιάνο Ντα Μάτα. Τελικά μετά από δύο αποτυχημένες προσπάθειες, ο αγώνας ξεκίνησε για να διακοπεί μετά από δύο γύρους όταν μπήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, αφού στον πρώτο γύρο η Μινάρντι του Γιος Φερστάπεν έμεινε με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα συμπεράσματα του αγώνα δεν είναι θετικά για την εξέλιξη του πρωταθλήματος. Η Ρενό και η Τογιότα δεν μπορούν να δείξουν την απαραίτητη σταθερότητα, αλλά ούτως ή άλλως δεν περίμενε κανείς να πρωταγωνιστήσουν. Η Μακλάρεν από την άλλη πλευρά χρειάζεται οπωσδήποτε το νέο μονοθέσιο και κάποιες πληροφορίες έλεγαν πως η προγραμματισμένη εμφάνισή του για τον Καναδά θα επισπευστεί ώστε να είναι έτοιμο στο Μονακό όπου είναι και ο επόμενος αγώνας του πρωταθλήματος. Η Γουίλιαμς τέλος εκτός των προσπαθειών για τη βελτίωση στον τομέα της αξιοπιστίας όπου πάσχει ο κινητήρας της BMW, μάλλον χρειάζεται και κάποιο ευχέλαιο αφού φαίνεται πως ακόμη και όταν όλα πηγαίνουν καλά, κάτι στραβώνει και χάνεται ό,τι έχει κερδηθεί.
Η βαθμολογία όπως έχει διαμορφωθεί μετά το GP Αυστρίας
Βαθμολογία Οδηγών
Θέση
Οδηγός
Ομάδα
Βαθμοί
1
K. Raikkonen
McLaren
40
2
M.Schumacher
Ferrari
38
3
R. Barrichello
Ferrari
26
4
F. Alonso
Renault
25
5
D. Coulthard
McLaren
23
6
R. Schumacher
Williams
20
7
J.P. Montoya
Williams
15
8=
G. Fisichella
Jordan
10
8=
J. Trulli
Renault
10
10
J. Button
BAR
08
11
H.H. Frentzen
Sauber
07
12
M. Webber
Jaguar
04
13=
J.Villeneuve
BAR
03
13=
C.Da Matta
Toyota
03
15=
N. Heidfeld
Sauber
01
15=
R. Firman
Jordan
01
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1
Ferrari
64
2
McLaren
63
3=
Renault
35
3=
Williams
35
5=
Jordan
11
5=
BAR
11
7
Sauber
08
8
Jaguar
04
9
Toyota
03