Τετάρτη 11 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΕΝΤΡΑ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑΤΟΣ- ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΧΡΟΝΟΜΕΡΙΣΜΑΤΙΚΗΣ ΜΙΣΘΩΣΗΣ
Καταληστεύουν τους καταναλωτές

Την παρέμβαση της κυβέρνησης - που κάνει τα στραβά μάτια στις μεθόδους καταλήστευσης των καταναλωτών από ορισμένες εταιρίες - ζητά με ανακοίνωσή της η ΕΚΠΟΙΖΩ

Την παρέμβαση των αρμοδίων υπουργείων - που μέχρι σήμερα κάνουν «τα στραβά μάτια» - για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν κέντρα αδυνατίσματος και εταιρίες χρονομεριστικής μίσθωσης, παραπλανώντας τους καταναλωτές με στόχο την καταλήστευσή τους, ζητά η Ενωση Καταναλωτών «Ποιότητα Ζωής» (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Ειδικότερα, η ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγέλλει ότι κέντρα αδυνατίσματος μετέρχονται μια σειρά από μεθόδους προκειμένου να αποσπάσουν από τους υποψήφιους πελάτες τους μεγάλα ποσά, που σε καμία περίπτωση δεν έχουν αντίκρισμα στις υπηρεσίες που τους προσφέρουν. Συνηθέστεροι τρόποι που αξιοποιούν τα εν λόγω κέντρα είναι:

  • Να χρησιμοποιούν σκληρούς, επιθετικούς τρόπους πώλησης.
  • Να προβάλουν παραπλανητικές διαφημίσεις.
  • Να υφαρπάζουν την υπογραφή των καταναλωτών και να τους χρεώνουν με μεγάλα ποσά για προγράμματα που ουδέποτε παρήγγειλαν.

Επίσης, με την ανοχή και συνεργασία των τραπεζών, όπως σημειώνει η καταναλωτική οργάνωση, κέντρα αδυνατίσματος εκδίδουν πιστωτικές κάρτες σε άνεργους, φοιτητές, που ουδέποτε κατέθεσαν φορολογική δήλωση. Επιπλέον, προεισπράττουν ολόκληρο το ποσό για υπηρεσίες που υποτίθεται ότι θα προσφέρουν έξι μήνες και ένα χρόνο μετά.

Οσο για τις εταιρίες χρονομεριστικών μισθώσεων η ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγέλλει ότι μεταξύ άλλων:

  • Τηλεφωνούν σε ανυποψίαστους καταναλωτές τις πιο απίθανες ώρες, επιμένοντας να τους καλούν να παραλάβουν ένα «δώρο», χωρίς να κάνουν καμία νύξη για παρουσίαση προγράμματος χρονομίσθωσης.
  • Βομβαρδίζουν τους προσερχόμενους για «ενημέρωση» με φωτογραφίες, βίντεο και προφορικές υποσχέσεις για επίγειους παραδείσους επί τρεις και τέσσερις ώρες ώσπου να τους πείσουν να υπογράψουν συμβόλαιο. Μάλιστα, έχουν επί τόπου συμβολαιογράφο ο οποίος, μεταμεσονύκτιες πλέον ώρες, υποτίθεται ότι τους διαβάζει το συμβόλαιο και του προσυπογράφουν.
  • Φροντίζουν οι ίδιες οι εταιρίες για έκδοση καταναλωτικού δανείου δύο, τριών ακόμα και πέντε εκατομμυρίων δραχμών.

Επίσης, κανείς δεν ενημερώνει τον καταναλωτή για το τι σημαίνει η αναφορά δικαιώματος για τη «λευκή» και τι για την «κόκκινη» περίοδο, ούτε και για το ύψος των ετήσιων λειτουργικών εξόδων και άλλων επιβαρύνσεων. Παράλληλα, δε γίνεται ενημέρωση για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουν οι καταναλωτές εφόσον θελήσουν να ακυρώσουν το συμβόλαιο. Στην καλύτερη περίπτωση, δε, οι καταναλωτές ταλαιπωρούνται αφάνταστα μέχρι να κλείσουν την εβδομάδα των διακοπών τους, ενώ συχνά δεν υπάρχει δωμάτιο για την εποχή που θέλουν.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ καταγγέλλει ότι όλα τα παραπάνω είναι σε γνώση του υπουργείου Ανάπτυξης εδώ και χρόνια, ωστόσο δείχνει ανοχή και δεν προβαίνει σε ουσιαστική παρέμβαση για την αντιμετώπιση των φαινομένων αυτών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ