Τρίτη 28 Μάρτη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πλήρη «απελευθέρωση» της ασυδοσίας απαιτεί ο ΟΟΣΑ

Οι «εμπειρογνώμονες» του ΟΟΣΑ, στις επαφές που θα έχουν με εκπροσώπους της κυβέρνησης ,  θα υπογραμμίσουν την «ανάγκη» για την πλήρη απελευθέρωση του ωραρίου καταστημάτων, των θαλάσσιων μεταφορών και ό, τι θεωρείται «αντικίνητρο» για το μεγάλο κεφάλαιο

Η πλήρης απελευθέρωση του ωραρίου των καταστημάτων, ακόμα και τις Κυριακές, η ελεύθερη είσοδος ξένων ακτοπλοϊκών εταιριών στις ελληνικές θάλασσες, οι άδειες για λειτουργία ΤΑΧΙ, είναι ορισμένα μόνο από τα θέματα που θα συζητήσει η αντιπροσωπεία του Οργανισμού Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), με εκπροσώπους υπουργείων, την Τράπεζα της Ελλάδας κλπ. Παράλληλα, τίθεται θέμα «ανεξαρτητοποίησης» μιας σειράς κρίσιμων θεσμικών οργάνων (τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, ανταγωνισμός). Ο έλεγχός τους από την εκάστοτε κυβέρνηση θεωρείται πλέον απαράδεκτος. Το πολυεθνικό κεφάλαιο απαιτεί να αναλάβει το ίδιο τον πλήρη έλεγχό τους.

Λίγες μέρες πριν από τις εκλογές της 9ης Απρίλη, η κυβέρνηση, μέσω του ΟΟΣΑ, ανοίγει και το φάκελο της πλήρους απελευθέρωσης της δράσης του κεφαλαίου, σε όλες τις σφαίρες της οικονομικής ζωής της χώρας. Η αντιπροσωπεία του ΟΟΣΑ απλώς μεταφέρει και θέτει προς συζήτηση όλα τα αιτήματα του μεγάλου πολυεθνικού κεφαλαίου, τα οποία για διαφόρους λόγους, δεν έχουν ακόμα υλοποιηθεί. Κεντρικό σύνθημα, η κατάργηση του «προστατευτισμού», όπου αυτός υφίσταται (προστατευτισμός θεωρείται η απαγόρευση της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές, ή το σημερινό καθεστώς των θαλάσσιων μεταφορών) στο όνομα της ελευθερίας δράσης - ασυδοσίας για την ακρίβεια - του κεφαλαίου. Τίθενται, δηλαδή, προς συζήτηση θέματα, η υλοποίηση των οποίων θα πλήξει περαιτέρω τα εργασιακά δικαιώματα, θα διογκωθεί η ανεργία σε πολλούς κλάδους και θα διευρυνθεί η ανισότητα του μικρού προς το μεγάλο κεφάλαιο.

Στα πλαίσια του ελέγχου του βαθμού απελευθέρωσης των διαφόρων αγορών, η αντιπροσωπεία του ΟΟΣΑ θα έχει επαφές με μια σειρά υπουργεία όπως το Εθνικής Οικονομίας, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Ανάπτυξης, Εμπορικής Ναυτιλίας, την Τράπεζα της Ελλάδας κλπ.

Με τα υπουργία Μεταφορών - Επικοινωνιών, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, πρόκειται να συζητηθούν τα κρίσιμα θέματα της πλήρους απελευθέρωσης του ωραρίου των καταστημάτων, της εισόδου ξένων ναυτιλιακών εταιριών στις ελληνικές θάλασσες, του καθεστώτος χορήγησης αδειών ΤΑΞΙ κλπ. Θέματα, δηλαδή, τα οποία κατ' επανάληψη έχουν έρθει στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια, αλλά λόγω των αντιδράσεων που σημειώθηκαν από το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα, δεν έχουν προχωρήσει.

Η κυβέρνηση, όμως, συζητά και το θέμα της «ανεξαρτητοποίησης» κρίσιμων ρυθμιστικών οργάνων, όπως της Επιτροπής Προστασίας Ανταγωνισμού, της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών, της Εθνικής Επιτροπής Ενεργείας και της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς. Το θέμα, βέβαια, της «ανεξαρτητοποίησης» των θεσμικών αυτών οργάνων, συνδέεται άμεσα με την προοπτική «απελευθέρωσης» και ιδιωτικοποίησης των τηλεπικοινωνιών και της ενέργειας. Ελληνες και ξένοι κεφαλαιούχοι, οι οποίοι θέλουν να βάλουν «πόδι» στους κερδοφόρους αυτούς τομείς, έχουν διαμηνύσει στην ελληνική κυβέρνηση την απαίτηση τους, για ριζική αλλαγή της λειτουργίας τους, στην κατεύθυνση της κυβερνητικής απεμπλοκής τους.

Παράγοντες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας «ομολογούν» τώρα ότι η κυβέρνηση, μέσω των ρυθμιστικών αυτών οργάνων, ασκεί έλεγχο στη λειτουργία τους, γεγονός ανεπίτρεπτο για μια οικονομία της ελεύθερης αγοράς... Στόχος πλέον, όχι μόνο οι επιχειρήσεις ενέργειας, τηλεπικοινωνιών και το ίδιο το Χρηματιστήριο να ιδιωτικοποιηθούν, αλλά και το ρυθμιστικό τους πλαίσιο να καθορίζεται πλέον από τους ίδιους τους ιδιώτες. Και αυτό το ονομάζουν «απελευθέρωση» της λειτουργίας των ρυθμιστικών οργάνων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ