Σάββατο 13 Δεκέμβρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΝΕΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
«Ο άρχοντας των δαχτυλιδιών: Η επιστροφή του βασιλιά»

Οι σκοτεινές δυνάμεις του Σάρον έχουν επιτεθεί στην πρωτεύουσα της Γκόντορ, τη Μίνας Τίριθ, στην τελευταία τους πολιορκία εναντίον της φυλής των Ανθρώπων. Το κάποτε λαμπρό βασίλειο που τώρα έχει αφεθεί στη φύλαξη μιας αδύναμης φρούρησης, βρίσκεται όσο ποτέ άλλοτε στην απελπισμένη ανάγκη να αποκτήσει τον αληθινό βασιλιά του.

Καθώς ο Γκάνταλφ προσπαθεί απελπισμένα να μαζέψει τις σκορπισμένες στρατιές της Γκόντορ για πόλεμο, ο Θέοντεν ενώνει τους πολεμιστές του Ρόαν για να πάρουν μέρος στη μάχη. Ομως ακόμη και μ' όλο το κουράγιο και την πίστη στις καρδιές τους, οι δυνάμεις των στρατιωτών, με την Εργουϊν και το χόμπιτ Μέρι κρυμμένους ανάμεσά τους, δε συγκρίνονται με τα σμήνη των λεγεώνων, που επιτίθενται σαν βροχή στο βασίλειο.

Διασχίζοντας επικίνδυνες εχθρικές περιοχές, ο Φρόντο πρέπει όλο και περισσότερο να βασίζεται στον Σαμ και τον Γκόλουμ, καθώς το ένα Δαχτυλίδι συνεχίζει να θέτει σε δοκιμασία την πίστη του και σε τελική ανάλυση την ανθρώπινη υπόστασή του.

Χόμπιτ, μάγοι, νεράιδες, τερατάκια και άνθρωποι στα έγκατα της Μέσης-γης ενώνουν τις δυνάμεις τους για να νικήσουν το κακό στην αιώνια μάχη με το καλό και να φέρουν εις πέρας την κινηματογραφική μεταφορά της επικής τριλογίας του Τόλκιν. Χωρίς αμφιβολία, όταν για πρώτη φορά ο «άρχοντας» ξεπήδησε από το βιβλίο και έγινε εικόνα, «έσπασε» όλα τα ταμεία, κέρδισε την εκτίμηση του κοινού και γέμισε με μπόλικο χρήμα διαφημιστικές εταιρίες, παιχνιδάδικα αλλά και βιβλιοπωλεία. Η επιτυχημένη πορεία της τριλογίας θα μείνει στην ιστορία του κινηματογράφου ως μια άψογη ταινία από πλευράς τεχνολογίας, αφού η πειστικότητα των ειδικών εφέ αγγίζουν την τελειότητα.

Οσον αφορά το μύθο, τη δομή της ιστορίας, τη διαπραγμάτευση των γεγονότων περνάμε στη σφαίρα της φαντασίας και του «υπερβολικού» που άλλες φορές δικαιολογείται με πειστικότητα, στα πλαίσια πάντα μιας ταινίας τέτοιου περιεχομένου, και άλλες όχι. Αυτό που την κάνει «έξυπνη» ταινία, ιδιαίτερα στο τρίτο μέρος, είναι ο χειρισμός των συναισθημάτων και της ανθρώπινης φύσης. Εκεί που ξεφεύγει από τα όρια του πραγματικού και φτάνει στα όρια του «ψεύτικου» έρχεται το συναίσθημα που ισορροπεί την κατάσταση...

Οπως και να έχει αν ταυτίζεστε ή όχι με τέτοιες ταινίες, λίγο παραμύθι ίσως σας κάνει καλό ξεχνώντας και το άγχος της καθημερινότητας.

«The Lord of the Rings: The return of the king»

Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, αμερικανικής παραγωγής 2003. Σκηνοθεσία: Πίτερ Τζάκσον. Με τους: Σον Οστιν, Κέιτ Μπλάνσετ, Ορλάντο Μπλουμ, Μπίλι Μπουντ, Μάρτον Ξόκας, Μπέρναρντ Χιλ, Ιαν Χολμ, Ιαν Μακ Κέλεν, Ντομινίκ Μόναγκαν, Βίγκο Μόρτενσεν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ