Τετάρτη 19 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Δεδομένη η εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Σε ανακοινώσεις, σχετικά με τις εξετάσεις, προχωράει σήμερα η ηγεσία του υπουργείου

Σε ανακοινώσεις για την εξεταστέα ύλη και τις ακριβείς ημερομηνίες των εξετάσεων, αλλά και για το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για πρόσληψη εκπαιδευτικών, προχωρά σήμερα το υπουργείο Παιδείας, ενώ μέσα στη βδομάδα αναμένεται να συναντηθεί με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους πρυτάνεις. Επιβεβαιώνοντας ότι η αλλαγή ηγεσίας στο υπουργείο Παιδείας δε σημαίνει και ουσιώδεις αλλαγές στη μεταρρύθμιση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δήλωσε ότι «η κυβέρνηση συνεχίζει σταθερά και ολοκληρώνει την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση». O ελιτίστικός χαρακτήρας του ταξικού σχολείου που φτιάχνει τους αυριανούς μισομορφωμένους απασχολήσιμους, με βάση τις επιταγές του μεγάλου κεφαλαίου, που υπηρετεί πιστά η κυβέρνηση, είναι και προδιαγεγραμμένος και αδιαπραγμάτευτος στόχος.

Σχετικά με τις σημερινές ανακοινώσεις, αυτές αφορούν τις τελικές ημερομηνίες των εξετάσεων για τους αποφοίτους των παλαιού τύπου λυκείου που διαγωνίζονται με το σύστημα των δεσμών, ενώ αναμένεται να ανακοινωθεί περικοπή της ύλης, σύμφωνα με εισήγηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και μετάθεση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, ύστερα από επαφές της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με τη διοίκησή του. Ωστόσο, το γεγονός ότι σήμερα γίνονται ανακοινώσεις και έπονται οι επαφές με εκπαιδευτικούς φορείς, είναι ενδεικτικό του πώς εννοεί και αυτή η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας το διάλογο.

Η ΟΛΜΕ, απαντώντας στην πρόσκληση του υπουργού Παιδείας για διάλογο απέστειλε χτες επιστολή, με την οποία διευκρινίζει ότι συμφωνεί με την αναγκαιότητα του διαλόγου στη βάση των προτάσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και διευκρινίζει «δεν είμαστε διατεθειμένοι να συμμετέχουμε σε έναν προσχηματικό διάλογο εξωραϊσμού μιας χρεοκοπημένης εκπαιδευτικής πολιτικής. Η εκτίμησή μας είναι ότι ριζική αντιμετώπιση των προβλημάτων θα υπάρξει μόνο με την ανατροπή ολόκληρου του αντιεκπαιδευτικού πλαισίου που οικοδομήθηκε τα τελευταία χρόνια (νόμος 2525/97 και 2640/98). Στη θέση αυτού του πλαισίου απαιτείται η διαμόρφωση και ψήφιση ενός σύγχρονου δημοκρατικού θεσμικού πλαισίου».

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ προτείνει να συζητηθούν κατά προτεραιότητα τα εξής θέματα: κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων της Β` Λυκείου, κατάργηση της δοκιμασίας δεξιοτήτων, επαναφορά του θεσμού των μετεξεταστέων, περισσότερες ευκαιρίες για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προαγωγή των αποφοίτων της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης και διαδικασία πρόσβασής τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, αναστολή του νόμου για τη συγκρότηση περιφερειακών διευθύνσεων εκπαίδευσης, ανάκληση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου και σταμάτημα των διώξεων εναντίον μαθητών και εκπαιδευτικών, οικονομικά αιτήματα, μείωση μαθητών ανά τμήμα και αναστολή της διαδικασίας κατάργησης και συγχώνευσης σχολείων. Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας έχει επίσης αποδεχτεί την πρόσκληση.

Δεδομένη, ωστόσο, είναι η πρόθεση της κυβέρνησης να παραμείνει σταθερή στην αντιεκπαιδευτική της πολιτική πέρα από τα όποια μικρομερεμέτια. Ηταν χαρακτηριστικά τα λόγια του κυβερνητικού εκπροσώπου, Δημ. Ρέππα, που, όταν χτες ρωτήθηκε αν υπάρχει «ξήλωμα» της μεταρρύθμισης, είπε ότι «οι ρυθμίσεις αυτές κινούνται στο πλαίσιο εφαρμογής της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, την οποία εισηγήθηκε και έθεσε σε εφαρμογή ο Γερ. Αρσένης». Ο ίδιος ο πρώην υπουργός Παιδείας, μιλώντας σε ραδιοσταθμό, σημείωσε ότι «δε θεωρεί αλλαγή πλεύσης τα μέτρα του νέου υπουργού» και ειδικά για την εφαρμογή του τεστ δεξιοτήτων είπε ότι «όλοι συμφωνούν ότι είναι ένας βασικός θεσμός που πρέπει να ενσωματωθεί στη λειτουργία του νέου εκπαιδευτικού συστήματος», καθώς και ότι ο ίδιος επέλεξε να γίνει το τεστ, γιατί «πρέπει να πιέζουμε το σύστημα του δημόσιου τομέα, το οποίο είναι και ευθυνόφοβο, αδρανές και αναβλητικό».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ