Παρασκευή 21 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Επιχείρηση παραπλάνησης με «διάλογο»

Συρρίκνωση του διδακτικού έτους καταγγέλλει η ΟΛΜΕ, ενώ οι πρυτάνεις των ΑΕΙ θέτουν ζήτημα ελλιπούς υποδομής για τον αριθμό των εισακτέων που ανακοινώθηκε

Για επιχείρηση παραπλάνησης της κοινής γνώμης από πλευράς του υπουργείου Παιδείας κάνει λόγο το ΔΣ της ΟΛΜΕ, σχολιάζοντας τις εξαγγελίες της νέας ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ. Την ερχόμενη βδομάδα, το ΔΣ της ΟΛΜΕ αναμένεται να συναντηθεί με τη νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, η οποία ήδη έδωσε δείγματα «διαλόγου», αφού έσπευσε να ανακοινώσει μέτρα για την παιδεία χωρίς να έχει προηγηθεί διάλογος.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ τονίζει ότι «το ΥΠΕΠΘ προσπαθεί να διαμορφώσει μια εικόνα με την οποία επιχειρείται η παραπλάνηση της κοινής γνώμης ως προς τη μείωση της εξεταστέας ύλης». Από τα πρώτα στοιχεία φαίνεται ότι η περικοπή της ύλης είναι πολύ περιορισμένη, πράγμα που δε βοηθάει ιδιαίτερα τους μαθητές, που εδώ και καιρό βρίσκονται σε μια εξαντλητική προετοιμασία για να καταφέρουν να ανταποκριθούν στον εξεταστικό λαβύρινθο της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Η ΟΛΜΕ, ειδικότερα, επισημαίνει ότι ο υπουργός με τις εξαγγελίες του «συρρικνώνει το διδακτικό έτος και δεν επιτρέπει την ολοκλήρωση του σχολικού προγραμματισμού (ολοκλήρωση της διδασκαλίας των μαθημάτων, αναγκαίες επαναλήψεις, ωριαία και βελτιωτικά διαγωνίσματα)». Επίσης, το ΔΣ της ΟΛΜΕ τονίζει ότι το υπουργείο Παιδείας «αιφνιδιάζει τους μαθητές, ανατρέποντας τον προγραμματισμό τους και δημιουργεί άνισους όρους πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τους μαθητές της τεχνολογικής κατεύθυνσης».

«Είναι σαφές πλέον ότι οι αλλαγές του νέου υπουργού (συμπεριλαμβανομένων και των εξαγγελιών για ΑΣΕΠ και τεστ δεξιοτήτων) αφορούν εκείνα τα ζητήματα, τα οποία το υπουργείο Παιδείας δεν ήταν έτοιμο να αντιμετωπίσει. Η εμμονή του υπουργείου Παιδείας στην πολιτική της μεταρρύθμισης, συνεχίζει η ΟΛΜΕ, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζει τα υπάρχοντα προβλήματα, αλλά δημιουργεί και νέα αδιέξοδα».

ΔΕΕ: Καμία αυταπάτη για το «διάλογο»

Με αφορμή μία συστηματική προσπάθεια αποπροσανατολισμού για την πρόσφατη αλλαγή υπουργού Παιδείας, κύκλοι της ΔΕΕ τονίζουν ότι «η αλλαγή υπουργού Παιδείας σε καμία περίπτωση δε σηματοδοτεί και αλλαγή πολιτικής. Αντίθετα, τονίζει η ΔΕΕ, η εγκατάσταση νέου υπουργού έχει ως στόχο τη συνέχιση και το βάθεμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με καλύτερα επικοινωνιακά μέσα. Αυτό αποδεικνύεται και από τις πρώτες δηλώσεις και από τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπουργού».

Σε ό,τι αφορά τις εξαγγελίες, η ΔΕΕ τονίζει πως «δεν είναι τίποτα άλλο παρά διαδικαστικού και τεχνικού χαρακτήρα παρεμβάσεις από τη μια (π.χ. ημερομηνίες - εξετάσεις) και από την άλλη η αναβολή του τεστ δεξιοτήτων και του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ είναι αναγκαστικοί ελιγμοί, οι οποίοι φέρουν και τη σφραγίδα του κινήματος. Η εμμονή του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης να πραγματοποιηθούν και φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις στη Β` και Γ` Λυκείου, που είναι βέβαιο ότι θα διώξουν χιλιάδες μαθητές από το Λύκειο, αποκαλύπτει ότι ο στόχος τους είναι να συνεχιστεί η αποψίλωση του λυκείου, σπρώχνοντας τα παιδιά προς τα υποβαθμισμένα ΤΕΕ. Δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες ότι με διαλόγους και επικοινωνιακά τρυκ μπορούν να επιβληθούν λύσεις σε όφελος του δημόσιου σχολείου, των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Χρειάζεται, τονίζει η ΔΕΕ, να εντείνουμε και το επόμενο διάστημα τους αγώνες για την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640 και την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής».

Συνάντηση υπουργού με τους πρυτάνεις

Στο μεταξύ, συνεχίζοντας να καλλιεργεί κλίμα ευφορίας για «διάλογο» με την εκπαιδευτική κοινότητα, το υπουργείο Παιδείας συναντήθηκε χτες με τους πρυτάνεις των ελληνικών ΑΕΙ. Στο δελτίο Τύπου, που εξέδωσε στη συνέχεια το υπουργείο, γίνεται αναφορά στη σημασία των Πανεπιστημίων, «καθώς αποτελούν μία από τις σημαντικότερες κινητήριες δυνάμεις της κοινωνίας μας στην πορεία της χώρας μας για την αναβάθμιση του ρόλου της και της θέσης της στο σύγχρονο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι». Κατά τη συνάντηση όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, τέθηκε και το ζήτημα του αριθμού των αυξημένων εισακτέων που πανηγυρικά εξαγγέλλει το υπουργείο Παιδείας, με την επισήμανση από πλευράς των Πρυτάνεων ότι η υπάρχουσα υποδομή δεν μπορεί να απορροφήσει αυτόν τον αριθμό. Οι πρυτάνεις έθεσαν και το ζήτημα της έλλειψης σε προσωπικό καθώς παγιώνεται το φαινόμενο να υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις. Για το θέμα των ΤΕΙ και της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης, επισημάνθηκε από πλευράς πρυτάνεων ότι χρειάζεται ουσιαστική αναβάθμισή τους που δε γίνεται με μία νομοθετική ρύθμιση. Ο υπουργός Παιδείας από την πλευρά του δεν έδωσε συγκεκριμένες απαντήσεις και δεσμεύτηκε ότι θα παραστεί στην επόμενη Σύνοδο Πρυτάνεων που θα γίνει τον Ιούνη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ