Τετάρτη 26 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΔΙΕΘΝΗ
ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ
Αντιδράσεις και κινητοποιήσεις για την πώληση αυτοκινητοβιομηχανιών

Απο τις κινητοποιήσεις των εργατών της ΝΤΑΙΒΟΥ

Associated Press

Απο τις κινητοποιήσεις των εργατών της ΝΤΑΙΒΟΥ
ΣΕΟΥΛ.-

Με συλλήψεις συνδικαλιστών και επιδρομή σε κεντρική βιομηχανική μονάδα της αυτοκινητοβιομηχανίας ΝΤΑΕΒΟΥ δοκίμασαν χτες οι νοτιοκορεατικές αστυνομικές δυνάμεις να σταματήσουν τις εδώ και δύο μήνες κινητοποιήσεις και απεργίες των περίπου 10.000 εργαζομένων. Το ίδιο 24ωρο ανακοινώθηκε η πώληση της αυτοκινητοβιομηχανίας «ΣΑΜΣΟΥΝΓΚ ΜΟΤΟΡΣ» από τη γαλλική ΡΕΝΟ έναντι 542 εκατομμυρίων δολαρίων, υπό τον όρο πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δε θα επωμιστεί τα χρέη της πρώτης, τα οποία ανέρχονται σε 3,7 δισ. δολάρια!

Η επιδρομή των περίπου 60 αστυνομικών στο εργοστάσιο της ΝΤΑΕΒΟΥ στο Μπουπγιόνγκ (30 χλμ δυτικά της Σεούλ) έγινε χτες λίγο πριν τα ξημερώματα και είχε ως αποτέλεσμα τη σύλληψη τουλάχιστον 20 συνδικαλιστών, εκ των οποίων οι επτά αφέθηκαν ελεύθεροι μετά από ολιγόωρες ανακρίσεις. Μεταξύ των συλληφθέντων είναι και ο Τσου Γιανγκ-χο, συνδικαλιστής ηγέτης και διοργανωτής των απεργιών στο βιομηχανικό συγκρότημα της ΝΤΑΕΒΟΥ.

Σύμφωνα με τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, η επέμβαση των αστυνομικών δυνάμεων επιλέχθηκε να γίνει στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μια που τις δεδομένες ώρες οι περισσότεροι απεργοί - εργαζόμενοι βρίσκονταν στα σπίτια τους. Γι' αυτό το λόγο, η επιδρομή των αστυνομικών δε μετεξελίχθηκε σε σοβαρά επεισόδια. Ωστόσο, λίγες ώρες μετά τη «νυχτερινή» επιδρομή των αστυνομικών, συγκεντρώθηκαν στο χώρο του εργοστασίου περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι που αποφάσισαν να συνεχίσουν τον απεργιακό αγώνα, που έχουν ξεκινήσει από τις 15 Φλεβάρη.

Εδώ και δύο μήνες, οι περίπου 10.000 εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία ΝΤΑΕΒΟΥ πραγματοποιούν πολύωρες στάσεις εργασίας ή και 24ωρες απεργίες διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της κυβέρνησης να πουλήσει την εταιρία σε ξένο «επενδυτή», ο οποίος θα καθοριστεί τον ερχόμενο Σεπτέμβρη. Οι εργαζόμενοι πραγματοποιούν πολυήμερες απεργίες, θεωρώντας πως η συμφωνία πώλησης της ΝΤΑΕΒΟΥ σε έναν από τους επίδοξους αγοραστές («Τζένεραλ Μότορς», «Φορντ», «Ντάμλερ Κράισλερ», «Φίατ» ή «Χιουντάι») θα συνοδευτεί από μεγάλο κύμα απολύσεων. Οπερ φοβούνται και οι εργαζόμενοι στις νοτιοκορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες ΧΙΟΥΝΤΑΪ και ΚΙΑ, οι οποίοι προέβησαν στις αρχές του τρέχοντος μήνα σε 24ωρες απεργιακές κινητοποιήσεις συμπαράστασης, συνολικής διάρκειας μίας βδομάδας.

Η ΡΕΝΟ αγόρασε τη ΣΑΜΣΟΥΝΓΚ ΜΟΤΟΡΣ με 562 εκατ.δολάρια...

Το ξεπούλημα σημαντικού μέρους των «δεύτερων» τροχών της νοτιοκορεατικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε, ως επί το πλείστον, αμερικανικές ή ευρωπαϊκές εταιρίες φαίνεται πως έχει «μέλλον» και αυτό επειδή η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να τις βγάλει.... στο σφυρί παρά τις οξύτατες αντιδράσεις των εργαζομένων.

Κάπως έτσι, χτες, την ώρα που οι εργαζόμενοι στην αυτοκινητοβιομηχανία ΝΤΑΕΒΟΥ εκδήλωσαν την απόφασή τους να κορυφώνουν τον απεργιακό τους αγώνα και σε μία περίοδο που οι εργαζόμενοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες ΚΙΑ και ΧΙΟΥΝΤΑΪ βλέπουν τη δαμόκλειο σπάθη της απόλυσης, επικυρώθηκε η συμφωνία εξαγοράς της «Σάμσουνγκ Μότορς» από τη γαλλική «Ρενό».

Οι πιστωτές της «Σάμσουνγκ Μότορς» ανακοίνωσαν πως ενέκριναν την εξαγορά, έναντι 562 εκατ δολαρίων, από τη γαλλική «Ρενό», η οποία έτσι θα γίνει η πρώτη ξένη κατασκευάστρια αυτοκινήτων που διεισδύει σήμερα στη νοτιοκορεατική αγορά αυτοκινητοβιομηχανίας, την οποία αποτελούν οι εταιρίες «Χιουντάι», «Κία» και «Νταεβού».

Την ανακοίνωση για την πώληση της ΣΑΜΣΟΥΝΓΚ ΜΟΤΟΡΣ έκανε χτες ένας από τους 16 πιστωτές της «Σάμσουνγκ», μετά τη συνάντηση που είχαν στην τράπεζα Χανβίτ, τον κύριο πιστωτή της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο ίδιος τόνισε πως βάσει της επικυρωθείσας συμφωνίας η «Ρενό» θα καταβάλει 562 εκατ. δολάρια και πως η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία δεν... πρόκειται να επωμιστεί τα χρέη της εταιρίας, που ανέρχονται σε 3.7 δισ. δολάρια!

Η γαλλική εταιρία υποστηρίζει πως θα διατηρήσει τους 2.000 εργάτες της «Σάμσουνγκ» και θα επαναδραστηριοποιήσει τη γραμμή παραγωγής της. Το εργοστάσιο της εταιρίας στο Πουσάν, που σήμερα υπολειτουργεί, έχει δυνατότητες παραγωγής 240.000 αυτοκινήτων το χρόνο και η «Ρενό» υπολογίζει ότι θα κατακτήσει το 10-15% της κορεατικής αγοράς, που από τον περασμένο χρόνο βρίσκεται σε περίοδο σαφούς ανάκαμψης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ