Πέμπτη 27 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
Επίλυση προβλημάτων σε ατομική βάση!

Η ετήσια έκθεση του θεσμού επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για ένα μηχανισμό άμβλυνσης της κοινωνικής δυσαρέσκειας απέναντι στην κυβερνητική πολιτική

Την επιβεβαίωση ότι πρόκειται για ένα γραφειοκρατικό μηχανισμό άμβλυνσης και εκτόνωσης της λαϊκής αγανάκτησης, εξαιτίας της καταδυνάστευσης από την κυβερνητική πολιτική και τον κρατικό μηχανισμό, προσφέρει η ετήσια έκθεση του Συνηγόρου του Πολίτη που παρουσιάστηκε χτες. Από το 15μηνο απολογισμό του θεσμού προκύπτει αβίαστα ότι στόχος του δεν είναι - ούτε θα μπορούσε να είναι - η αντιμετώπιση των αιτιών της «κακοδιοίκησης», αλλά η αντιμετώπιση και επίλυση σε ατομική βάση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα «θύματα» του κρατικού αυταρχισμού και αυθαιρεσίας.

Οπως διακήρυξε ο Συνήγορος Ν. Διαμαντούρος, ο θεσμός προωθεί μια «εναλλακτική κουλτούρα» απέναντι στην ιστορικά κυρίαρχη «λογική της καταγγελίας», αυτή της «λογικής της επίλυσης» των προβλημάτων σε ατομική βάση! Μάλιστα, υποστήριξε ότι αυτό ανταποκρίνεται στο πνεύμα της εποχής, προφανώς αυτό του εκσυγχρονισμού. Ταυτόχρονα, παρά το γεγονός ότι οι αναφορές και οι καταγγελίες πολιτών κατά τη διάρκεια του 1999 αυξήθηκαν και έφθασαν στις 7.284, ο Συνήγορος δήλωσε ικανοποιημένος από την ανταπόκριση των υπουργών και των δημοσίων υπηρεσιών, απέναντι στις οποίες έχει υιοθετήσει τακτική συστάσεων και εισηγήσεων και αποφυγή της καταγγελίας και των κυρώσεων.

Οπως είπε ο Ν. Διαμαντούρος, η πρακτική που ακολουθεί ο Συνήγορος του Πολίτη για την αντιμετώπιση των φαινομένων κακοδιοίκησης συνίσταται, από τη μια, στη διαμόρφωση εισηγήσεων για ειδικές νομοθετικές και διοικητικές ρυθμίσεις και, από την άλλη, στη σύσταση προς τις αρχές να εφαρμόζουν στις συναλλαγές τους με τους πολίτες τις «γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου». Στόχος, πρόσθεσε, είναι να αναδεικνύεται η αποτελεσματικότητα των εξωδικαστικών μηχανισμών επίλυσης των διαφορών.

Από τις αναφορές των πολιτών στο Συνήγορο επιβεβαιώνεται, ακόμα μια φορά, ότι τα περισσότερα προβλήματα (ποσοστό 27,48% των αναφορών) υπάρχουν στον «κύκλο κοινωνικής προστασίας» (θέματα κοινωνικής πολιτικής, υγείας, ασφάλισης, πρόνοιας κλπ.), στον «κύκλο ποιότητας ζωής» (25,15%) που αφορά θέματα πολεοδομίας, δημοσίων έργων, πολιτισμού και περιβάλλοντος, στον κύκλο σχέσεων κράτους - πολίτη (32,63%)που άπτεται θεμάτων παροχής υπηρεσιών και πληροφοριών από τη δημόσια διοίκηση και το 14,74% αφορά στον «κύκλο δικαιωμάτων του ανθρώπου» που σχετίζεται με την προσβολή και καταπάτηση ανθρωπίνων δικαιωμάτων που είναι συνταγματικά κατοχυρωμένα. Στον εισαγγελέα παραπέμφθηκαν έξι περιπτώσεις, για τις οποίες διαπιστώθηκαν αποχρώσεις ενδείξεις τέλεσης αξιόποινων πράξεων. Οι περισσότερες από αυτές αφορούσαν τον τομέα της υγείας (μετάγγιση μολυσμένου αίματος, θάνατος μωρού στο Νοσοκομείο «Αλεξάνδρα») και την Πολεοδομία. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν, από τις 7.284 αναφορές πολιτών κατά το 1999, οι 5.652 (ποσοστό 68,7%) διεκπεραιώθηκαν μέσα στον περασμένο χρόνο, ενώ οι 2.571 (31,3%) βρίσκονται ακόμα στο στάδιο της έρευνας. Από τις υποθέσεις που διεκπεραιώθηκαν, οι 3.689, δηλαδή περίπου οι μισές (!), κρίθηκαν εντός αρμοδιότητας του Συνηγόρου του Πολίτη και από αυτές το 57,03% επιλύθηκε «υπέρ του πολίτη».

Στις σελίδες της έκθεσης αναδεικνύονται με γλαφυρό τρόπο τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικονομικοί μετανάστες (εκμετάλλευση, μαύρη εργασία, υποδοχή και αντιμετώπιση από τις αρχές), για τα οποία όμως ο Συνήγορος «σταυρώνει τα χέρια» και παραπέμπει στην... Πολιτεία που πρέπει να πάρει αποφάσεις και να αναλάβει τις ευθύνες της.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ