Σάββατο 25 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΙΔΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Πρόταση για μηχανισμό αυξομείωσης

Τη θέσπιση «αυτόματου μηχανισμού» μείωσης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, τις περιόδους που η τιμή του πετρελαίου διεθνώς ξεπερνάει ένα ορισμένο όριο για τρεις τουλάχιστον μήνες, πρότεινε ο υπουργός Ανάπτυξης Δ. Σιούφας στην τοποθέτησή του στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης. Το ζήτημα βρίσκεται υπό συζήτηση στην ΕΕ και η ελληνική πλευρά το επαναφέρει, καθώς «το επίπεδο των τιμών πετρελαίου συνεχίζει να είναι πρωτόγνωρα υψηλό με συνεχιζόμενη ρευστότητα και εκτιμήσεις περαιτέρω ανόδου», όπως είπε ο Δ. Σιούφας.

Η πρόταση αυτή δεν παίρνει φυσικά υπόψη της ότι η αύξηση των τιμών του πετρελαίου είναι βασικά χρηματιστηριακή και πολύ μεγαλύτερη από την πραγματική τιμή εμπορίας μεταξύ των εταιριών. Και ότι παρόλο που και αυτή η «πλασματική» τιμή έχει επιπτώσεις στη διαμόρφωση των τιμών στις πραγματικές αγοραπωλησίες, αυτές οι επιπτώσεις είναι πολύ μικρότερες απ' ό,τι παρουσιάζονται. Αλλά στο κέντρο της προσοχής της κυβέρνησης είναι η «ανταγωνιστικότητα» και ο πληθωρισμός, που πιέζεται από αυτές τις τιμές και όχι οι άμεσες επιπτώσεις στους καταναλωτές.

Η πρόταση του υπουργού Ανάπτυξης αναφέρει ότι οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να εξετάσουν «τη δημιουργία ενός Κοινοτικού Μηχανισμού για τη σταθεροποίηση των εσόδων από τα πετρελαιοειδή. Βεβαίως θα πρέπει να γίνει εύλογη χρήση του μηχανισμού αυτού. Δηλαδή να καθοριστεί ένα ελάχιστο όριο τιμής του πετρελαίου, πάνω από το οποίο εφόσον οι τιμές διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα πέρα από κάποιο χρονικό διάστημα, π.χ. τρίμηνο, θα παρέχεται η δυνατότητα στις χώρες - μέλη να μπορούν να μειώσουν τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στις διάφορες κατηγορίες πετρελαιοειδών». Το όριο προτείνεται να είναι τα 30 δολάρια για το αργό πετρέλαιο (μπρεντ) και πάνω από τους τρεις μήνες και η ρύθμιση να μην είναι υποχρεωτική για τα κράτη -μέλη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ