Σάββατο 25 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΤ
Νέες διευκολύνσεις στους εφοπλιστές

Ετοιμάζεται διάταξη που θα επιτρέπει στον πρόεδρο «να συναινεί στην ελευθεροπλοΐα του πλοίου που αφορούν οι οφειλές για χρονικό διάστημα που καλύπτει η τμηματική καταβολή της οφειλής»!

Νέο σφοδρό πλήγμα σε βάρος του πολύπαθου και βουλιαγμένου στα ελλείμματα ΝΑΤ ετοιμάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, προκειμένου να προσφέρει μία ακόμα εξυπηρέτηση στους εφοπλιστές. Προωθείται διάταξη η οποία αδυνατίζει ακόμα περισσότερο τους ήδη υποτυπώδεις μηχανισμούς που διαθέτει το ΝΑΤ προκειμένου να μπορεί να διεκδικεί τα όσα του οφείλουν. Με άλλα λόγια δίνονται επιπλέον δυνατότητες στους εφοπλιστές για να εισφοροδιαφεύγουν και αυτό όταν τα χρέη του εφοπλιστικού κεφαλαίου προς το Ταμείο είναι απροσδιόριστου μεγέθους!

Το πρώτο βήμα έγινε στην τελευταία συνεδρίαση της διοίκησης του ΝΑΤ, όπου παρουσιάστηκε από τον πρόεδρο το σχέδιο της διάταξης, χωρίς να παρθεί σχετική απόφαση. Η διάταξη, που αναμένεται να εγκριθεί στην επόμενη συνεδρίαση, θα προστεθεί στην παράγραφο 3 του άρθρου 4 του ν. 2575/98. Η παράγραφος 3 του συγκεκριμένου νόμου προβλέπει τις περιπτώσεις στις οποίες «δύναται να παρέχονται διευκολύνσεις στους πλοιοκτήτες για την καταβολή των οφειλών τους που εισπράττονται από το ΝΑΤ». Σε αυτές τις διευκολύνσεις, οι οποίες αφορούν την κατάθεση εγγυητικής επιστολής και κάποια πίστωση χρόνου μέχρι την εξόφληση των χρεών, τώρα με τη νέα διάταξη έρχεται να προστεθεί και η ελευθεροπλοΐα των πλοίων! Δηλαδή αφαιρείται μία βασική δυνατότητα που είχε το ΝΑΤ για να υποχρεώνει τους εφοπλιστές να εξοφλούν τα χρέη τους που είναι η ακινητοποίηση του πλοίου για το οποίο οφείλει στο Ταμείο. Αυτός που θα κανονίζει αν θα δοθεί ή όχι ελευθεροπλοΐα στο πλοίο που βαρύνεται με οφειλές είναι ο πρόεδρος του ΝΑΤ, δηλαδή ο άνθρωπος που διορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση, και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται απόφαση της διοίκησης! «Δύναται ο πρόεδρος - αναφέρεται - του ΝΑΤ να συναινεί στην ελευθεροπλοΐα του πλοίου που αφορούν οι οφειλές για χρονικό διάστημα που καλύπτει η τμηματική καταβολή της οφειλής»!

Ουσιαστικά η διάταξη αυτή έρχεται, εκτός των άλλων, να νομιμοποιήσει τις αυθαιρεσίες των ίδιων των υπηρεσιών του ΝΑΤ που κατά παράβαση του νόμου και βέβαια με άνωθεν εντολή παρέχουν ελευθεροπλοΐα σε πλοία των οποίων οι οφειλές είναι τεράστιες. Είναι χαρακτηριστικό ότι 7 πλοία της ακτοπλοϊκής εταιρίας HFD ταξιδεύουν κανονικά παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία του ΝΑΤ οι οφειλές τους είναι ακριβώς 3.073.131,5 ευρώ (ή 1.047.015.902 δραχμές)! Πρόκειται για τα πλοία «ΕΞΠΡΕΣ ΑΔΩΝΙΣ», «ΕΞΠΡΕΣ ΑΘΗΝΑ», «ΕΞΠΡΕΣ ΑΠΟΛΛΩΝ», «ΕΞΠΡΕΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝ», «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ», «ΕΞΠΡΕΣ ΧΑΡΟΥΛΑ» και «FLYING CAT 3».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ