Τρίτη 28 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΕΓΚΛΗΜΑ εκ προμελέτης - πεταλο Μαλιακού
ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟ ΑΣΠΡΟΝΕΡΙ
«Πέταλο» θανάτου!

Επτά μαθητές νεκροί, 3 βαριά τραυματίες και 27 ελαφρά σε σύγκρουση νταλίκας με λεωφορείο. Οι ευθύνες για το νέο έγκλημα βαρύνουν τους κυβερνώντες, τωρινούς και προηγούμενους

Eurokinissi

Ηταν γύρω στις 10 χτες το πρωί, στο 274ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, στην περιοχή του Ασπρονερίου, μεταξύ των Καμένων Βούρλων και του Αγίου Κωνσταντίνου, όταν μια νταλίκα έφευγε από το δρόμο της και, περνώντας στο αντίθετο ρεύμα, συγκρουόταν, πλαγιομετωπικά, με λεωφορείο του ΚΤΕΛ Τρικάλων, στο οποίο επέβαιναν 37 μαθητές της Α΄ Τάξης του Λυκείου Φαρκαδώνας και 3 καθηγητές συνοδοί τους.

Σε λίγο έγινε γνωστό ότι αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν να σκοτωθούν, επί τόπου, επτά δεκαπεντάχρονα παιδιά - 4 αγόρια και 3 κορίτσια - κι άλλα τρία να τραυματιστούν σοβαρά, ενώ ελαφρά τραυματίστηκαν οι υπόλοιποι 27 μαθητές και δυο καθηγητές τους. Τα πτώματα μεταφέρθηκαν, το βράδυ, για αναγνώριση, νεκροτομή και νεκροψία, στο Νομαρχιακό Νοσοκομείο της Λάρισας. Οι κηδείες τους θα γίνουν σήμερα στους τόπους που γεννήθηκαν. Δυο από τα παιδιά που τραυματίστηκαν σοβαρά μεταφέρθηκαν σε νοσοκομεία της Αθήνας - ο Κ. Αμπλανίδης, με ακρωτηριασμένο το αριστερό του χέρι, στο ΚΑΤ κι η Βασιλική Κιόση, με κρανιοεγκεφαλική κάκωση, στο «Γεννηματάς» - ενώ η τρίτη τραυματίας, Αρετή Γεωργίου, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο της Λάρισας. Οι ελαφρά τραυματίες μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο της Λαμίας, όπου τους παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες.

Κάτω: Το λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές, λίγο μετά τη σύγκρουση με την νταλίκα

Eurokinissi

Κάτω: Το λεωφορείο που μετέφερε τους μαθητές, λίγο μετά τη σύγκρουση με την νταλίκα
Ο οδηγός της νταλίκας, Αντ. Παρδαλάκης, 60 ετών και ο οδηγός του λεωφορείου, Δημ. Πεσλής, 29 ετών, συνελήφθησαν και κρατήθηκαν στο Αστυνομικό Τμήμα Καμένων Βούρλων.

«Πάγωσε» η Ελλάδα

Το άγγελμα της είδησης «πάγωσε» ολόκληρη την Ελλάδα, αφού δεν πέρασε ούτε ενάμισης χρόνος από την τραγωδία των Τεμπών, όταν 21 δεκαεξάχρονα παιδιά, μαθητές από λύκειο του Νομού Ημαθίας, σκοτώθηκαν και πολλά άλλα τραυματίστηκαν σε σύγκρουση του λεωφορείου στο οποίο επέβαιναν με νταλίκα.

Κι ενώ όλος ο κόσμος αγωνιούσε για τους μαθητές, η κυβέρνηση και το ΠΑΣΟΚ έδιναν «σκληρή μάχη» για το κέρδισμα των «πρώτων εντυπώσεων». Η μεν έβγαλε τον εκπρόσωπό της, Θ. Ρουσόπουλο, στην τηλεόραση να πει πως, αυτή τη φορά, ο κρατικός μηχανισμός «ενήργησε γρήγορα και αποτελεσματικά», μαζεύοντας τους νεκρούς και μεταφέροντας τους τραυματίες κι έστειλε «επί τόπου» τους υπουργούς Παιδείας Μ. Γιαννάκου, Υγείας Ν. Κακλαμάνη και Δημόσιας Τάξης Γ. Βουλγαράκη, καθώς και υφυπουργούς να συντονίσουν το έργο της διάσωσης. Ο δε Γ. Παπανδρέου έσπευσε να απευθύνει, από τηλεοράσεως, λόγια συμπόνιας και παρηγοριάς στους συγγενείς των θυμάτων κι ανακοίνωσε την αποστολή κομματικού κλιμακίου από βουλευτές στον τόπο του δυστυχήματος.

Η προσπάθεια απεγκλωβισμού και διάσωσης

Eurokinissi

Η προσπάθεια απεγκλωβισμού και διάσωσης
Ομως, οι Ελληνες, αγανακτισμένοι για την επιχείρηση αποπροσανατολισμού, έριχναν την κυρίαρχη ευθύνη για τη νέα τραγωδία στους κυβερνώντες, τωρινούς και προηγούμενους. Κι αυτό για δυο, βασικούς, λόγους:

  • Πρώτον, γιατί παρά το γεγονός ότι το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών είναι πολύ πρόσφατο και άκρως «διδακτικό», οι αρμόδιοι δεν πήραν κανένα μέτρο για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών. Εβγαλαν στην Εθνική Οδό, με τις πολλές και θανατηφόρες οδικές παγίδες, ένα κομβόι από δεκάδες πούλμαν, τα οποία μετέφεραν, μάλιστα, μικρά παιδιά - είχαν ναυλωθεί 50 λεωφορεία από το Νομό Τρικάλων, ανάμεσά τους 6 από τη Φαρκαδώνα, για τη μεταφορά μαθητών γυμνασίου και λυκείου στην Αθήνα, όπου θα παρακολουθούσαν τους Παραολυμπιακούς Αγώνες - χωρίς να πάρουν κανένα ιδιαίτερο μέτρο οδικής ασφάλειας. Λες και ήταν δύσκολο να συνοδεύεται το κομβόι από την Τροχαία, ή να ληφθεί μέριμνα ώστε να μην υπάρξει συνάντηση των λεωφορείων με νταλίκες - δολοφόνους, στα επικίνδυνα σημεία της Εθνικής Οδού.
  • Δεύτερον, γιατί, παρά τις κατά καιρούς, κυβερνητικές υποσχέσεις και δήθεν δεσμεύσεις, τα έργα στην Εθνική Οδό δεν προχώρησαν, με αποτέλεσμα αυτή να παραμένει άκρως επικίνδυνη σκοτώστρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο νέος δρόμος στην κοιλάδα των Τεμπών δεν ξεκίνησε, ενώ τα έργα στο διαβόητο «Πέταλο του Μαλιακού» καρκινοβατούν, παρά το γεγονός ότι εκεί σκοτώνονται από τροχαία περί τους 100 ανθρώπους το χρόνο και σακατεύονται πολλαπλάσιοι. Η, κατόπιν εορτής, επανάληψη των ίδιων υποσχέσεων από τον σημερινό υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιά, όχι μόνο δεν πείθει, αλλά δημιουργεί αισθήματα οργής και αγανάκτησης.
Κάλεσμα αγώνα

Η Κομματική Οργάνωση Φθιώτιδας του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους και το λαό να απαιτήσουν να εγγραφούν άμεσα οι απαραίτητες πιστώσεις στον προϋπολογισμό για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου στο «Πέταλο του Μαλιακού». Να ολοκληρωθούν άμεσα οι μελέτες και να αρχίσει άμεσα η υλοποίησή τους. Να δοθούν άμεσα πιστώσεις, για άμεσες παρεμβάσεις στο «Πέταλο», που θα βελτιώσουν την ασφάλεια του δρόμου μέχρι την οριστική κατασκευή του. «Ολα αυτά», προσθέτει ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής Φθιώτιδας, Ν. Χαλιώτης, «να γίνουν χωρίς καμία επιβάρυνση του λαού».

Ο Τάσος Χρονάς, νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Φθιώτιδας, τονίζει την ανάγκη συντονισμού, της συσπείρωσης και του επίμονου αγώνα.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ