Τρίτη 28 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΓΚΛΗΜΑ εκ προμελέτης - πεταλο Μαλιακού
ΠΕΤΑΛΟ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
Χρονικό δικομματικής αναλγησίας

Νέες υποσχέσεις για την κατασκευή του δρόμου, μετά την τραγωδία, αυτή τη φορά από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ της ΝΔ, Γ. Σουφλιά...

Το χτεσινό τραγικό δυστύχημα ανέδειξε με τον πιο ανάγλυφο τρόπο όχι μόνο τη χρόνια αναλγησία όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων δεκαετιών, αλλά και την αντιλαϊκή πολιτική που εφαρμόζεται και στον τομέα των δημοσίων έργων, τα οποία προγραμματίζονται, σχεδιάζονται και εκτελούνται όχι με γνώμονα τις ανάγκες και την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά τα υπερκέρδη των μεγαλοεργολάβων.

«Εκείνο που έχει σημασία είναι το ταχύτερο δυνατό να γίνει αυτό το κομμάτι επιτέλους ένας οργανωμένος, σύγχρονος αυτοκινητόδρομος». Αυτό παραδέχτηκε χτες και ο αρμόδιος υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, αρνήθηκε, ωστόσο, πεισματικά και παρά τις επίμονες ερωτήσεις, να δηλώσει οτιδήποτε γι' αυτούς που έχουν τις πολιτικές ευθύνες για την πολυετή καθυστέρηση των έργων. Προφανώς, γιατί οι ευθύνες επιμερίζονται και στα δύο κόμματα - και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ...

Οπως είναι γνωστό, ο δρόμος αυτός πάνω από μια 10ετία παραμένει λαιμητόμος, χωρίς καμία σοβαρή αναβάθμιση και συντήρηση, επειδή στους σχεδιασμούς των κυβερνήσεων βασική προτεραιότητα ήταν η κατασκευή της περιβόητης ζεύξης του Μαλιακού με τη μέθοδο της ληστρικής «σύμβασης παραχώρησης», με την οποία οι ιδιώτες μεγαλοεργολάβοι και τραπεζίτες θα αποκόμιζαν τεράστια υπερκέρδη, όχι μόνο από την κατασκευή, αλλά και από τη λειτουργία, ενώ ο λαός θα πλήρωνε υπέρογκα διόδια. Για το λόγο αυτό, άλλωστε, παραμένουν «κατσικόδρομοι» και οι άλλοι δύο δρόμοι-καρμανιόλες της χώρας, δηλαδή η διάβαση των Τεμπών και η Κορίνθου-Πάτρας, αναμένοντας τη λεγόμενη αυτοχρηματοδότηση.

Τελικά, η ζεύξη του Μαλιακού ματαιώθηκε επειδή κρίθηκε ασύμφορη από τους ίδιους τους εργολάβους, αλλά και για λόγους επικινδυνότητας αφού θα κατασκευαζόταν σε μια ιδιαίτερα σεισμογενή περιοχή. Ωστόσο, και πάλι παρουσιάστηκαν μεγάλες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων αναβάθμισης του «πετάλου», αυτή τη φορά λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, αφού η κυβέρνηση κοίταζε μόνο τα έργα της «Νέας Μεγάλης Ιδέας» των Ολυμπιακών Αγώνων - μόνο 100 δισ. δρχ. κόστισε το έργο πολυτελείας της στέγης Καλατράβα - κι όχι το τμήμα αυτό της Εθνικής οδού που κατέχει το πανευρωπαϊκό ρεκόρ δυστυχημάτων...

Ακόμη και όταν πριν δύο χρόνια - μετά τις έντονες αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής - η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ αναγκάστηκε να προκηρύξει κάποια έργα, το σημαντικότερο από αυτά (η εργολαβία για τα τμήματα Θερμοπύλες-Σπερχειός και Ροδίτσα- Αγία Μαρίνα Στυλίδας, συνολικού μήκους 17,3 χλμ.) παραμένει χωρίς ανάδοχο, αφού έγινε αντικείμενο διαπλοκής μεταξύ των εργολάβων και θύμα του «μαθηματικού τύπου». Και έτσι η κατασκευή του παραμένει ακόμη στην αφετηρία, καθώς εκκρεμούν προσφυγές στην ΕΕ και στο ΣτΕ.

Πώς έχει σήμερα η κατάσταση, σύμφωνα με όσα δήλωσε χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ;

- Το τμήμα Γέφυρα ΟΣΕ Σκάρφεια - Αρχή Ανισόπεδου κόμβου Θερμοπυλών στον Μπράλο, μήκους 16,8 χλμ., παραμένει στις ...μελέτες και χτες ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, δήλωσε ότι αυτές θα ολοκληρωθούν το Φλεβάρη και ο εργολάβος θα εγκατασταθεί έως τον Ιούνη του 2005.

- Το τμήμα Νέα Κοίτη Σπερχειού, μήκους 3,8 χλμ., βρίσκεται επίσης στις μελέτες και ο υπουργός δήλωσε ότι θα επισπευστούν.

- Το τμήμα Αγία Μαρίνα Στυλίδας - Ράχες, μήκους 19,5 χλμ., είναι ο μεγάλος άγνωστος, αφού ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ δεν ανέφερε γι' αυτό τίποτε το συγκεκριμένο.

- Τα μόνα έργα που κατασκευάζονται - και έχουν, άλλωστε, μικρή μόνο σχέση με το «πέταλο του Μαλιακού» - είναι οι παρακάμψεις Καμένων Βούρλων και Αγίου Κωνσταντίνου, συνολικού μήκους 21 χλμ. και προϋπολογισμού 75 δισ. δρχ. Και αυτά όμως κατασκευάζονται με βήματα χελώνας, αν και, όπως δήλωσε χτες ο υπουργός, «το έργο γίνεται στο βουνό και δε ...φαίνεται»!

Πάντως, ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ υποστήριξε ότι όλα τα έργα, είτε βρίσκονται στη φάση της μελέτης, είτε της κατασκευής, είτε των προσφυγών και των ενστάσεων εκ μέρους των εργολάβων, θα έχουν ολοκληρωθεί έως τα τέλη του 2007...

Και τι θα γίνει μέχρι τότε; Ο υπουργός ήταν απόλυτος: Ούτε διαχωριστική λωρίδα στη μέση, ούτε σημειακές αναβαθμίσεις. Τη λύση θα δώσει η μεγαλύτερη αστυνόμευση και οι εκκλήσεις για να δείχνουν προσοχή οι οδηγοί. Συγκεκριμένα, είπε ότι για την καλύτερη αστυνόμευση της περιοχής θα μπουν κάμερες και θα γίνει προσπάθεια για καλύτερη σήμανση...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ