Τετάρτη 6 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΓΣΕΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
Στην πρώτη γραμμή για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις
  • Συναίνεση, για να εξασφαλιστεί η ανταγωνιστικότητα και μέσα από την Παιδεία προσφέρει η ΓΣΕΕ και μπαίνει μπροστά με την ίδρυση Ακαδημίας Εργατοπατέρων!
  • Σε συντονισμό της δράσης, για να εμποδιστεί η στρατηγική του κεφαλαίου, καλεί το ΠΑΜΕ

Τα συγχαρητήρια του ΣΕΒ και γι' αυτήν την πρωτοβουλία της ΓΣΕΕ πρέπει να θεωρούνται δεδομένα (στη φωτογραφία αριστερά ο Κυριακόπουλος και δεξιά ο Πολυζωγόπουλος)

Eurokinissi

Τα συγχαρητήρια του ΣΕΒ και γι' αυτήν την πρωτοβουλία της ΓΣΕΕ πρέπει να θεωρούνται δεδομένα (στη φωτογραφία αριστερά ο Κυριακόπουλος και δεξιά ο Πολυζωγόπουλος)
Με κορόνες περί ανάγκης ευρείας συναίνεσης και με επιχειρηματολογία περί αύξησης της «ανταγωνιστικότητας» της Ελλάδας μέσω του ανθρώπινου δυναμικού, η ΓΣΕΕ παρουσίασε χτες το νεοσύστατο Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με το οποίο παρεμβαίνει στα ζητήματα της εκπαίδευσης. Και, όπως φάνηκε καθαρά από τη χτεσινή παρουσίαση, αναλαμβάνει το ρόλο πολύτιμου συμμάχου της κυβέρνησης στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις που επιβάλλει η ΕΕ στην παιδεία και την εργασία, υιοθετώντας μάλιστα και την ίδια επιχειρηματολογία. Στο πλαίσιο αυτής της παρέμβασης εντάσσει και το σχέδιο για δημιουργία της Ακαδημίας Εργασίας.

Οπως επισημαίνει με ανακοίνωση που μοίρασε στη συνέντευξη το ΠΑΜΕ, «η θέση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ για ίδρυση Ακαδημίας της Εργασίας, σαν πανεπιστήμιο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα όπως το ονομάζει, δεν είναι τυχαία. Εντάσσεται αυτή η θέση στην πολιτική υποστήριξης με συγκεκριμένα μέτρα των επιλογών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κομμάτων που τη στηρίζουν. Συστρατεύεται και προωθεί τη στρατηγική της "διά βίου εκπαίδευσης", είναι ευθυγραμμισμένη με την τακτική της λεγόμενης "κατάρτισης" μέσω της οποίας δεκάδες δισεκατομμύρια διολισθαίνουν στις τσέπες των βιομηχάνων, χωρίς να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας».

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, το ίδρυμα θα λειτουργήσει το Σεπτέμβρη του 2005, με στόχο την κατάρτιση συνδικαλιστών, εργαζομένων και ανέργων. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος παρουσίασε το εγχείρημα ως απάντηση στο έλλειμμα διά βίου εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του στελεχικού δυναμικού, ενώ όπως δήλωσε θα παρέχει κατάρτιση και πιστοποίηση. Δηλαδή οι εργατοπατέρες πλέον θα είναι και πατενταρισμένοι! Ο ίδιος δήλωσε ότι σε μία προοπτική χρόνου, η Ακαδημία θα μπορούσε να λειτουργήσει σε ένα σύστημα, όπου μετά από έναν κύκλο κατάρτισης θα μπορούσε να ακολουθήσει εγγραφή στο πανεπιστήμιο, παραπέμποντας σε αντίστοιχο σύστημα στη Μ. Βρετανία. Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση της Ακαδημίας, είπε ότι θα γίνεται μέσα από το Λογαριασμό Απασχόλησης και Εργατικής Κατάρτισης (ΛΑΕΚ). Δηλαδή δε φτάνει που αρπάζουν ήδη χρήμα εργατών για να δίνουν συντάξεις σε εργατοπατέρες, τώρα θα αρπάζουν κι άλλο χρήμα από εργατικό λογαριασμό για να παίρνουν πτυχίο οι εργατοπατέρες που αύριο - γιατί όχι- ως πτυχιούχοι θα διεκδικούν και αυξημένες συντάξεις!

Στο πλαίσιο της χτεσινής συνέντευξης, παρουσιάστηκαν από τη ΓΣΕΕ και δύο έρευνες που αφορούν στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου και στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, από τις οποίες προκύπτει για μια ακόμα φορά το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος που σηκώνουν οι εργαζόμενοι για την Παιδεία. Βέβαια, αναφερόμενοι στο ολοήμερο σχολείο, οι ερευνητές της ΓΣΕΕ σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα ότι «περιορίζεται η παραπαιδεία και ανακουφίζονται τα οικονομικώς ασθενέστερα στρώματα». Ωστόσο, οι απαντήσεις των ίδιων των γονιών άλλα δείχνουν. Προκύπτει ότι η συμμετοχή των μαθητών σε εξωσχολικές δραστηριότητες εκτός προγράμματος του ολοήμερου αγγίζει το 81,5%. Το 93.4% των γονέων δήλωσε ότι δε σταμάτησαν τα παιδιά τους από τις εξωσχολικές δραστηριότητες παρ' όλο που αυτές προσφέρονταν από το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου. Ενώ, η πλειοψηφία των γονέων δήλωσε ότι δαπανά μέχρι και το 20% του οικογενειακού εισοδήματος γι' αυτές. Με την πλειοψηφία να δηλώνει ότι έχει εισόδημα από 800 μέχρι 1.600 ευρώ.

Η ΓΣΕΕ αποφεύγει να καταλήξει σε συμπεράσματα σε ό,τι αφορά την έρευνα για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, η οποία διενεργήθηκε ανάμεσα σε βαθμολογητές των πανελλαδικών εξετάσεων. Περιορίζει να την καταθέσει ως τη συμβολή της στον περιβόητο εθνικό διάλογο για την Παιδεία. Οπως προκύπτει, σε ποσοστό 85.6% οι εκπαιδευτικοί - βαθμολογητές εκτιμούν πως το ισχύον σύστημα διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες. Σε ποσοστό 59.1% υποστηρίζουν ότι το ισχύον σύστημα δε μειώνει καθόλου την ανάγκη εξωσχολικής υποστήριξης των υποψηφίων, το 61% πιστεύει ότι το ισχύον σύστημα δεν περιορίζει καθόλου την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών των υποψηφίων και το 87% πιστεύει ότι το ισχύον σύστημα αποδυναμώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Δίνουν απάντηση στο «συνέδριο» - παρωδία της ηγετικής ομάδας της ΓΣΕΕ (2020-02-20 00:00:00.0)
Ενας στους τρεις δεν ξέρει τι είναι το Λύκειο... (2008-01-25 00:00:00.0)
«Λακέδες» με... πτυχίο! (2005-10-14 00:00:00.0)
Επιστήμη... και ο εργατοπατερισμός (2005-10-06 00:00:00.0)
Ενα δισεκατομμύριο για φροντιστήρια (2005-02-16 00:00:00.0)
Εμπροσθοφυλακή στις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές (2004-10-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ