Eurokinissi |
Οπως επισημαίνει με ανακοίνωση που μοίρασε στη συνέντευξη το ΠΑΜΕ, «η θέση της πλειοψηφίας της ΓΣΕΕ για ίδρυση Ακαδημίας της Εργασίας, σαν πανεπιστήμιο μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα όπως το ονομάζει, δεν είναι τυχαία. Εντάσσεται αυτή η θέση στην πολιτική υποστήριξης με συγκεκριμένα μέτρα των επιλογών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των κομμάτων που τη στηρίζουν. Συστρατεύεται και προωθεί τη στρατηγική της "διά βίου εκπαίδευσης", είναι ευθυγραμμισμένη με την τακτική της λεγόμενης "κατάρτισης" μέσω της οποίας δεκάδες δισεκατομμύρια διολισθαίνουν στις τσέπες των βιομηχάνων, χωρίς να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας».
Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χτες, το ίδρυμα θα λειτουργήσει το Σεπτέμβρη του 2005, με στόχο την κατάρτιση συνδικαλιστών, εργαζομένων και ανέργων. Ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Χρ. Πολυζωγόπουλος παρουσίασε το εγχείρημα ως απάντηση στο έλλειμμα διά βίου εκπαίδευσης και επιμόρφωσης του στελεχικού δυναμικού, ενώ όπως δήλωσε θα παρέχει κατάρτιση και πιστοποίηση. Δηλαδή οι εργατοπατέρες πλέον θα είναι και πατενταρισμένοι! Ο ίδιος δήλωσε ότι σε μία προοπτική χρόνου, η Ακαδημία θα μπορούσε να λειτουργήσει σε ένα σύστημα, όπου μετά από έναν κύκλο κατάρτισης θα μπορούσε να ακολουθήσει εγγραφή στο πανεπιστήμιο, παραπέμποντας σε αντίστοιχο σύστημα στη Μ. Βρετανία. Σε ό,τι αφορά τη χρηματοδότηση της Ακαδημίας, είπε ότι θα γίνεται μέσα από το Λογαριασμό Απασχόλησης και Εργατικής Κατάρτισης (ΛΑΕΚ). Δηλαδή δε φτάνει που αρπάζουν ήδη χρήμα εργατών για να δίνουν συντάξεις σε εργατοπατέρες, τώρα θα αρπάζουν κι άλλο χρήμα από εργατικό λογαριασμό για να παίρνουν πτυχίο οι εργατοπατέρες που αύριο - γιατί όχι- ως πτυχιούχοι θα διεκδικούν και αυξημένες συντάξεις!
Στο πλαίσιο της χτεσινής συνέντευξης, παρουσιάστηκαν από τη ΓΣΕΕ και δύο έρευνες που αφορούν στη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου και στο σύστημα εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση, από τις οποίες προκύπτει για μια ακόμα φορά το δυσβάσταχτο οικονομικό βάρος που σηκώνουν οι εργαζόμενοι για την Παιδεία. Βέβαια, αναφερόμενοι στο ολοήμερο σχολείο, οι ερευνητές της ΓΣΕΕ σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα ότι «περιορίζεται η παραπαιδεία και ανακουφίζονται τα οικονομικώς ασθενέστερα στρώματα». Ωστόσο, οι απαντήσεις των ίδιων των γονιών άλλα δείχνουν. Προκύπτει ότι η συμμετοχή των μαθητών σε εξωσχολικές δραστηριότητες εκτός προγράμματος του ολοήμερου αγγίζει το 81,5%. Το 93.4% των γονέων δήλωσε ότι δε σταμάτησαν τα παιδιά τους από τις εξωσχολικές δραστηριότητες παρ' όλο που αυτές προσφέρονταν από το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου. Ενώ, η πλειοψηφία των γονέων δήλωσε ότι δαπανά μέχρι και το 20% του οικογενειακού εισοδήματος γι' αυτές. Με την πλειοψηφία να δηλώνει ότι έχει εισόδημα από 800 μέχρι 1.600 ευρώ.
Η ΓΣΕΕ αποφεύγει να καταλήξει σε συμπεράσματα σε ό,τι αφορά την έρευνα για την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση, η οποία διενεργήθηκε ανάμεσα σε βαθμολογητές των πανελλαδικών εξετάσεων. Περιορίζει να την καταθέσει ως τη συμβολή της στον περιβόητο εθνικό διάλογο για την Παιδεία. Οπως προκύπτει, σε ποσοστό 85.6% οι εκπαιδευτικοί - βαθμολογητές εκτιμούν πως το ισχύον σύστημα διευρύνει τις κοινωνικές ανισότητες. Σε ποσοστό 59.1% υποστηρίζουν ότι το ισχύον σύστημα δε μειώνει καθόλου την ανάγκη εξωσχολικής υποστήριξης των υποψηφίων, το 61% πιστεύει ότι το ισχύον σύστημα δεν περιορίζει καθόλου την οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών των υποψηφίων και το 87% πιστεύει ότι το ισχύον σύστημα αποδυναμώνει τον παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου.