Τρίτη 12 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Προετοιμάζουν σταθερά το έδαφος για διόδια στην Αθήνα

Ολο και πυκνώνουν τον τελευταίο καιρό τα σενάρια για την επιβολή διοδίων πόλης, δηλωτικό και αυτό ότι στρώνεται το έδαφος για ένα ακόμα χαράτσι σε βάρος των εργαζομένων.

Το θέμα επανήλθε χτες στην επικαιρότητα, σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσαν ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων και το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο. Υποστηρικτής και εισηγητής προς την κυβέρνηση της επιβολής διοδίων πόλης, έναντι αντιτίμου 5 ευρώ, είναι ο καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής Πατρών Ευαγ. Ματσούκης, ο οποίος προβάλλει τον ισχυρισμό ότι η εφαρμογή του μέτρου μπορεί να δώσει λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας, περιορίζοντας τη χρήση του ΙΧ, αυξάνοντας ταυτόχρονα της χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Ωστόσο, την άποψη αυτή αντικρούουν άλλοι συγκοινωνιολόγοι, οι οποίοι θεωρούν ότι αυτό που χρειάζεται είναι η πλήρης εκμετάλλευση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε συνδυασμό με την αυστηρότερη αστυνόμευση για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης.

Στη χτεσινή συνέντευξη, ο Ευαγ. Ματσούκης, αναλύοντας την πρότασή του, είπε ότι τα διόδια πόλης δε θα έχουν σχέση με τα διόδια των Εθνικών Οδών, καθώς δε θα υπάρχουν ουρές ούτε άνθρωποι που θα κόβουν εισιτήρια. Θα τοποθετηθούν κάμερες στις εισόδους του δακτυλίου, οι οποίες θα καταγράφουν την είσοδο εποχούμενων στο κέντρο και θα στέλνουν τους αριθμούς των πινακίδων κυκλοφορίας σε βάση δεδομένων.

Αντίθετη άποψη διατύπωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων Παν. Παπαδάκος, αναφέροντας ότι εκείνο που χρειάζεται είναι η πλήρης εκμετάλλευση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και η αυστηρότερη αστυνόμευση για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης. Αν για κάθε παράνομο παρκάρισμα κόβεται μέσα σε πέντε λεπτά πρόστιμο 60 ευρώ, τότε αυτό λειτουργεί σαν διόδιο, σημείωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου.

Κοινή διαπίστωση, πάντως, όσων παραβρέθηκαν στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, είναι ότι το κυκλοφοριακό στην Αθήνα επέστρεψε στους... προολυμπιακούς ρυθμούς, με κυριαρχία των ΙΧ στις μετακινήσεις. Ο Αντ. Σταθόπουλος, καθηγητής του ΕΜΠ, επισήμανε ότι έχουμε και πάλι κυριαρχία των ΙΧ στις μετακινήσεις και ουσιαστικά ακυρώθηκε η σηματοδότηση, αφού οι τροχονόμοι διοχετεύουν συνεχώς ΙΧ στο κέντρο. Επισήμανε την ανάγκη να γίνει ουσιαστικός διάλογος για την εκμετάλλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς.

Στη συνέντευξη αναφέρθηκε ότι θα πρέπει να επανεξεταστεί η λειτουργία του τραμ και του προαστιακού, καθώς και τα δύο αυτά νέα συγκοινωνιακά μέσα κυκλοφορούν σχεδόν άδεια και έχουν απαξιωθεί στη συνείδηση των πολιτών. Ειπώθηκε χαρακτηριστικά ότι αν το τραμ συνεχίσει να κυκλοφορεί με λίγους επιβάτες, δεν υπάρχει λόγος να έχει πάντα προτεραιότητα.

Ο Ν. Παπαχρήστου, συγκοινωνιολόγος του ΕΜΠ, είπε ότι μέχρι στιγμής ο προαστιακός κυκλοφορεί άδειος στα Μεσόγεια και δεν εξυπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Παρεμβάσεις για να εξασφαλιστεί ότι δεν θα κινδυνεύσουν εργαζόμενοι (2022-01-25 00:00:00.0)
Από σήμερα η αύξηση στα διόδια (2008-09-16 00:00:00.0)
Πιο ακριβά τα πανάκριβα διόδια (2008-01-08 00:00:00.0)
Ολυμπιακό ρεκόρ αυξήσεων στην τιμή των εισιτηρίων (2004-07-31 00:00:00.0)
Εργα για το επιχειρηματικό λόμπι των αυτοκινήτων (2001-04-14 00:00:00.0)
Προσπέλαση μέχρι 75 λεπτά, αλλά επί χάρτου... (2001-02-13 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ