Η υπερχείλιση του Ποδονίφτη, δεν ήταν τυχαίο γεγονός. 360 ρέματα και χείμαρροι μπαζωμένα. Ακρατη τσιμεντοποίηση
Ο κίνδυνος πλημμύρας στο Λεκανοπέδιο, σύμφωνα με ομολογίες από τα πιο επίσημα χείλη, εξακολουθεί να υπάρχει και οι αιτίες είναι οι ίδιες: Μπαζωμένα ρέματα, άκρατη τσιμεντοποίηση των πάντων, αποψίλωση των δασών, κατασκευή των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων με το ...σταγονόμετρο. Αλλωστε, τα έργα αυτά - παρότι καλύπτουν επείγουσες λαϊκές ανάγκες - δεν είναι έργα βιτρίνας, δηλαδή δε φέρνουν ψήφους, και δεν εξυπηρετούν τα κέρδη των μεγαλοεργολάβων...
Χαρακτηριστική περίπτωση, της ...«συμπεριφοράς», που έχει επιφυλάξει η Πολιτεία στα ρέματα της Αττικής συνολικά, είναι ο Ποδονίφτης. Μπαζωμένος σε κάποια σημεία και επιχωματωμένος σε κάποια άλλα, ενώ ακριβώς από πάνω του περνά η Λεωφόρος Βυζαντίου, ένας ακόμη δρόμος που σκεπάζει κάποιον από τους χειμάρρους της Αττικής. Ακριβώς, όμως, επειδή η ροή των υδάτων ενός ποταμού δεν αλλάζει - λόγω της γεωγραφίας του εδάφους - πολλές φορές ο χείμαρρος «διεκδικεί» την κοίτη του. Το αποτέλεσμα σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι η υπερχείλιση του χειμάρρου με καταστροφικές συνέπειες.
Η πλημμύρα του 1994, δεν ήταν τυχαίο γεγονός, αλλά αποτέλεσμα συγκεκριμένης πολιτικής. Και η πολιτική που έπνιξε τότε τον Περισσό, την Καλογρέζα, τη Ριζούπολη και άλλες γειτονικές περιοχές, εξακολουθεί να ασκείται και σήμερα. Οσα ίσχυαν για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής τότε εξακολουθούν να ισχύουν - στον ένα ή τον άλλο βαθμό - και σήμερα. Οχι μόνο για την ευρύτερη περιοχή της Ν. Ιωνίας, αλλά συνολικά της Αττικής. Συγκεκριμένα:
Σήμερα, ο ίδιος ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς - και παρά το γεγονός ότι ο σχεδιασμός αναμένεται να ολοκληρωθεί την Ανοιξη του 2005 - δήλωσε πως απαιτούνται 500 εκατ. ευρώ (περίπου 170 δισ. δραχμές) για να ολοκληρωθούν τα επείγοντα έργα. Και αυτό παρά το γεγονός ότι έγιναν κάποια βασικά αντιπλημμυρικά έργα όπως ο Κηφισός και η Αττική Οδός, που στοίχισαν πάνω από 150 δισ. δραχμές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όμως, της ανερμάτιστης πολιτικής που ακολουθήθηκε και στον τομέα αυτό είναι το γεγονός ότι ακόμα και τα έργα αυτά που κατασκευάστηκαν βρίσκονται στον «αέρα». Για παράδειγμα μπορεί να έγιναν τα έργα της Αττικής Οδού, αλλά αυτά διακόπτονται, με συνέπεια τα νερά είτε να χύνονται στον Κηφισό και να πλημμυρίζουν οι περιοχές κατά μήκος του, είτε στο ρέμα της Ραφήνας που δεν έχει διευθετηθεί, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζουν τα Μεσόγεια, είτε να χύνονται στο Σαρανταπόταμο, με αποτέλεσμα να πλημμυρίζει το Θριάσιο.