Τρίτη 22 Φλεβάρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Απεργιακή απάντηση στην εφοπλιστική επίθεση

Σε σύσκεψη καλεί σήμερα η «Ναυτεργατική ΣΚ»

Στα χέρια τους παίρνουν την υπόθεση της προετοιμασίας της 48ωρης απεργίας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων που έχει κηρυχτεί για 1 και 2 Μάρτη, οι ταξικές δυνάμεις που δρουν στο ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα. Στα πλαίσια των προετοιμασιών, σήμερα στις 11 το πρωί θα γίνει σύσκεψη της Παράταξης, της Ναυτεργατικής Συνδικαλιστικής Κίνησης, στην αίθουσα συνελεύσεων της Ενωσης Μηχανικών. Ταυτόχρονα, η ΠΕΜΕΝ, ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ, καλούν ναυτεργάτες και συνταξιούχους να ενώσουν τα αγωνιστικά τους βήματα κάτω από το διεκδικητικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει οι ταξικές δυνάμεις, που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις και ανάγκες συνολικά της ναυτεργατικής οικογένειας. Καλούν, επίσης, τους ναυτεργάτες να συμμετέχουν μαζικά και αποφασιστικά στη μάχη της 48ωρης απεργίας, δίνοντας ταυτόχρονα την εντολή στα ναυτεργατικά σωματεία να κλιμακώσουν τον αγώνα με το συντονισμό των εργατών της θάλασσας με τους εργαζόμενους στη στεριά στις 17 του Μάρτη.

Την ανάγκη της κλιμάκωσης του αγώνα των ναυτεργατών την επιβάλλει η ίδια η σημερινή πραγματικότητα που βιώνουν οι ναυτεργάτες, καθώς η επιθετικότητα του εφοπλιστικού κεφαλαίου συνεχώς τροφοδοτείται και αγριεύει από την αντιλαϊκή αντιναυτεργατική πολιτική και της ΝΔ. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των όσων διαδραματίζονται σε βάρος των ναυτεργατών των τριών τουριστικών πλοίων «ΤΡΙΤΩΝ», «ΓΟΥΟΡΛΝΤ ΡΕΝΕΣΑΝΣ» και «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» της «ROC», οι οποίοι χτες διαδήλωσαν και πάλι στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Οι ναυτεργάτες αυτοί από τις 7 Φλεβάρη έχουν πεταχτεί στις λίστες της ανεργίας, καθώς λύθηκαν αυτόματα οι συμβάσεις εργασίας τους, με απόφαση του Εφετείου Πειραιά. Τους απέλυσαν χωρίς να τους δοθεί αποζημίωση, τα δεδουλευμένα των τελευταίων πέντε μηνών και τα αναδρομικά του 2004! Πρόσχημα, η οικονομική κατάρρευση της εταιρίας! Η αλήθεια, όμως, είναι ότι όλα ήταν μια καλοστημένη κομπίνα, με την κάλυψη του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και βέβαια της ...Δικαιοσύνης. Τώρα ο ένας από τους μεγαλομετόχους της εταιρίας, ο Λούης φέρνει δύο νέα πλοία να αντικαταστήσει τα τρία παραπάνω, τα οποία θα τεθούν σε πλειστηριασμό.

Το τι ακριβώς επιδιώκουν οι εφοπλιστές φαίνεται από τις χτεσινές δηλώσεις του γενικού διευθυντή της τουριστικής πλοιοκτήτριας εταιρίας Majestc International Μ. Λάμπρου στη «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ». Λέει ο άνθρωπος ότι ενοχλεί τους εφοπλιστές η υποχρεωτική στελέχωση των πλοίων. «Στελέχωση με την έννοια την οποία εννοούν τα ναυτεργατικά σωματεία δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο. Και δεν μπορώ να το καταλάβω, ένας επιχειρηματίας να μην μπορεί να διαλέξει τον κόσμο που θα του δουλέψει. Να εναρμονίσουμε τη δικιά μας νομοθεσία με την ισχύουσα στην Ευρωπαϊκή Ενωση, όσον αφορά τη στελέχωση. Δε ζητάμε κάτι το νέο. Αυτόματα θα πέσουμε στους 40 με 50 ναυτικούς εκ των οποίων το 50% θα είναι Ευρωπαίοι. Εάν γίνει αυτό αυτόματα θα κερδίσουμε από 3.000 μέχρι 3.500 δολάρια την ημέρα»! Η ισχύουσα νομοθεσία στην Ευρωπαϊκή Ενωση που αναφέρει είναι ο εκτρωματικός κανονισμός 3577/ 92, ο οποίος έχει «απελευθερώσει» τις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες, έχει φουντώσει τον ανταγωνισμό των εταιριών, συνολικά την εφοπλιστική ασυδοσία, όμως επειδή από την ελληνική νομοθεσία παραμένουν ακόμα σε ισχύ κάποιοι υποτυπώδεις περιορισμοί, οι εφοπλιστές, των τουριστικών και ακτοπλόοι, απαιτούν να καταργηθούν και αυτοί.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ