Τετάρτη 2 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Απεργία - μήνυμα για κλιμάκωση

Μήνυμα - εντολή για την κλιμάκωση του αγώνα, εξέπεμψαν χτες οι ναυτεργάτες από όλα τα λιμάνια της χώρας, παίρνοντας μέρος μαζικά στην πρώτη μέρα της 48ωρης πανελλαδικής, πανναυτεργατικής απεργίας. Η απεργία ξεκίνησε χτες στις 6 τα ξημερώματα, χωρίς να «κουνηθεί φύλλο», τόσο στο λιμάνι του Πειραιά, όσο και στα μεγάλα λιμάνια της Ραφήνας, της Πάτρας, του Βόλου και αλλού. Κλειστές έμειναν οι πορθμειακές γραμμές Καβάλα - Θάσος και Κυλλήνη - Ζάκυνθος - Κεφαλλονιά. Χαρακτηριστικό της αποφασιστικότητας των ναυτεργατών ήταν ότι ανέλαβαν οι ίδιοι την περιφρούρησή της, βγαίνοντας σύσσωμοι στους καταπέλτες, ενώ σε αρκετά πλοία, όπως στα επιβατηγά - οχηματαγωγά του πορθμείου της Θάσου, είχε παρθεί απόφαση για απεργία κατά πλοίο και τα ίδια τα πληρώματα πια μετατράπηκαν σε απεργιακές επιτροπές!

Η καθολική συμμετοχή των ναυτεργατών στην πρώτη μέρα της απεργίας ήταν αποτέλεσμα της προετοιμασίας που είχε γίνει όλες τις προηγούμενες μέρες σε όλα τα λιμάνια, αλλά και της περιφρούρησης, από τις ταξικές δυνάμεις που εκπροσωπούνται από τη Ναυτεργατική Συνδικαλιστική Κίνηση, την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών και την Ενωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».

Από την πρώτη στιγμή της κήρυξης της απεργίας, αλλά και χτες, από τα ξημερώματα και ολόκληρη τη μέρα, τα πρωτοπόρα τμήματα των ναυτεργατών όργωναν τα λιμάνια, καλώντας τους συναδέλφους τους ναυτεργάτες σε μαζική συμμετοχή και συσπείρωση στο διεκδικητικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει οι ταξικές δυνάμεις, με βάση τις σύγχρονες ναυτεργατικές ανάγκες, κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική κυβέρνησης, Ευρωπαϊκής Ενωσης, εφοπλιστών που τους πετάει μαζικά στη στεριά, τους αφαιρεί το ένα μετά το άλλο τα εργασιακά τους δικαιώματα και τους μετατρέπει σε «τριτοκοσμικούς» στη χώρα τους, για να αυξάνονται τα εφοπλιστικά κέρδη. Ταυτόχρονα, αναδείκνυαν την ανάγκη της κλιμάκωσης της απεργίας και τη συμμετοχή των ναυτεργατών στην πανεργατική απεργία του ΠΑΜΕ στις 17 Μάρτη. Στο λιμάνι του Πειραιά δίπλα στους απεργούς ναυτεργάτες βρέθηκαν οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ στη Βουλή και το ευρωκοινοβούλιο Ελπίδα Παντελάκη και Γιώργος Τούσσας αντίστοιχα. Ενώ στους καταπέλτες για την περιφρούρηση της απεργίας βρέθηκαν και οι απόμαχοι της θάλασσας μετά το κάλεσμα που απηύθυνε η Πανελλήνια Ενωση Συνταξιούχων ΝΑΤ (ΠΕΣ - ΝΑΤ)


Την ανάγκη της κλιμάκωσης και του συντονισμού των ναυτεργατών με τους εργαζόμενους της στεριάς επιβεβαίωσε και η συνάντηση χτες το μεσημέρι του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννη με την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ. Ο υπουργός αποδεικνύοντας τους ακατάλυτους δεσμούς της κυβέρνησης με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, απέρριψε ακόμα και αυτό το... ψευτοπλαίσιο αιτημάτων που προβάλλει η πλειοψηφία της ΠΝΟ! Οχι μόνο δεν ήταν σε θέση να ικανοποιήσει ακόμα και αυτό το αίτημα για την ουσιαστική αύξηση των εφάπαξ παροχών από το Ταμείο Πρόνοιας, που ο ίδιος είχε εξαγγείλει, αλλά, έδωσε το στίγμα της εφόδου που ετοιμάζεται σε βάρος των ναυτεργατών. Εκανε σαφές ότι ο Κανονισμός 3577 της Ευρωπαϊκής Ενωσης που «απελευθερώνει» την εφοπλιστική ασυδοσία στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες είναι δεδομένος, ενώ «άνοιξε» και κουβέντα για το ΠΔ 177/74 που καθορίζει τις Οργανικές Συνθέσεις των πλοίων και το οποίο οι εφοπλιστές ζητάνε να καταργηθεί! Η στάση της ΠΝΟ θα καθοριστεί σήμερα στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της.

Επίσης, σήμερα στις 2 το μεσημέρι η ΠΕΜΕΝ, ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ και η ΠΕΣ- ΝΑΤ καλούν τους ναυτεργάτες της Πάτρας στην απεργιακή συγκέντρωση που θα γίνει στην πύλη 7 του λιμανιού.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ