Πέμπτη 31 Μάρτη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ
Εντοπίστηκαν 350.000 χαλασμένα γιαούρτια

Επικίνδυνη η πολιτική της κυβέρνησης, που, αντί να ενημερώσει τους καταναλωτές για την απειλή, αλληλογραφούσε για το πρόβλημα με τη ΦΑΓΕ

Σε επικίνδυνο παιχνίδι σε βάρος της δημόσιας υγείας και των καταναλωτών εξελίσσεται η κυβερνητική πολιτική στα ζητήματα που αφορούν στην ασφάλεια των τροφίμων στην αγορά. Αυτό αποδεικνύεται για άλλη μια φορά, με αφορμή την προώθηση στην αγορά τουλάχιστον 350.000 χαλασμένων γιαουρτιών της ΦΑΓΕ, τα οποία ουδείς φορέας εντόπισε, ενώ ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων (ΕΦΕΤ) ενεργοποιήθηκε μόνο μετά από το μαζικό χαρακτήρα που πήραν οι καταγγελίες από καταναλωτές, οι οποίοι βρέθηκαν να έχουν αγοράσει μουχλιασμένα γιαούρτια. Το γεγονός ότι το θέμα ήταν σε πλήρη εξέλιξη επί ένα μήνα, αλλά τόσο ο ΕΦΕΤ όσο και ο πολιτικός προϊστάμενος του Φορέα, υφυπουργός Ανάπτυξης Γ. Παπαθανασίου, αναγκάστηκαν να δημοσιοποιήσουν την υπόθεση μόνον αφού ήρθε στο φως της δημοσιότητας από ραδιοφωνικό σταθμό, αποδεικνύει επιπλέον ότι οι καταναλωτές παραμένουν έρμαια των επικίνδυνων επιχειρηματικών κερδοσκοπικών συμφερόντων και θύματα της κυβερνητικής πολιτικής.

Σύμφωνα με τον Γ. Παπαθανασίου, ο ΕΦΕΤ δέχτηκε από τα τέλη Φλεβάρη καταγγελίες από καταναλωτές που είχαν αγοράσει γιαούρτια της συγκεκριμένης εταιρίας που παρουσίαζαν μούχλα. Τις πρώτες καταγγελίες, είπε ο ίδιος, δεν τις έλαβε υπόψη ο ΕΦΕΤ, γιατί ...θεωρήθηκαν «τυχαίο περιστατικό». Οταν οι καταγγελίες συνεχίστηκαν, ο ΕΦΕΤ, αντί για οτιδήποτε άλλο, έστειλε την 1η του Μάρτη επιστολή στη ΦΑΓΕ, ζητώντας να ενημερωθεί από τους ίδιους τους επιχειρηματίες!!! Η εταιρία απάντησε στις 15 Μάρτη κατά τον υφυπουργό, 23 Μάρτη σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, λέγοντας ότι διαπιστώθηκε πρόβλημα στη γραμμή παραγωγής, που δημιουργούσε επιμόλυνση στα συγκεκριμένα προϊόντα και πως το πρόβλημα αποκαταστάθηκε, ενώ δήλωσε ότι απέσυρε από την αγορά 350.000 γιαούρτια!

Σύμφωνα με τον ΕΦΕΤ, κλιμάκιο του Φορέα διαπίστωσε την αποκατάσταση της βλάβης στο εργοστάσιο, ενώ ο υφυπουργός Ανάπτυξης «καθησύχασε» τους καταναλωτές, λέγοντας ότι η τελευταία προβληματική παρτίδα έληγε στις 28 Μάρτη, επομένως ...στη χειρότερη περίπτωση και οι τελευταίες προβληματικές παρτίδες θα έχουν αποσυρθεί! Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, παρόμοιο πρόβλημα είχε παρουσιαστεί σε προϊόντα της ίδιας επιχείρησης το καλοκαίρι του 2003.

Το συγκεκριμένο περιστατικό δείχνει, για άλλη μια φορά, το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται για τη δημόσια υγεία από την πολιτική πλήρους ασυδοσίας που υπάρχει και στα ζητήματα της καταλληλότητας των τροφίμων, ενώ αποδεικνύει την υποκρισία των κυβερνώντων που διαφημίζουν τους περιβόητους -και άνευ αξίας- δειγματοληπτικούς ελέγχους. Ψευτοέλεγχοι, τα αποτελέσματα των οποίων εξετάζονται από τον ΕΦΕΤ σε συνεργασία με τους παραβάτες - προμηθευτές ακατάλληλων προϊόντων.

Παράλληλα, είναι ολοφάνερο ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν κινητοποιήθηκαν καν οι όποιοι, αμφιβόλου έτσι κι αλλιώς αποτελεσματικότητας, μηχανισμοί, αφού στην ουσία πέταξαν στον κάλαθο των αχρήστων τις πρώτες καταγγελίες, και, ενώ για ένα μεγάλο διάστημα τα ράφια των καταστημάτων τροφίμων ήταν γεμάτα με τα συγκεκριμένα αλλοιωμένα προϊόντα, περιορίζονταν στην ανταλλαγή... επιστολών. Ταυτόχρονα, ο ΕΦΕΤ δεν μπήκε καν στον κόπο να μεριμνήσει για την απόσυρση των προβληματικών παρτίδων. Κι από την άλλη μεριά, ο αρμόδιος υφυπουργός προσπαθεί να αποποιηθεί των ευθυνών που βαρύνουν σε κάθε περίπτωση την κυβέρνηση, η οποία έχει την πολιτική ευθύνη για τον τρόπο που χειρίζονται οι εποπτευόμενοι φορείς τα ζητήματα που τους αφορούν, χρεώνοντας ευθύνες στον ΕΦΕΤ, ακόμα και στην ίδια την εταιρία, γιατί ...δεν ενημερώθηκαν οι καταναλωτές. Είναι προφανές ότι η όποια προσπάθεια τέτοιου τύπου καθόλου δεν αφορά στους ίδιους τους καταναλωτές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ