Τρίτη 12 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 26
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΑΓΟΡΑ
Οργιάζουν οι διαφημίσεις - απάτη
  • Της τάξης του 8% αποδείχτηκε το επιτόκιο για τις... άτοκες δόσεις
  • Επικίνδυνα παιδικά κρεβάτια στην αγορά

Στα όρια της κοινής απάτης κινούνται πολλές μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν ακόμα περισσότερους πελάτες - αγοραστές των εμπορευμάτων που πωλούν, στην ουσία ακολουθούν πολιτική παγίδευσης ανυποψίαστων καταναλωτών, προβάλλοντας, σε διαφημιστικές τους προβολές, απολύτως ψευδή στοιχεία.

Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι οι καταναλωτές απέναντι σε διαφημίσεις που «προσφέρουν» είδη με άτοκες δόσεις. Τέτοιες δόσεις «προσέφερε» η διαφήμιση της εταιρίας «Ι. Ν. Θεοχαράκης», που υποστήριζε πως ήταν δυνατή η απόκτηση συγκεκριμένου μοντέλου αυτοκινήτου της εταιρίας με άτοκες δόσεις. Στην πράξη οι καταναλωτές που απευθύνονταν σε εξουσιοδοτημένα καταστήματα της εταιρίας διαπίστωναν ότι οι δόσεις όχι μόνο δεν ήταν άτοκες, αλλά περιλάμβαναν και το καθόλου ευκαταφρόνητο επιτόκιο της τάξης του 8%.

Μετά από σχετική καταγγελία, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εφαρμόζοντας την κυβερνητική λογική της εκ των υστέρων εξέτασης μέρους των καταγγελιών των καταναλωτών, της πολιτικής, δηλαδή, του επιμερισμού της ευθύνης για την προστασία των καταναλωτών από τους κάθε λογής κερδοσκόπους στα ίδια τα θύματα των κερδοσκόπων, επέβαλε πρόστιμο 20.000 ευρώ για παραπλανητική διαφήμιση. Η συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί χαρακτηριστική απόδειξη του ότι οι πολιτικές που εφαρμόζονται μέχρι σήμερα στο θέμα των διαφόρων μορφών εμπορικών πρακτικών για την προσέλκυση καταναλωτών απέχουν πολύ από αυτό που χρειάζεται ώστε να μπορεί ο κάθε υποψήφιος πελάτης του εκάστοτε «Θεοχαράκη» να είναι βέβαιος ότι τουλάχιστον τα στοιχεία που αναφέρονται στις διαφημιστικές προβολές ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.

Προσοχή στα κρεβατάκια

Τα μάτια τους... δεκατέσσερα, όμως, αποδεικνύεται ότι πρέπει να έχουν οι καταναλωτές και σε ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια της κατασκευής επίπλων ακόμα και από τις λεγόμενες επώνυμες αλυσίδες καταστημάτων. Οπως αποδείχτηκε, μετά και πάλι από καταγγελία καταναλωτή, η εταιρία «Praktika - παιδικά δωμάτια» εμπορευόταν παιδικό κρεβάτι κουκέτα χωρίς τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας στο προστατευτικό καγκελάκι. Σύμφωνα με τη σχετική καταγγελία από το μοντέλο «Πεύκο - Κουκέτα Παράλληλη» έπεσε παιδί και νοσηλεύτηκε στο νοσοκομείο με τραυματισμό στο κεφάλι γιατί έσπασε το κιγκλίδωμα. Με απόφαση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή απαγορεύεται η διάθεση του συγκεκριμένου μοντέλου και ζητείται η απόσυρση ακόμα και εκείνων που έχουν πουληθεί με ευθύνη του καταστήματος και του κατασκευαστή. Μπορεί, όμως, να επανακυκλοφορήσει, εφόσον, σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής Γραμματείας, γίνουν οι απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες ώστε να πληροί τους όρους ασφαλείας, πράγμα το οποίο θα πρέπει να πιστοποιηθεί από το ΕΛΚΕΔΕ ή άλλο αναγνωρισμένο εργαστήριο.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ