Τρίτη 26 Απρίλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 39
ΗΜΕΡΟΔΡΟΜΟΣ
«Λεόντειες» αλλά ... «νόμιμες»!

Η είδηση ότι η σύμβαση για την Αττική Οδό κρίθηκε από την αρμόδιο εισαγγελέα «λεόντειος» για το ελληνικό δημόσιο, αλλά τέθηκε στο αρχείο σαν ...«νόμιμη» (!), πέρασε στα ψιλά της ειδησεογραφίας. Με εξαίρεση το «Ρ» και μερικά δημοσιεύματα σε λίγες ακόμα εφημερίδες («Ελευθεροτυπία», «Παρόν», κλπ.), το θέμα «θάφτηκε» κανονικά. Πρόκειται για αποκαλυπτική τακτική όσον αφορά στο πώς λειτουργεί το κύκλωμα εργολάβοι-ΜΜΕ-πολιτική εξουσία. Αλλωστε, και η παρούσα κυβέρνηση έχει αναγγείλει ότι με την ίδια μέθοδο, της «αυτοχρηματοδότησης», δηλαδή των «λεόντειων» αλλά «νόμιμων» συμβάσεων, θα προχωρήσει και τα δικά της «μεγάλα έργα».

Σε συνέχεια της στήλης του Σαββάτου, που και πάλι ασχοληθήκαμε με αυτές τις «λεόντειες» συμβάσεις, ας πάρουμε μια συνολικότερη γεύση τι προηγήθηκε επί ΠΑΣΟΚ, για να αντιληφθούμε τι θα ακολουθήσει, επί ΝΔ, στο πλαίσιο αυτής της «λεόντειας» αλλά «νόμιμης» (!) πολιτικής που ασκείται και από τους δυο δικομματικούς εταίρους σε βάρος του ελληνικού λαού:

*

  • Η σύμβαση του μετρό μιλούσε για προϋπολογισμό ύψους 182 δισ. δραχμών. Τελικά το κόστος του ξεπέρασε τα 700 δισ. δραχμές...

«Λεόντειος» αλλά «νόμιμη»!

*

  • Τα Σπάτα είχαν προϋπολογιστεί στα 500 δισ. δραχμές. Τελικά το έργο έφτασε τα 700 δισ. δραχμές (ξέχωρα από τα 200 δισ. που κόστισαν τα παράλληλα έργα και τα εκατοντάδες δισ. που διεκδικούν επιπλέον οι Γερμανοί). Τα τέλη που πληρώνει ο Ελληνας πολίτης εικοσιπλασιάστηκαν και τα κέρδη θα τα καρπώνονται για 25 χρόνια οι Γερμανοί, στους οποίους ανήκει το 45% των μετοχών του («ιδιωτικού» τους, όπως το ονομάζουν) αεροδρομίου, αν και συμμετείχαν στην κατασκευή του με ένα ποσοστό της τάξης του 10% μόλις...

«Λεόντειος» αλλά «νόμιμη»!

*

  • Η Αττική Οδός ξεκίνησε με προϋπολογισμό 420 δισ. δραχμών. Είναι άγνωστο πού τελικά έφτασε το κόστος. Οι υπολογισμοί (αν συμπεριληφθούν οι απαλλοτριώσεις, τα «πρόσθετα» έργα, κλπ.) μιλούν για πάνω από 1 τρισ. δραχμές που τα καρπώθηκαν οι εργολάβοι, οι οποίοι θα ελέγχουν το δρόμο για τα επόμενα 18 χρόνια, προσδοκώντας επιπλέον κέρδη της τάξης των 825 δισ. δραχμών.

«Λεόντειος» αλλά «νόμιμη»!

*

  • Η ζεύξη Ακτίου-Πρέβεζας είχε προϋπολογισμό 12 δισ. δραχμών και υποτίθεται θα ήταν έτοιμη το 1998... Εφτασε τελικά τα 40 δισ. δραχμές, αλλά ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των δρόμων που θα διευκολύνουν τη σύνδεση των πόλεων της περιοχής με τη ζεύξη.

«Λεόντειος» αλλά «νόμιμη»!

*

  • Η γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου κόστισε περί τα 800 εκατ. ευρώ. Εδώ η πολιτική-σκάνδαλο της «αυτοχρηματοδότησης» προκύπτει ανάγλυφα. Το έργο έγινε με λεφτά που κατά 40% καταβλήθηκαν από το ελληνικό δημόσιο (δηλαδή, τον ελληνικό λαό), κατά 50% από δάνεια της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου (δηλαδή, θα ξεπληρωθούν από τον ελληνικό λαό) και μόνο κατά 10% με λεφτά που (υποτίθεται) έβαλε η κατασκευάστρια κοινοπραξία. Και υποτίθεται ότι τα έβαλε, γιατί στην πραγματικότητα δεν έβαλε τίποτα αφού η προκαταβολή των 20 δισ. δραχμών που τους δόθηκε από το κράτος υπερκάλυπτε κατά πολύ τα ίδια κεφάλαια με τα οποία η κοινοπραξία θα συμμετείχε (υποτίθεται) στο κόστος του έργου. Ομως, παρότι η κοινοπραξία κατέβαλε (υποτίθεται) μόλις το 10% των χρημάτων θα εκμεταλλεύεται τη γέφυρα για 35 ολόκληρα χρόνια, έχοντας το δικαίωμα να αναπροσαρμόζει κατά το δοκούν τα ήδη πανάκριβα διόδια σε περιόδους αιχμής...

«Λεόντειος» αλλά «νόμιμη»!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ