Το Γενάρη του 2001 πρέπει να είναι έτοιμο το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών από κυβέρνηση και Οργανωτική Επιτροπή.
Η ΔΟΕ θεωρεί αναγκαία τη σύσταση ομάδας εργασίαςγια τις μεταφορές, η οποία θα πρέπει να συγκροτείται από εκπροσώπους των υπουργείων Μεταφορών - ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης, καθώς και εκπρόσωπο της ΟΕΟΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εμπειρογνώμονας της ΔΟΕ Φιλίπ Μποβί, μετέφερε στη Λοζάνη την τραγική του εμπειρία από το κυκλοφοριακό χάος στην πρωτεύουσα και γι' αυτό το λόγο αποφασίστηκε να παρθούν άμεσα μέτρα, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα όπως αυτά της Βαρκελώνης (αθλητές έχαναν τη συμμετοχή τους στα αθλήματα λόγω του κυκλοφοριακού χάους).
Μερικές από τις διαπιστώσεις του ειδικού της ΔΟΕ ήταν:
Η ΔΟΕ στην έκθεσή της θεωρεί πως απαραίτητη προϋπόθεση για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας είναι η κατασκευή γραμμής τραμ προς την παραλία, όπου θα υπάρχει ένα μεγάλο μέρος Ολυμπιακών εγκαταστάσεων (Ιστιοπλοϊκό Κέντρο, μπέιζμπολ, σόφτμπολ κ.ά.), καθώς και την ολοκλήρωση του προαστιακού σιδηροδρόμου Αθήνα - Μενίδι - Σπάτα, σύμφωνα δηλαδή με τις προβλέψεις των υπουργείων Μεταφορών και ΥΠΕΧΩΔΕ.
Η εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου θα έχει τρεις φάσεις υλοποίησης. Η 1η θα διαρκέσει τρεις μήνες (Γενάρης _ Μάρτης 2000). Σε αυτό το διάστημα θα προσδιοριστούν οι βασικές κατευθύνσεις και τα μέτρα που πρέπει να παρθούν. Η φάση αυτή θα ολοκληρωθεί τον Απρίλη του 2000, όταν στελέχη της εταιρίας θα μεταβούν στο Σίδνεϋ, για να γίνει το τεστ Μεταφορών για τους εκεί Ολυμπιακούς Αγώνες.Η 2η θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Ιούνη του 2000. Τότε θα είναι έτοιμο το προκαταρκτικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, που θα παρουσιαστεί στη ΔΟΕ τον Ιούλιο του 2000. Το Σεπτέμβρη του 2000 οι αρμόδιοι θα παρακολουθήσουν τους Αγώνες του Σίδνεϋ. Τα πιθανά προβλήματα στον τομέα των Μεταφορών θα ληφθούν υπόψη στη σύνταξη του τελικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών.Η 3η θα διαρκέσει από τον Οκτώβρη του 2000 μέχρι το τέλος του χρόνου. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα είναι έτοιμο και θα παρουσιαστεί στη ΔΟΕ το Γενάρη του 2001.