Σάββατο 11 Δεκέμβρη 1999
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ 2004
Τραμ και προαστιακό σιδηρόδρομο ζητά η ΔΟΕ

Το Γενάρη του 2001 πρέπει να είναι έτοιμο το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών από κυβέρνηση και Οργανωτική Επιτροπή.

Τη σύνταξη Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004, το οποίο θα πρέπει να είναι έτοιμο τον Γενάρη του 2001, ζήτησε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή από την Οργανωτική Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων (ΟΕΟΑ) «Αθήνα 2004». Η εντολή αυτή της ΔΟΕ είναι σαφής και προκύπτει, σύμφωνα με πληροφορίες, από σχετικό πόρισμα του εμπειρογνώμονα της ΔΟΕ Φιλίπ Μποβί (επισκέφτηκε την Αθήνα αρχές του Οκτώβρη) και το οποίο έφτασε στα γραφεία της ΟΕΟΑ πριν από μερικές μέρες. Το συγκεκριμένο θέμα θα συζητηθεί και στο περιθώριο της Συνόδου της ΔΟΕ που ξεκινά σήμερα στη Λοζάνη.

Η ΔΟΕ θεωρεί αναγκαία τη σύσταση ομάδας εργασίαςγια τις μεταφορές, η οποία θα πρέπει να συγκροτείται από εκπροσώπους των υπουργείων Μεταφορών - ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης, καθώς και εκπρόσωπο της ΟΕΟΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο εμπειρογνώμονας της ΔΟΕ Φιλίπ Μποβί, μετέφερε στη Λοζάνη την τραγική του εμπειρία από το κυκλοφοριακό χάος στην πρωτεύουσα και γι' αυτό το λόγο αποφασίστηκε να παρθούν άμεσα μέτρα, προκειμένου να μην επαναληφθούν φαινόμενα όπως αυτά της Βαρκελώνης (αθλητές έχαναν τη συμμετοχή τους στα αθλήματα λόγω του κυκλοφοριακού χάους).

Μερικές από τις διαπιστώσεις του ειδικού της ΔΟΕ ήταν:

  • Ηάθλια κατάσταση της πόλης (φορτισμένοι δρόμοι - οι δρόμοι του Ολυμπιακού Δακτυλίου είναι ήδη φορτισμένοι).
  • Η πλειοψηφία των καθημερινών μετακινήσεων γίνεται με ΙΧ αυτοκίνητα.
  • Τα έξι μεγάλα έργα (Μετρό, αεροδρόμιο Σπάτων, Αττική Οδός, τραμ, προαστιακός σιδηρόδρομος και Ολυμπιακός Δακτύλιος) θα διασπείρουν τους φόρτους.
  • Η σύνδεση του Ολυμπιακού Χωριού στο Μενίδι και του Ιππικού Κέντρου στο Μαρκόπουλο με το κύριο οδικό δίκτυο είναι επιτακτική.

Η ΔΟΕ στην έκθεσή της θεωρεί πως απαραίτητη προϋπόθεση για να λυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας είναι η κατασκευή γραμμής τραμ προς την παραλία, όπου θα υπάρχει ένα μεγάλο μέρος Ολυμπιακών εγκαταστάσεων (Ιστιοπλοϊκό Κέντρο, μπέιζμπολ, σόφτμπολ κ.ά.), καθώς και την ολοκλήρωση του προαστιακού σιδηροδρόμου Αθήνα - Μενίδι - Σπάτα, σύμφωνα δηλαδή με τις προβλέψεις των υπουργείων Μεταφορών και ΥΠΕΧΩΔΕ.

Η εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου θα έχει τρεις φάσεις υλοποίησης. Η 1η θα διαρκέσει τρεις μήνες (Γενάρης _ Μάρτης 2000). Σε αυτό το διάστημα θα προσδιοριστούν οι βασικές κατευθύνσεις και τα μέτρα που πρέπει να παρθούν. Η φάση αυτή θα ολοκληρωθεί τον Απρίλη του 2000, όταν στελέχη της εταιρίας θα μεταβούν στο Σίδνεϋ, για να γίνει το τεστ Μεταφορών για τους εκεί Ολυμπιακούς Αγώνες.Η 2η θα διαρκέσει μέχρι τα τέλη Ιούνη του 2000. Τότε θα είναι έτοιμο το προκαταρκτικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, που θα παρουσιαστεί στη ΔΟΕ τον Ιούλιο του 2000. Το Σεπτέμβρη του 2000 οι αρμόδιοι θα παρακολουθήσουν τους Αγώνες του Σίδνεϋ. Τα πιθανά προβλήματα στον τομέα των Μεταφορών θα ληφθούν υπόψη στη σύνταξη του τελικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών.Η 3η θα διαρκέσει από τον Οκτώβρη του 2000 μέχρι το τέλος του χρόνου. Το Στρατηγικό Σχέδιο θα είναι έτοιμο και θα παρουσιαστεί στη ΔΟΕ το Γενάρη του 2001.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ