Τρίτη 5 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΛΑΪΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Στροφή στα είδη πρώτης ανάγκης

Αύξηση 3,1% εμφανίζει (α' τετράμηνο 2005) ο όγκος λιανικών πωλήσεων

Αύξηση σε ποσοστό 3,1% εμφανίζει στο τετράμηνο Γενάρης - Απρίλης του 2005 ο όγκος των πωλήσεων στα καταστήματα λιανικής. Τα σούπερ μάρκετ και τα πολυκαταστήματα συνεχίζουν να αποσπούν ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια από το συνολικό τζίρο της αγοράς, εκτοπίζοντας τις μικρότερες επιχειρήσεις. Στην ίδια περίοδο ο όγκος των πωλούμενων εμπορευμάτων στους κλάδους «οικιακού εξοπλισμού» και «βιβλία - χαρτικά» κινείται με πτωτικούς ρυθμούς, σε μια εξέλιξη που αντανακλά τη στροφή της λαϊκής κατανάλωσης στα είδη πρώτης ανάγκης. Τα παραπάνω προκύπτουν από τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) σύμφωνα με τα οποία ο όγκος των πωλήσεων (αποπληθωρισμένες τιμές) στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 6,2% και στα πολυκαταστήματα 4,1%, ποσοστά που βρίσκονται πολύ πάνω από το μέσο όρο της περιόδου.

Οι άλλοι κλάδοι καταστημάτων λιανικών πωλήσεων, όπως έχουν ομαδοποιηθεί από τη Στατιστική Υπηρεσία, στο τετράμηνο Γενάρης - Απρίλης 2005, εμφανίζουν τις ακόλουθες μεταβολές:

  • Ενδυση - Υπόδηση: Καταγράφεται άνοδος 1%, που κυμαίνεται στα ίδια επίπεδα των προηγούμενων μηνών
  • Επιπλα - ηλεκτρικά είδη - οικιακός εξοπλισμός: Ο όγκος των πωλήσεων, σε πραγματικές (αποπληθωρισμένες) τιμές εμφανίζει μείωση 2,9%.
  • Βιβλία - χαρτικά - είδη δώρων: Καταγράφουν τη μεγαλύτερη πτώση, την οποία η ΕΣΥΕ υπολογίζει στο 4,2%.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ