Σάββατο 9 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Εξαντλούν πλοία και ναυτεργάτες για το κέρδος

«

Η άποψή μου; Δεν υπάρχει αιτιώδης συνάφεια μεταξύ πράξεων ή παραλείψεων των εκπροσώπων της εταιρίας με το συγκεκριμένο συμβάν», «οι εταιρίες δε θα εξακολουθήσουν να είναι δούλες (...) στην παράδοση και την πεποίθηση που έχει δημιουργηθεί στον πολίτη ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρίες είναι υπηρέτες του»! Τα δύο αποσπάσματα είναι από τη συνέντευξη του προέδρου της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, Στέλιου Σαρρή, στο περιοδικό «ΕΦΟΠΛΙΣΤΗΣ». Δημοσιεύτηκε λίγες μέρες μετά την έναρξη της δίκης για το ναυάγιο του σαπιοκάραβου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», που έστειλε στον τάφο 81 ανθρώπους. Το πρώτο απόσπασμα αφορά ακριβώς την άποψή του για τα αίτια του ναυαγίου και το δεύτερο τους νησιώτες και όλους όσοι διακινούνται με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Τα όσα αναφέρει, σε απλή μετάφραση, σημαίνουν «αδιαφορώ»! Μπορεί να είναι εξοργιστικά όλα αυτά και να αποτελούν ύβρη απέναντι στους νεκρούς, όμως αυτή είναι η «γλώσσα» των εφοπλιστών. Το μόνο που τους ...«ευαισθητοποιεί» είναι η οσμή του χρήματος. Το κέρδος. Και σκοτώνουν, αν χρειαστεί, γι' αυτό.

Την ασυδοσία των εφοπλιστών υποθάλπει η πολιτική, που ακολουθείται από την εποχή της ανάπτυξης του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Δεν υπάρχει κυβέρνηση είτε της ΝΔ είτε του ΠΑΣΟΚ - αλλά ούτε και προηγούμενα - που να μη λάβει εκείνα τα απαραίτητα μέτρα, που θα εξασφαλίσουν στους εφοπλιστές μεγαλύτερη κερδοφορία. Να μη συνδιαμορφώσει Κανονισμούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο - όπως τον Κοινοτικό 3577 - ή σε διεθνές (Κανονισμοί Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού), που να μην τους αυξάνουν τα κέρδη. Να μην ενισχύσει εκείνους τους μηχανισμούς - που φέρουν μάλιστα και ψευδεπίγραφους τίτλους, όπως Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων - που τους «βγάζουν καθαρούς», που βαφτίζουν πλοία επικίνδυνα ως αξιόπλοα.

Πριν βουλιάξει το «ΣΑΜΙΝΑ», έχει αποδειχτεί ότι «έπασχε» από συχνές βλάβες και πολλά προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλειά του. Το ίδιο «έργο» συνεχίζουμε και το ζούμε. Πέντε χρόνια μετά το ναυάγιο, οι βλάβες των ακτοπλοϊκών πλοίων εξακολουθούν να ταλαιπωρούν, αλλά και να προειδοποιούν. Οι εφοπλιστές, προκειμένου να κερδίσουν όσο γίνεται περισσότερα, «εξαντλούν» πλοία και ναυτεργάτες. Δύο απανωτές βλάβες στις μηχανές, μέσα σε λιγότερο από 48 ώρες, παρουσίασε το πλοίο «ΕΞΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ», το οποίο, πριν τη δεύτερη, είχε ελεγχθεί από τους επιθεωρητές του ΥΕΝ. Και το «ΣΑΜΙΝΑ» είχε ελεγχθεί λίγες ώρες πριν ξεκινήσει το μοιραίο ταξίδι του...

Είναι αδιαμφισβήτητο ότι αυτή η πολιτική και οι φορείς της, που έχουν αναγάγει σε «ιερό και όσιο» τα συμφέροντα των εφοπλιστών, πρέπει να ανατραπεί. Οτι η δημιουργία του δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, πρόταση που έχει καταθέσει το ΚΚΕ, αφορά την ίδια τη ζωή του συνόλου των εργαζομένων. Είναι πρόταση, που απαιτεί μιαν άλλη, φιλολαϊκή πολιτική. Ο κάθε ναυτεργάτης, ο κάθε επιβάτης που ταξιδεύει με τα ακτοπλοϊκά πλοία με τα παιδιά του, οι νησιώτες, πρέπει να βάλουν πλάτη, ώστε οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες να απαλλαγούν από το κυνήγι του υπερκέρδους. Η αρχή έγινε με τη συγκρότηση της Παναιγαιακής Συντονιστικής Επιτροπής, όμως απαιτείται συνέχεια, κλιμάκωση και συνεχώς μεγαλύτερη συσπείρωση.


Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ