Τετάρτη 13 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«Στην τροχιά του "ΣΑΜΙΝΑ"... »

Επιβάτης, που επέβαινε στο 31χρονο επιβατηγό - οχηματαγωγό «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ», όταν αυτό προσέκρουσε στις 9 Ιούλη στο λιμάνι της Πάρου, με επιστολή του που δημοσιεύει σήμερα ο «Ρ», αποκαλύπτει ότι πριν από την πρόσκρουση το πλοίο υπέστη «μπλακ άουτ»! Πρόκειται για τον Νίκο Μπράτσο (μέλος της Πανικαριακής Αδελφότητας και μέλος της ΕΣΗΕΑ), ο οποίος αναφέρει: «Εσβησαν τα φώτα, ο κλιματισμός και οι μηχανές», ενώ καταγγέλλει συνολικά την εφοπλιστική ασυδοσία.

Η επιστολή έχει ως εξής:

* * *

«Τελικά, όσο και αν ο Μανωλιός βάζει τα ρούχα του αλλιώς, δεν αλλάζει πολιτική. Είτε σαν Hellenic Seaways, είτε σαν Hellas Flynining Dolphins πιο πριν, είτε σαν MFD ακόμα παλιότερα, η εφοπλιστική πολιτική είναι σταθερά προσανατολισμένη στην τροχιά του "Εξπρές Σαμίνα".

Πίστεψα ότι θα έφευγα την Παρασκευή 8/7/2005 για την Ικαρία, όμως το δρομολόγιο του "Εξπρές Πήγασος" δεν έγινε, διότι δεν είχε αποκατασταθεί η βλάβη που είχε πάθει μια βδομάδα πριν. Ετσι, έφυγα μαζί με άλλους 1.840 επιβάτες με το "Εξπρές Σαντορίνη" (της ίδιας εταιρίας Hellenic Seaways) το Σάββατο 9/7.

Οταν το πλοίο έφτασε στην Πάρο και έκανε ελιγμούς πρυμνοδέτησης και με τους μισούς επιβάτες να είναι όρθιοι στις σκάλες και τους διαδρόμους, έτοιμους για αποβίβαση, σημειώθηκε μπλακ άουτ, έσβησαν τα φώτα, ο κλιματισμός και οι μηχανές και επικράτησε μεγάλη ανησυχία και ταραχή στον κόσμο. Λίγα δευτερόλεπτα μετά, ακούστηκε ένας κρότος και νιώσαμε ένα μεγάλο τράνταγμα, με αποτέλεσμα πολλοί να χάσουν την ισορροπία τους και να πέσουν, ιδιαίτερα ηλικιωμένοι και γυναίκες με παιδιά.

Το πλοίο, ακυβέρνητο, χωρίς μηχανή, πήγε με την πρύμνη κατευθείαν πάνω στην προβλήτα, η οποία δεν είχε καν τους ελαστικούς προσκρουστήρες που υπήρχαν στα υπόλοιπα σημεία του λιμανιού.

Μείναμε εκεί ένα δίωρο μέχρι να γίνει έλεγχος από δύτη και συνεργείο της επιθεώρησης πλοίων, αλλά και δοκιμαστική βόλτα γύρω από το λιμάνι της Πάρου. Η αγανάκτηση μεταξύ των επιβατών ήταν μεγάλη, και για το περιστατικό, αλλά και για τη γενικότερη κατάσταση στην ακτοπλοΐα.

Από το καράβι ενημέρωσα τον δικηγόρο και μέλος του ΔΣ της Πανικαριακής Αδελφότητας Γιώργο Τσακαλία και κανονίσαμε να κάνω μήνυση για έκθεση σε κίνδυνο, εναντίον της εταιρίας. Στο Λιμεναρχείο Ευδήλου Ικαρίας, όπου κατέθεσα τη μήνυση, με ενημέρωσαν ότι, με βάση το σήμα που είχαν από την Πάρο, η βλάβη αποδόθηκε σε ένα κομμάτι νάιλον που εισχώρησε στην ηλεκτρογεννήτρια, αύξησε τη θερμοκρασία και έγινε το μπλακ άουτ. Πάντως, στα καφενεία της Ικαρίας, πολλοί ντόπιοι ναυτικοί σε υπερπόντια ταξίδια ακόμα γελάνε με την εκδοχή αυτή.

Η ουσία είναι ότι με το πάνω από 30 ετών πλοίο ο κόσμος κινδύνεψε (ευτυχώς είχε και καλό καιρό) και οι κινητοποιήσεις που έγιναν αυτή τη χρονιά από την Παναιγαιακή Συντονιστική Επιτροπή για την ακτοπλοΐα (συμμετέχει το σύνολο των φορέων από τις νησιωτικές κοινωνίες) πρέπει να συνεχιστούν.

Στο φινάλε, να φτιάξει το κράτος καινούρια πλοία (να έχουν δουλιά και στα ναυπηγεία) και με φθηνό εισιτήριο, επαρκή δρομολόγια χειμώνα - καλοκαίρι και κυρίως με ασφάλεια να ταξιδεύει ο κόσμος, χωρίς να γίνεται βορά στη μανία για γρήγορο πλουτισμό της εφοπλιστικής μαφίας».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ