Πέμπτη 14 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Υπήρχε βλάβη σε ραντάρ και πτερύγια σταθεροποίησης!

Σωρεία προβλημάτων στο σαπιοκάραβο, που παρέσυρε στο θάνατο 81 ανθρώπους, προκύπτουν από τις καταθέσεις

Ανατριχιαστικά τα όσα ακούγονται στη δίκη μαρτυρούν πως ήταν θέμα χρόνου από το ΣΑΜΙΝΑ να μείνουν μόνο κάποια απομεινάρια...
Ανατριχιαστικά τα όσα ακούγονται στη δίκη μαρτυρούν πως ήταν θέμα χρόνου από το ΣΑΜΙΝΑ να μείνουν μόνο κάποια απομεινάρια...
«Δε δούλευε το άλλο κύριε πρόεδρε και γι' αυτό είχαμε μόνο το ένα ανοιχτό»! Για πρώτη φορά ο υποπλοίαρχος του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» Αναστάσιος Ψυχογιός, επιβεβαίωσε χτες δημοσίως και συγκεκριμένα μέσα στην αίθουσα του δικαστηρίου, ότι το πλοίο είχε σοβαρά προβλήματα!

Η παραπάνω φράση του, αφορά τα πλευρικά πτερύγια σταθεροποίησης (σταμπιλάιζερ). Οταν το πλοίο τη νύχτα της 26η Σεπτέμβρη του 2000 έπεσε πάνω στις βραχονησίδες Πόρτες είχε μόνο το δεξί ανοιχτό, το οποίο «βρήκε» πάνω στα βράχια, με αποτέλεσμα - και σε συνδυασμό με τη «φαγωμένη» από τη σκουριά λαμαρίνα του καραβιού - να προκληθεί ρήγμα μήκους 3,36 μέτρων και πλάτους 1,04 μέτρων! Ο υποπλοίαρχος ανέφερε ακόμα ότι «ήταν χαλασμένο το ραντάρ»! Ωστόσο, αντί αυτά που ειπώθηκαν από τον υποπλοίαρχο να ληφθούν σοβαρά υπόψην από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων που διεξάγει τη δίκη, ο πρόεδρος της έδρας Ν. Λεοντής προκαλώντας πλήθος ερωτημάτων... φρόντισε «να κόψει τη φόρα» του υποπλοιάρχου... «προειδοποιώντας τον»: «Επιβαρύνεις τη θέση σου με αυτά που λες»!

Το ξέσπασμα Ψυχογιού προήλθε κατά τη διάρκεια της κατάθεσης του μάρτυρα Στέλιου Πλάκα α' Μηχανικού Εμπορικού Ναυτικού. Ο συγκεκριμένος μάρτυρας - ο οποίος από το ναυάγιο έχασε τον πατέρα του Μιχάλη Πλάκα, ναυτεργάτης και εκείνος - λόγω ειδικότητας και κατά συνέπεια γνώσεων, κατέθετε επί 2,5 ώρες. Ενώ τα όσα ανέφερε ο ίδιος, αλλά και στη συνέχεια ο αδελφός του Μανώλης Πλάκας, λιμενικός, αποτέλεσαν μία επιπλέον απόδειξη για το «άθλιο αλισβερίσι» μεταξύ επιθεωρητών του ΥΕΝ, του ίδιου του ΥΕΝ και των Νηογνωμόνων με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, που «γεννά» αυτή ακριβώς η φιλοεφοπλιστική πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ. Ακόμα κατήγγειλαν ότι σήμερα, μετά το ναυάγιο, η κατάσταση είναι ίδια και χειρότερη στην ακτοπλοΐα καθώς ίδια πλοία σαν το ΣΑΜΙΝΑ συνεχίζουν και ταξιδεύουν γεμάτα επιβάτες.

Ο Στέλιος Πλάκας αναφερόμενος αρχικά στην κατάσταση του πλοίου με το οποίο είχε ταξιδέψει και ο ίδιος, σημείωσε μεταξύ άλλων: «Είχε το μαύρο του το χάλι». Επέρριψε τις ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρία Hellenic Seaway (MFD την περίοδο του ναυαγίου), που δε φρόντιζε για τη στοιχειώδη συντήρηση του πλοίου, το οποίο επιπλέον ήταν και υπερήλικο και καυτηρίασε το γεγονός ότι το πλοίο, όπως έχει αποδειχθεί, ταξίδευε με πιστοποιητικά γεμάτα παρατηρήσεις, αλλά και χωρίς πιστοποιητικά ασφαλείας!

Από τα στοιχεία μάλιστα που του γνωστοποίησαν οι δικηγόροι, προέκυψε ότι και αν δε χτυπούσε στις Πόρτες, κάποια στιγμή θα άρπαζε φωτιά, αφού ο Κλάδος Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ του έδινε άδεια απόπλου παρά το γεγονός ότι διαπιστωμένα είχε σοβαρότατο πρόβλημα, εκτός των άλλων, και στις σωληνώσεις της «στεγανοποίησης καυσαερίων μηχανής»! Οσο για τα σταμπιλάιζερ, οπότε και έγινε η παρέμβαση από τον υποπλοίαρχο, είπε ότι αυτά ανοιγοκλείνουν ταυτόχρονα και για να είχε το καράβι μόνο το ένα ανοιχτό «σημαίνει ότι υπήρχε πρόβλημα».

Ενδεικτική επίσης ήταν η φράση που ειπώθηκε από τα δύο αδέλφια ότι ο πατέρας τους πνίγηκε ενώ προσπαθούσε να βοηθήσει άλλους. Και «παρέμενε μέσα στο πλοίο γιατί δεν ήξερε ποια ήταν η κατάστασή του και δεν πίστευε ότι θα βούλιαζε έτσι εύκολα»...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ