Σάββατο 23 Ιούλη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΤΟΥ «ΣΑΜΙΝΑ»
Σοκάρουν οι αποκαλύψεις

Πολλά είναι τα καράβια που κυκλοφορούν με τα στεγανά τους μετασκευασμένα σε καμπίνες επιβατών!

Το σαπιοκάραβο μπορεί να βούλιαξε, όμως πολλά άλλα πλέουν ακόμα, με τις ίδιες επικίνδυνες μετασκευές...
Το σαπιοκάραβο μπορεί να βούλιαξε, όμως πολλά άλλα πλέουν ακόμα, με τις ίδιες επικίνδυνες μετασκευές...
«Σας φαίνεται παράξενο; Σε πολλά βαπόρια, ακόμα και σήμερα, κοιμούνται σε καμπίνες που είναι κάτω από το γκαράζ»! Η φράση αυτή συνιστά αποκάλυψη - σοκ!

Είναι μέρος της κατάθεσης που έδωσε χτες στο δικαστήριο για το ναυάγιο του ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ ο Γιώργος Καμίνης, θαλαμηπόλος στο «μοιραίο» πλοίο και αναφέρεται στα πλοία της ακτοπλοΐας! Η αποκάλυψη αυτή, έρχεται να επιβεβαιώσει με τον καλύτερο τρόπο ότι η υπόθεση του πλοίου ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ του εφοπλιστή Αγούδημου, το οποίο, όπως ακριβώς και στο ΣΑΜΙΝΑ, έχει καμπίνες επιβατών κάτω από το γκαράζ, σε χώρους δηλαδή που θα έπρεπε να ήταν στεγανά, είναι απλώς η κορυφή του παγόβουνου! Και αυτό όταν πλέον έχει αποδειχθεί από χίλιες πλευρές και με σωρεία στοιχείων, ότι ένας από τους παράγοντες που συντέλεσε στο γεγονός ότι το ΣΑΜΙΝΑ βούλιαξε σε χρόνο ρεκόρ, δηλαδή δεν ήταν ικανό να προστατεύσει την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στην κρίσιμη στιγμή, με αποτέλεσμα τον τραγικό απολογισμό των 80 νεκρών, ήταν ακριβώς ότι αντί για στεγανά είχε καμπίνες!

Συνολικά τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στη χτεσινή μέρα της δίκης ανέδειξαν για πολλοστή φορά και μάλιστα στην προκειμένη περίπτωση με ανατριχιαστικό τρόπο, το αυτονόητο: Οτι εφοπλιστές και ασφαλείς ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, που να εξυπηρετούν τις ανάγκες των νησιών, δεν μπορούν συνυπάρξουν.

Ο Γ. Καμίνης, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος προσπάθησε εμφανώς να «βγάλει λάδι» την εταιρία - αξίζει να σημειωθεί ότι πλέον είναι ιδιοκτήτης «δελφινιού», που κάνει δρομολόγια στη Σάμο και συνέταιρος με ιδιοκτήτη πρακτορείου που εκπροσωπεί στη Σάμο την πλοιοκτήτρια εταιρία του ΣΑΜΙΝΑ, «Hellenic Seaways»(!) - κάτω από την πίεση των δικηγόρων των συγγενών των θυμάτων και των ναυαγών, επιβεβαίωσε την ύπαρξη καμπινών σε χώρο στεγανών και κυρίως ότι αν έκλειναν οι υδατοστεγείς θύρες θα εγκλωβίζονταν άνθρωποι, κυρίως σε αυτές που ήταν κοντά στην πλώρη! Ενώ η αναφορά του σε άλλα ακτοπλοϊκά πλοία έγινε προκειμένου να δείξει ότι η ύπαρξη καμπινών, κάτω από γκαράζ δεν ήταν κάτι «ασυνήθιστο»... Ακόμα παραδέχτηκε ότι όσοι κοιμούνται σε τέτοιες καμπίνες, είτε είναι επιβάτες είτε πλήρωμα, είναι εγκλωβισμένοι... «σαν τους ποντικούς»!

Εξόφθαλμη ήταν η προσπάθεια και του Ιωάννη Δερτικλή, καμαρότου στο ΣΑΜΙΝΑ, να υπερασπιστεί την εταιρία. Ισχυρίστηκε ότι όλα τα σωστικά μέσα ήταν σε καλή κατάσταση, ότι οι βάρκες δεν καθαιρέθηκαν λόγω της κλίσης του πλοίου μετά την πρόσκρουση και όχι λόγω των άχρηστων μηχανισμών τους, ωστόσο έπεσε σε πολλές αντιφάσεις, οπότε και από την έδρα του δικαστηρίου αμφισβητήθηκε φανερά η αξιοπιστία του...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ