Κυριακή 28 Αυγούστου 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ
«Λευκά βιβλία» - ριψοκίνδυνες πτήσεις

Εταιρίες αποκρύπτουν τις βλάβες για να μην καθηλώνουν τα αεροπλάνα τους!

Οσο περνούν οι μέρες από το τραγικό δυστύχημα, οι συγγενείς των θυμάτων βλέπουν όλο και πιο καθαρά τον ένοχο...

Eurokinissi

Οσο περνούν οι μέρες από το τραγικό δυστύχημα, οι συγγενείς των θυμάτων βλέπουν όλο και πιο καθαρά τον ένοχο...
Σε καθεστώς πλήρους ασυδοσίας λειτουργούν οι αεροπορικές εταιρίες μετά την «απελευθέρωση» των αερομεταφορών και την καθιέρωση της επιχειρηματικής ζούγκλας στο χώρο. Τα στοιχεία που βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας αποκαλύπτουν τον καταιγισμό των αυθαιρεσιών των εταιριών αλλά και τη συνειδητή απαξίωση της ασφάλειας των πτήσεων στο όνομα της μείωσης του λειτουργικού κόστους.

Οπως καταγγέλλει στο «Ρ» ο αντιπρόεδρος της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΕΠΤΑΟΑ) Κλεάνθης Τρατράς,«αεροπορικές εταιρίες κάνουν αρκετούς μήνες να εμφανίσουν βλάβη στα βιβλία που είναι υποχρεωμένες να τηρούν για τα αεροσκάφη τους βάσει των διεθνών κανονισμών ή στην καλύτερη περίπτωση εμφανίζουν κάπου κάπου βλάβες αλλά πάντα στην τελευταία πτήση της μέρας»!

Οπως όμως εξηγεί ο Κλ. Τρατράς, «δεν υπάρχει - τεχνικά - αεροπλάνο που να μην εμφανίζει βλάβες, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά των κατασκευαστριών εταιριών κάθε πέντε πτήσεις μεσαίων αποστάσεων ή περίπου κάθε 10,5 ώρες πτήσης, εμφανίζεται κάποια βλάβη σε ένα από τα τρία επίπεδα βλαβών».

Σημειώνουμε ότι στο πρώτο και στο δεύτερο επίπεδο (π.χ. χτύπημα σε παράθυρο, χαλασμένο κάθισμα, μερική βλάβη σε σύστημα που υποστηρίζεται από άλλα δύο) δεν επηρεάζεται η πτήση. Το δρομολόγιο εκτελείται και η βλάβη αποκαθίσταται μόλις προσγειωθεί το αεροπλάνο. Στο τρίτο επίπεδο (π.χ. βλάβη σε υδραυλικό σύστημα ή ηλεκτρική γεννήτρια) το αεροπλάνο καθηλώνεται στο έδαφος.

Αν λοιπόν σκεφτεί κανείς ότι υπάρχουν αεροπορικές εταιρίες που για μήνες εμφανίζουν «λευκά βιβλία», δηλαδή χωρίς την παραμικρή καταγραμμένη βλάβη ή απλά άλλες που εμφανίζουν κάπου κάπου «αθώες» βλάβες πρώτου επιπέδου, εύκολα καταλήγει στο εύλογο συμπέρασμα ότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των «ελεύθερων ουρανών», επιτρέπει σχεδόν τα πάντα, ακόμα και να τίθενται σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, στο κυνήγι του κέρδους!

Σοβαρές καταγγελίες

Αεροσκάφη που οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στη συντριβή εξαιτίας της πολιτικής της «απελευθέρωσης»...

Eurokinissi

Αεροσκάφη που οδηγούνται με μαθηματική ακρίβεια στη συντριβή εξαιτίας της πολιτικής της «απελευθέρωσης»...
Στο μεταξύ, βαρύτατες και τεκμηριωμένες με στοιχεία καταγγελίες για τη δραστική υποβάθμιση του τομέα ασφάλειας πτήσεων και στην Ελλάδα, ως επακόλουθο των ξέφρενων ιδιωτικοποιήσεων στο νευραλγικό τομέα των αερομεταφορών, διατυπώνουν τόσο οι εργαζόμενοι στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας όσο και στις «Ολυμπιακές Αερογραμμές» (ΟΑ).

Σύμφωνα με τις καταγγελίες αυτές των εργαζομένων, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν διατυπωθεί μάλιστα και εγγράφως, τόσο στη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ όσο και στις προηγούμενες του ΠΑΣΟΚ, αλλά και στις εισαγγελικές αρχές:

  • Με οδηγία της ΕΕ, στο πλαίσιο της πολιτικής των «Ελεύθερων Ουρανών», έχουν καταργηθεί οι υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι των αεροσκαφών πριν από κάθε πτήση, από εξειδικευμένο πτυχιούχο μηχανικό - πιστοποιημένο στο συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους και σύμφωνα με τις προδιαγραφές που ορίζει η κατασκευάστρια εταιρία. Οι έλεγχοι αυτοί γίνονται πλέον από απλούς μηχανικούς, τους οποίους ορίζει η εταιρία, ενώ υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που οι εταιρίες αναθέτουν στον ίδιο τον πιλότο τον προ πτήσης έλεγχο!
  • Οι τεχνικοί έλεγχοι σε αεροσκάφη αεροπορικών εταιριών που πετούν στην Ελλάδα διενεργούνται από «ιδιωτικούς συμβούλους» και όχι από τους πιστοποιημένους επιθεωρητές της ΥΠΑ. Ορισμένοι μάλιστα από αυτούς τους «συμβούλους», είναι πρώην εργαζόμενοι εταιριών, τις οποίες καλούνται τώρα να ελέγξουν, χωρίς να διαθέτουν καν τα τυπικά προσόντα! Μάλιστα, με το πρόσφατο ΠΔ που υπέγραψε η κυβέρνηση, δύο μόλις 24ωρα μετά τη συντριβή του αεροσκάφους της «ΗΛΙΟΣ» στο Γραμματικό, υποβάθμισε το επίπεδο (προσόντα) των επιθεωρητών.
  • Οι επιθεωρητές δέχονται πιέσεις προκειμένου να υπογράψουν έγγραφα που να πιστοποιούν την πτητική ικανότητα αεροσκαφών. Οσοι δεν υποκύπτουν στις πιέσεις για την υπογραφή εγγράφων πιστοποίησης αεροσκαφών, παροπλίζονται και στη θέση τους προσλαμβάνονται «σύμβουλοι» με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
  • Το καθεστώς αυτό του σταδιακού παροπλισμού των μόνιμων επιθεωρητών της ΥΠΑ, έχει δρομολογηθεί από καιρό και οι πιστοποιήσεις των αεροπλάνων γίνονται από ιδιώτες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των πτήσεων.
  • Εδώ και δύο χρόνια έπαψαν να χορηγούνται πτυχία στον κλάδο του ιπτάμενου προσωπικού από την ΥΠΑ και αντ' αυτών εκδίδονται απλές άδειες από τις ίδιες τις αεροπορικές εταιρίες! Αυτό σημαίνει ότι κάθε εταιρία, με τα δικά της κριτήρια, μπορεί να «βαφτίσει» ιπτάμενο οποιοδήποτε υπάλληλό της. Οσον αφορά δε στην απαιτούμενη πιστοποίηση από την εποπτεύουσα αρχή, που είναι η ΥΠΑ, αυτή γίνεται πλέον με τυπικό έλεγχο χαρτιών και όχι επί της ουσίας.
  • Καταργήθηκαν οι υποχρεωτικοί περιοδικοί έλεγχοι του ιπτάμενου προσωπικού των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» από το αρμόδιο κρατικό «Κέντρο Αεροπορικής Ιατρικής». Οι έλεγχοι αυτοί γίνονται πλέον από ιδιώτες γιατρούς και στην ουσία είναι τυπικοί, καθώς τόσο η ΥΠΑ όσο και η εταιρία, αρκούνται σε μια υπεύθυνη δήλωση του νόμου 105, με την οποία δηλώνει το ιπτάμενο προσωπικό ότι είναι «υγιές».

Ολα τα παραπάνω, υπαγορεύονται από σωρεία οδηγιών που έχει εκδώσει η Ευρωπαϊκή Ενωση, σε εφαρμογή της πολιτικής των «Ελεύθερων Ουρανών». Μιας εγκληματικής πολιτικής που έχει επιβάλει το μεγάλο κεφάλαιο σε βάρος της ασφάλειας των πτήσεων και των επιβατών, με κυρίαρχο και αποκλειστικό στόχο το κέρδος.

Αγνοούν προκλητικά τις προειδοποιήσεις

Σημειώνεται ότι για τις επικίνδυνες «εκπτώσεις» στην ασφάλεια των πτήσεων, που γίνονται όλο και πιο πολλές τα τελευταία χρόνια, έχουν εκπέμψει «σήμα κινδύνου» οι εργαζόμενοι σε ΥΠΑ και ΟΑ. Πρόσφατα μάλιστα (στις 16 Μάη 2005), κοινοποίησαν εξώδικη δήλωση - διαμαρτυρία στον υπουργό Μεταφορών - Επικοινωνιών Μ. Λιάπη και ένα μήνα αργότερα στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, στην οποία παρουσιάζουν συγκεκριμένα στοιχεία που αποκαλύπτουν «σειρά παρανόμων και δολίων μεθοδεύσεων», με την υπογράμμιση ότι αυτό το καθεστώς μπορεί να έχει «τραγικά αποτελέσματα στον τομέα της ασφάλειας πτήσεων».

Η κυβέρνηση και η ΥΠΑ αγνοούν προκλητικά το «SOS» των εργαζομένων, ακόμα και σήμερα που είναι νωπές οι μνήμες του πολύνεκρου αεροπορικού εγκλήματος στο Γραμματικό, ενώ εύλογα ερωτηματικά προκαλεί και η στάση της Εισαγγελίας του Αρείου Πάγου, η οποία με συνοπτικές διαδικασίες έθεσε στο αρχείο βαρύτατες καταγγελίες, που αφορούν στην ασφάλεια πτήσεων και επιβατών...


Νίκος ΚΑΡΑΓΚΟΥΝΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ