Κυριακή 25 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πιστοποιητικά με ... «κλειστά μάτια»

Τα στοιχεία βοούν ότι η πορεία του «ΣΑΜΙΝΑ» για τον πάτο της θάλασσας ήταν προδιαγεγραμμένη. Και όμως, σε αυτό το πλοίο, που ακόμα και τα σωστικά μέσα του ήταν για πέταμα, η Διεύθυνση Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, ακολουθώντας τη σχετική κατεύθυνση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, για να μη χαλάσει το χατίρι της MFD (σήμερα HSW), του έδινε με «κλειστά μάτια» πιστοποιητικά ασφάλειας και αξιοπλοΐας! Πιστοποιητικά, που παραβίαζαν κάθε άρθρο των Διεθνών Συμβάσεων και Κανονισμών! Τέτοια πιστοποιητικά τού εξέδιδε και η εταιρία «Ελληνικός Νηογνώμονας», που είχε και έχει την πλήρη κάλυψη του ΥΕΝ.

Αποτέλεσμα, στη δίκη που διεξάγεται για το ναυάγιο, οι εφοπλιστές και επιθεωρητές της ΔΕΕΠ να δικάζονται για απλό πλημμέλημα! Οσο για τον «Ελληνικό Νηογνώμονα», δεν έχει αγγιχτεί ούτε «τρίχα», παρά το βεβαρημένο του παρελθόν, καθώς έχει καταδικαστεί για τα ναυάγια «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» και «ΔΥΣΤΟΣ» με συνολικά 44 θύματα. Ακόμα και σήμερα, το εφοπλιστικό κεφάλαιο δρα ασύδοτα, αυτή τη φορά με την υπόθαλψη της κυβέρνησης της ΝΔ. Χαρακτηριστικές είναι οι δεκάδες βλάβες σε πλοία, που σημειώθηκαν το περασμένο καλοκαίρι.

Ολα παράνομα

Είναι πλέον βεβαιωμένο ότι το πλοίο ταξίδευε παράνομα! Συγκεκριμένα: Είχε ληγμένα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας. Για την ακρίβεια, η ισχύς του Πιστοποιητικού Ασφαλείας Νο 333/20.7.000, το κυριότερο έγγραφο του πλοίου, που είχε εκδοθεί από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), είχε λήξει στις 17 Αυγούστου 2000. Στο ίδιο πιστοποιητικό είχαν αναγραφεί παρατηρήσεις, που δε θα έπρεπε να υπάρχουν, όπως αυτή που αφορούσε την τοποθέτηση λαμπτήρων στα σωσίβια. Δηλαδή, ήταν παράνομες, καθώς παραβίαζαν την οδηγία 98/18/ΕΚ. Επιπλέον ψευδώς, όπως αποκαλύφθηκε, είχαν αναγραφεί στο συγκεκριμένο πιστοποιητικό, αποκαταστάσεις παρατηρήσεων!

Ταξίδευε με προσωρινό πιστοποιητικό του Διεθνούς Κώδικα Διαχείρισης για την Ασφαλή λειτουργία των Πλοίων (Κώδικας ISM). Το πιστοποιητικό αυτό έληγε στις 22 Σεπτέμβρη 2000, δηλαδή 4 μέρες πριν από το ναυάγιο. Και όμως, στις 22 Σεπτέμβρη, ο ΚΕΕΠ παρατείνει την ισχύ του Πιστοποιητικού μέχρι 20 Νοέμβρη 2000!

Αποδείχτηκε ότι το πλοίο είχε σοβαρά προβλήματα στα ελικοφόρα συστήματά του. Η εταιρία έκανε τεράστιας έκτασης επισκευές στα συστήματα αυτά, χωρίς να είναι οι εγκεκριμένες και να έχουν πιστοποιηθεί από τον κατασκευαστή, την Επιθεώρηση και το «Νηογνώμονα», όπως ορίζει ρητά η νομοθεσία. Να σημειωθεί ότι οι δύτες πραγματογνώμονες βρήκαν πως από τη δεξιά έλικα είχε αποκοπεί ένα φτερό, το οποίο ουδέποτε βρέθηκε...

Σοβαρότατα προβλήματα είχε ακόμα στα μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά του συστήματα. Προβλήματα, τα οποία έλεγξαν τέσσερις επιθεωρητές, ακριβώς πέντε ώρες πριν το καράβι αποπλεύσει για το μοιραίο ταξίδι, όμως δεν τα «είδαν»! Οπως δεν «είδαν» ότι το πλήρωμα, παράνομα, κατά παραβίαση ακόμα και αυτού του διάτρητου πιστοποιητικού ασφαλείας, διέμενε κάτω από το γκαράζ, σε καμπίνες που θα έπρεπε να ήταν στεγανά...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ