Αναταραχή στα σχολεία, οι μαθητές προβληματίζονται, να γράψουν τη γνώμη τους ή να κοιτάξουν για βαθμό; Τελευταία τάξη βλέπεις, υπάρχει προβληματισμός.
Στο σχολείο που πήγαινα, στην Παλιά Κοκκινιά, δεν έβρισκες μαθητή να λέει καλή κουβέντα για την «επέτειο». Κάποιοι γονείς μαθητών, μόλις είχαν γυρίσει από τα νησιά που τους είχαν στείλει. Γράψαμε την έκθεση, αλλά δε συζητούσαμε το περιεχόμενό της.
Προβληματίστηκα και κατέληξα: Χούντα έχουμε, αυτό πιστεύω, αυτό θα γράψω και ό,τι θέλει ας γίνει. Μαζεύτηκαν οι εκθέσεις, διορθώθηκαν και κάποια μέρα η φιλόλογος τις επέστρεψε στους μαθητές και διάβασε στην τάξη 2-3 που σχολιάστηκαν.
Ενας συμμαθητής, έγραψε μεταξύ άλλων:
«Τα πέντε χρόνια από το '67 ως σήμερα μοιάζουν με τα χρόνια του Περικλέους, του χρυσού αιώνα της αρχαίας Αθήνας».
***
Η αναταραχή συνεχίστηκε. Την άλλη μέρα που πήγα σχολείο, κάποιοι φίλοι μου με πλησίασαν και μου λένε σε ζητάει η φιλόλογος. «Τι έγραφες στην έκθεση και είναι τόσο ανήσυχη; Θα την πατήσεις», μου έλεγαν άλλοι.
Πήγα στην καθηγήτρια, με κοίταξε, έβγαλε την έκθεση από την τσάντα της, μου την έδωσε και μου είπε: «Να προσέχεις. Τίποτε άλλο». Ενιωσα ανακούφιση και έφυγα. Η στάση των συμμαθητών μου με προβλημάτιζε συνεχώς.
***
Είχαν δώσει την πρέπουσα απάντηση σε όλους αυτούς που θεωρούσαν ότι με τέτοιους εκβιασμούς μπορούν να κερδίσουν τους νέους μαζί τους.
Ας το σκεφτούν αυτοί που έβαλαν το 2000, για άλλη μια φορά, τη νεολαία μας να υποκρίνεται και να έχει τέτοια διλήμματα, όπως έγινε τις προάλλες με την έκθεση στη Γ` Λυκείου.