Κυβέρνηση και διοίκηση του ΟΣΕ προσπαθούν να κρύψουν τις ευθύνες κάνοντας λόγο για ανθρώπινο λάθος. Εργαζόμενοι όμως αναφέρουν ότι τα προβλήματα είναι πολλά και γνωστά στους αρμόδιους...
Motion Team |
Ανεξάρτητα από τις όποιες ευθύνες προκύψουν και που θα καταλογιστούν, ένοχη είναι η πολιτική τους, γιατί αυτή έχει καταδικάσει, στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας, εργαζόμενους και επιβάτες - χρήστες του ΟΣΕ να μετακινούνται με κίνδυνο της ζωής τους.
Τα καταγγέλλουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι... «Από θαύμα δεν είχαμε περισσότερα θύματα», λένε μηχανοδηγοί και σταθμάρχες του ΟΣΕ, που ήδη έχουν τη δική τους εσωτερική ενημέρωση όσον αφορά τις συνθήκες του προχθεσινού σιδηροδρομικού ατυχήματος στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης.
«Ας αποτελέσει αυτό το σιδηροδρομικό ατύχημα ένα καμπανάκι για τον ΟΣΕ και την κυβέρνηση», προσθέτουν. Επισημαίνεται ότι την ώρα του ατυχήματος οι επιβάτες βρίσκονταν στις θέσεις τους λόγω του ελέγχου των εισιτηρίων, γεγονός σωτήριο γι' αυτούς δεδομένου ότι το τρένο την ώρα του εκτροχιασμού έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα. Οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Πλατέως, όπως και σε άλλα σημεία του δικτύου, το σύστημα τηλεδιοίκησης δε λειτουργεί το τελευταίο διάστημα, λόγω εμπλοκής. Μηχανοδηγοί βεβαιώνουν ότι η φωτοσήμανση δε λειτουργεί πολλές μέρες στην εν λόγω περιοχή. Ακόμη στο Σταθμό του Αδενδρου δεν υπάρχει σταθμάρχης, καθώς ο ΟΣΕ μειώνει συνεχώς το προσωπικό του. Αυτά τα δύο αποτελούν προϋποθέσεις για ασφαλή δρομολόγια, λένε όσοι εργαζόμενοι γνωρίζουν καλά αυτές τις διαδρομές.
Στο μεταξύ, χτες, ο Επ. Μαρίας, συνήγορος του μηχανοδηγού του «Ιντερσίτι» ανέφερε ότι ο πελάτης του στην κατάθεσή του στον ανακριτή υποστήριξε ότι δεν παρέλαβε ειδικό σήμα για παράκαμψη ή βραδυπορία. Επίσης, ότι πριν το σιδηροδρομικό σταθμό της Σίνδου υπήρχε κόκκινο σήμα και όταν αναζήτησε σχετικές οδηγίες, ο σταθμάρχης της Σίνδου του είπε ότι μπορεί να φύγει ελεύθερα μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό Πλατέως, δηλαδή να οδηγήσει μέχρι το Πλατύ με την κανονική δρομολογιακή ταχύτητα (το όριο σύμφωνα με πληροφορίες είναι 160 χιλιόμετρα). Ο μηχανοδηγός είπε ακόμη ότι είχε πράγματι ρεπό την προηγουμένη του ατυχήματος, αλλά πριν 11 μέρες είχε ξανακάνει την ίδια διαδρομή και τότε του είχε υποδειχτεί εντολή βραδυπορίας την οποία και εφάρμοσε. Και πρόσθεσε ότι διακόσια μέτρα πριν τα ψαλίδια στο σταθμό του Αδενδρου αντιλήφθηκε τι συνέβαινε και προσπάθησε να μειώσει ταχύτητα.