Τρίτη 22 Νοέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 4
ΑΠΟ ΜΕΡΑ ΣΕ ΜΕΡΑ
Το μερίδιο της Εκκλησίας

Πολλές οι αφορμές πάλι τον τελευταίο καιρό. Κάποιοι σχολίασαν ήδη πως η ηγεσία της Εκκλησίας αυτή τη φορά περνά έγκαιρα στην επίθεση, για να μη βρεθούν απότομα στην άμυνα, αφού αναμένονται... καινούριες αποκαλύψεις. Δεν ξέρουμε κατά πόσο αληθεύει.

Αλλωστε και οι όποιες «αποκαλύψεις» είναι σχεδόν πάντα ενδείξεις κάποιου ντάρε - άβερε (δώσε - πάρε), κάποιας συναλλαγής στα κέντρα της εξουσίας. Οπως και τα όποια αντανακλαστικά απάντησης από πλευράς της ίδιας της Εκκλησίας και των ανθρώπων της είναι πάλι δηλώσεις παρουσίας σ' αυτό το διαρκές ντάρε - άβερε της εξουσίας. Ισως γι' αυτό μερικές φορές ο λόγος τους περνάει όχι μόνο τα σύνορα της πρόκλησης αλλά και του ίδιου του χρόνου, αφού σε μηδέν χρόνο μας πηγαίνει απ' ευθείας πότε στο Βυζάντιο και πότε στο Μεσαίωνα. Η αιτία συνήθως αυτών των «απότομων ταξιδιών» βρίσκεται στο να γίνει η παρουσία όσο πιο βροντερή - προκλητική γίνεται.

Ολα τα άλλα περί «ελευθερίας του λόγου και της σκέψης», όπως και οι απαντήσεις από την άλλη τόσο κάποιων μελών του ΠΑΣΟΚ όσο και του ΣΥΝ, περί «περιορισμού στα πνευματικά τους καθήκοντα», είναι στην ουσία τους «θόρυβος να γίνεται» για να μην αφήνουν να τους ξεχάσουμε, τόσο τους μεν όσο και τους δε.

Αν αυτοί που διοικούν την Εκκλησία ήταν πραγματικά υπέρ της ελεύθερης συνείδησης, θα έπρεπε να ήταν οι πρώτοι, που θα υπερασπίζονταν τον πραγματικό διαχωρισμό από το αστικό κράτος. Πώς μπορεί και σηκώνει το ιδεολογικό «φιλότιμό τους», να χρειάζονται πρόσθετο μηχανισμό ιδεολογικής καταπίεσης και χειραγώγησης για να πείσουν; Από πού ως που δέχονται να παραμένει η επιβολή απαραίτητο μέσο εξασφάλισης της θρησκευτικής πίστης; Πώς ανέχονται το διαχωρισμό των ανθρώπων σε πιστούς και μη;

Ελα όμως, που «μόνο μαζί κάνουνε και για χώρια δε γίνεται λόγος». Αυτό γιατί το μεν κράτος αξιοποιεί την επιρροή και τους μηχανισμούς της Εκκλησίας για να διαιωνίζει την ιδεολογική και πολιτική κυριαρχία του και να εξασφαλίζει την υποταγή ή έστω τη συναίνεση της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Ταυτόχρονα, η ηγεσία της Εκκλησίας δεν ξεκολλάει από το αστικό κράτος, αφού απολαμβάνει το δικό της μερίδιο στην οικονομική, πολιτική, ιδεολογική ισχύ της κρατικής εξουσίας.

Ανάλογα τη συναλλαγή και το παζάρι στα μερίδια της εξουσίας πότε οι μεν «υψώνουν φωνή» στο όνομα της «πίστης», που την ανακατεύουν κατά περίπτωση και με πολύ «πατρίδα», και πότε οι δε καθυστερούν κάποια νομοθεσία, προωθούν κάποια άλλη ή στη μεγάλη ανάγκη... διοχετεύουν κάποια «αποκάλυψη».

Ολα αυτά αποδείχνουν πως το αίτημα του διαχωρισμού Εκκλησίας και κράτους είναι υπερώριμο. Τα αστικά κόμματα είχαν την ευκαιρία τους με τη συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος. Δεν το ήθελαν και γι' αυτό απέρριψαν τις προτάσεις του ΚΚΕ. Σφιχταγκαλιασμένοι παραμένουν αστικά κόμματα και Εκκλησία για να διατηρούν σε λειτουργία το σφυγμό του άδικου συστήματος και ταυτόχρονα πότε ο ένας και πότε ο άλλος πάει να «κλέψει στο ζύγι» για το μερίδιο της εξουσίας αυτού του συστήματος...


Παύλος ΑΛΕΠΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ