Κυριακή 4 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Ενα αποκαλυπτικό παράδειγμα

Για τα κέρδη των εφοπλιστών από τη χρονοναύλωση

Ενα πλοίο, που η κατασκευή του πριν δύο χρόνια κόστιζε 50 εκατομμύρια δολάρια, σήμερα κοστίζει 75 εκατομμύρια δολάρια. Το 70% του κόστους κατασκευής (περίπου 50 εκατομμύρια δολάρια) καλύπτεται από ευνοϊκό δανεισμό, με ορίζοντα αποπληρωμής τα δέκα χρόνια. Κατά συνέπεια, τα ίδια κεφάλαια του εφοπλιστή για την κατασκευή του πλοίου δεν ξεπερνούν τα 25 εκατομμύρια δολάρια.

Τα πάγια ημερήσια έξοδα του εφοπλιστή που δρομολογεί το πλοίο, δεν ξεπερνούν τα 22.000 δολάρια και αναλύονται ως εξής:

  • Τοκοχρεολύσια για την αποπληρωμή του δανείου κατασκευής του πλοίου: 15.500 δολάρια ανά ημέρα
  • Εξοδα Διαχείρισης: 5.500 δολάρια ανά ημέρα
  • Surveys (επισκευές): 1.000 δολάρια ανά ημέρα

Την ίδια στιγμή, ο ημερήσιος ναύλος στη χρονοναύλωση (το ποσό δηλαδή που εισπράττει για κάθε μέρα ο πλοιοκτήτης) διαμορφώνεται ως εξής:

  • Μέσος όρος πενταετίας: 38.500 δολάρια ανά ημέρα
  • Μέσος όρος 15ετίας: 24.500 δολάρια ανά ημέρα
  • Ναύλος Spot Market (Σποτ Μάρκετ - ελεύθερης αγοράς, όχι χρονοναύλωσης): 60.000 δολάρια ανά ημέρα

Τα κέρδη είναι υπέρογκα! Και βέβαια στη δεκαετία (αποπληρωμή) το πλοίο είναι εμπορεύσιμο από κάθε άποψη...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ