Κυριακή 4 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Τεράστια κέρδη για τους εφοπλιστές

Ο «Ριζοσπάστης» δημοσιεύει μελέτη της ΚΟ Ναυτεργατών του ΚΚΕ για την πορεία των ναύλων στα φορτηγά, τα δεξαμενόπλοια και άλλες κατηγορίες πλοίων κατά την περίοδο 2000-2005

Η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ δίνει στη δημοσιότητα επεξεργασμένα στοιχεία για την πορεία των ναύλων την περίοδο 2000-2005.

Πρόκειται για μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από πολύ υψηλή κερδοφορία για το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Αυτό αφορά τα πλοία Χύδην (χύμα) φορτίου (Bulk carriers - Μπαλκ Κάριερς), τα Δεξαμενόπλοια (Tankers - Τάνκερς), όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

Οι Ελληνες εφοπλιστές αυξάνουν τα κέρδη και το στόλο τους, αξιοποιώντας την οικονομική συγκυρία και τη φιλοεφοπλιστική πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, τα προνόμια που τους έδωσαν.

Το εφοπλιστικό κεφάλαιο ισχυροποιείται μέσα από την ένταση του βαθμού εκμετάλλευσης των ναυτεργατών που δουλεύουν σε σκληρές, απάνθρωπες συνθήκες, αντιμετωπίζοντας μεγάλους κινδύνους για τη ζωή και την ασφάλειά τους.

Από τη μια πλευρά τα κέρδη των εφοπλιστών και από την άλλη η καθήλωση των μισθών, η μείωση των οργανικών συνθέσεων, η κατάργηση εργασιακών δικαιωμάτων, η εντατικοποίηση της δουλιάς, η ανεργία και η ανασφάλεια των ναυτεργατών.

Αυτή είναι η πραγματικότητα και από αυτή την πραγματικότητα πρέπει να βγουν ουσιαστικά συμπεράσματα:

  • Η υψηλή κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου συμβαδίζει με την ένταση της επιθετικότητάς του, με νέες αξιώσεις για αφαίρεση δικαιωμάτων, αύξηση του εργάσιμου χρόνου, ακόμα μεγαλύτερη μείωση των οργανικών συνθέσεων, μείωση των μισθών.
  • Η πολιτική των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ είναι πολιτική ταξική, αντεργατική, υπηρετεί τα συμφέροντα και τα κέρδη του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
  • Η ανταγωνιστικότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων αποτέλεσε και αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την ισχυροποίηση της θέσης των εφοπλιστών και την κατάργηση των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.
  • Οσο τα πλοία, όσο η ναυτιλία θα είναι στα χέρια των εφοπλιστών και θα εφαρμόζεται πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντά τους, η κατάσταση των ναυτεργατών θα χειροτερεύει.

Η ανάπτυξη της ναυτιλίας με κριτήριο το συμφέρον των ναυτεργατών, το συμφέρον των εργαζομένων, απαιτεί ριζικές αλλαγές στο επίπεδο της εξουσίας και της οικονομίας, ώστε τα πλοία που δημιουργήθηκαν με την εκμετάλλευση των εργαζομένων στη θάλασσα, με την καταλήστευση του μόχθου τους, να γίνουν περιουσία του λαού, να γίνουν κοινωνική ιδιοκτησία.

Αυτή η προοπτική πρέπει να κτίζεται μέσα στην καθημερινή δράση, μέσα στους αγώνες για την υπεράσπιση και διεύρυνση των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.

Η ΚΟΝ του ΚΚΕ καλεί τους ναυτεργάτες να αναπτύξουν την πάλη τους με στόχους που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, να καταδικάσουν την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, να ενισχύσουν το ΚΚΕ και το ταξικό κίνημα, συμβάλλοντας στην αλλαγή του συσχετισμού δύναμης. Αυτή η επιλογή θα δυναμώσει τον αγώνα τους και θα δώσει απάντηση στην προκλητική κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ