Κυριακή 4 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΧΡΟΝΟΝΑΥΛΩΣΕΙΣ ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ
Χρυσωρυχεία εν πλω...

Μια ενδεικτική ματιά μόνο στα ποσά ναυλώσεων των Δεξαμενόπλοιων (Tankers/Τάνκερ), είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς τα τεράστια κέρδη που αποκομίζουν οι πλοιοκτήτες εφοπλιστές.

  • Το 2002 πληρώνονταν ναύλοι για:

-- Handy - Panamax (Χάντι - Πάναμαξ, δεξαμενόπλοια χωρητικότητας DWT από 20 έως 80 χιλιάδες τόνους) 15.000 δολάρια ανά ημέρα

-- Aframax (Αφραμαξ, δεξαμενόπλοια χωρητικότητας DWT από 80 έως 100 χιλιάδες τόνους) 19.000 δολάρια ανά ημέρα

-- Suezmax - VLCC (Σουέζμαξ, δεξαμενόπλοια χωρητικότητας DWT από 150 έως 300 χιλιάδες τόνους) 21.000 - 22.000 δολάρια ανά ημέρα

  • Το 2003 έχουμε εντυπωσιακή άνοδο της ναυλαγοράς των δεξαμενοπλοίων με ναύλους από 20.000 έως 30.000 δολάρια ανά ημέρα, ανάλογα με τον τύπο του πλοίου.
  • Το 2004 τα Aframax (μεσαίο μέγεθος) έπιασαν για το 1ο εξάμηνο τα 30.000 δολάρια ανά ημέρα και το τελευταίο τρίμηνο τα 60.000 δολάρια ανά ημέρα (όταν το Breakenent/Μπρέικνετ για αυτά τα πλοία είναι 13.000 δολάρια ανά ημέρα).
  • Το Δεκέμβρη του 2004 πληρώθηκαν ναύλοι για VLCC - ULCC (δεξαμενόπλοια χωρητικότητας DWT από 200 έως 300 χιλιάδες τόνους) από 150.000 δολάρια ανά ημέρα για δυτικούς προορισμούς, ως 200.000 δολάρια ανά ημέρα για Απω Ανατολή (Far East), όταν μόλις πριν δύο χρόνια οι αντίστοιχοι ναύλοι ήταν 20.000 - 25.000 δολάρια ανά ημέρα.
  • Το 2005 η χρονοναύλωση για τα Aframax είναι περίπου 30.000 δολάρια την ημέρα και για Suezmax 36.000 δολάρια την ημέρα.
Κέρδη που δεν τα χωράει ο νους!

Συγκεκριμένα παραδείγματα (σύμφωνα με ανακοινώσεις αποτελεσμάτων των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο εταιριών):

  • H TEN («Tsakos Energy Navigations»/ «Τσάκος Ενερτζι Ναβιγκέισιονς»), για το 1ο τρίμηνο του 2005 ανακοίνωσε μέσο όρο ναύλωσης για τα πλοία 30.608 δολάρια ανά ημέρα και έξοδα 6.653 δολάρια ανά ημέρα (τα αντίστοιχα νούμερα για την ίδια περίοδο του 2004 ήταν: μέσος όρος ναύλωσης 30.029 δολάρια ανά ημέρα και έξοδα 6.263 δολάρια ανά ημέρα). Η συγκεκριμένη εταιρία έχει γύρω στα 25 δεξαμενόπλοια (Panamax - Suezmax) με το 80% σε χρονοναυλώσεις μακράς διαρκείας.
  • Η «Gen Mar» («Τζεν Μαρ»), με δεξαμενόπλοια μέσης χωρητικότητας, ανακοίνωσε μέσο όρο ναύλων 36.357 δολάρια ανά ημέρα για το 1ο τρίμηνο του 2005.
  • Η «Top Tanker» («Τοπ Τάνκερ») ανακοίνωσε (Ιούνης του 2005) χρονοναύλωση ενός Suezmax για τρία χρόνια στα 36.000 δολάρια ανά ημέρα.
  • Αλλες ενδεικτικές ναυλώσεις μακράς διαρκείας: Σεπτέμβρης του 2005, ένα Suezmax για οκτώ χρόνια με 31.500 δολάρια την ημέρα και ξανά Σεπτέμβρης του 2005, δύο Suezmax για πέντε χρόνια με 35.100 δολάρια ανά ημέρα.
Αλλες κατηγορίες πλοίων

Ειδικοί τύποι πλοίων στους οποίους δραστηριοποιούνται με ιδιαίτερα υψηλά κέρδη οι Ελληνες εφοπλιστές είναι:

  • Containers (Κοντέινερ): Για πλοία Handysize (DWT 20 έως 40 χιλιάδες τόνους), με κόστος κατασκευής τα 55 εκατομμύρια δολάρια, αναφέρονται χρονοναυλώσεις (από πέντε έως οκτώ χρόνια) στα 20.000 - 22.000 δολάρια ανά ημέρα. Για μεγαλύτερα πλοία, με κόστος κατασκευής 62 εκατομμύρια δολάρια, είχαμε χρονοναύλωση για 12 χρόνια στα 26.500 δολάρια ανά ημέρα (δύο πλοία που πρόκειται να παραληφθούν το 2007).
  • Χημικά, LNC, LPG (πλοία μεταφοράς αερίων - υγραερίων): Αγορές νέες για τους Ελληνες, στις οποίες όμως διεκδικούν σοβαρό μερίδιο.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ