Πέμπτη 8 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 2
ΔΙΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ
ΥΠΟ-ΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ
Σε μας αυτά είναι ήδη λυμένα

«Ενα από τα κύρια προβλήματα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι γαλλικές διαφημιστικές εταιρίες ήταν το πώς να ενσωματώσουν στις μελλοντικές καμπάνιες τους την αισθητική των γκέτο και των προαστίων του "μίσους", με τρόπο όμως που να μην αναδεικνύει τη βία της διαμαρτυρίας για δουλειά και ελευθερία, αλλά το μεσαίο κρίκο του τρίπτυχου, την κατανάλωση. Μία από τις συνηθισμένες πρακτικές είναι αυτή των χορηγιών. Αρκετοί ποιητές και συγκροτήματα των γκέτο ξαφνικά βρήκαν πρόθυμους εταιρικούς "συνοδοιπόρους" στις καλλιτεχνικές προσπάθειές τους και μάλιστα με συμφωνίες αρκετά "ελαστικές" και "ευέλικτες" ώστε να μη θεωρηθούν "ξεπούλημα" ή "εταιρική αγωγή". Ακόμα το ιδιωτικό κεφάλαιο είναι ιδιαίτερα γενναιόδωρο στη συμμετοχή του στην καμπάνια για την ανοικοδόμηση και την αναβάθμιση των λαϊκών συνοικιών. Ωστόσο, ευτυχώς δεν έχουν γίνει ακόμα ριάλιτι σόου που θα υπόσχονται δουλειές σε όποιον πει την "πιο δακρύβρεχτη ιστορία" (το ρεπορτάζ του Δημήτρη Τζιαντζή στην «ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»).

Το κέρδος ζητάει κέρδος και παράγει πελάτες

«Οχι πως πριν το κράτος "σκίζονταν" για τον πολιτισμό, απλώς έδειχνε ευαισθητοποιημένο κι έδινε κάποια χρήματα. Τώρα, ακόμα κι αυτά τα "ψίχουλα" τέρμα. Σε όλους τους τομείς παραγωγής πολιτισμού. Και το χειρότερο είναι ότι κανείς δεν πρόκειται να διαμαρτυρηθεί, γιατί σε κανέναν δε θα λείψει. Εχουν δουλέψει επί πολλά χρόνια τα διεθνή "κέντρα εξουσίας" της υπερκατανάλωσης για να προωθήσουν την αντίληψη της παγκοσμιοποίησης μέσω της ηλεκτρονικής εικόνας. Ετσι που "πολιτισμός" για τη συντριπτική πλειονότητα να είναι, πλέον, μόνο η TV και το Διαδίκτυο. Ετσι που όλες οι μορφές τέχνης να περιθωριοποιηθούν τόσο ώστε να γίνουν αόρατες από τις μάζες. Ακόμα και αν κάποιοι επιμένουν να τρέχουν σε θέατρα, κινηματογράφους, συναυλίες, εκθέσεις ή να αγοράζουν βιβλία, το κάνουν με την ίδια καταναλωτική μανία που δείχνουν μπαίνοντας στα σούπερ μάρκετ ή στα πολυκαταστήματα» (ο Παύλος Θ. Κάγιος στα «ΝΕΑ»).

Επειδή δεν καταφεύγουν στη δύναμη της πάλης τους

«Οι χειρότερες μέρες τώρα έρχονται... οκτώ στους 10 Ελληνες πιστεύουν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα χειροτερεύσει το 2006 ή θα παραμείνει στάσιμη. Τα πιο σημαντικά προβλήματα είναι: ανεργία, ακρίβεια, υγεία, παιδεία και ανάπτυξη» (το ρεπορτάζ στο «ΕΘΝΟΣ»).


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ