Παρασκευή 9 Δεκέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΒΙΟΜΗΧΑΝΟΙ - ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Δε θέλουν κουβέντα για την ουσία

Σε εντελώς επουσιώδη θέματα οι διαφορές των αρμοδίων με τους μεγαλοεπιχειρηματίες

Στον απόηχο του θέματος που άνοιξε τις προηγούμενες μέρες γύρω από την επισήμανση στις συσκευασίες γάλακτος και βεβαίως των αλλεπάλληλων διατροφικών κινδύνων που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, πραγματοποιήθηκε χτες ημερίδα με θέμα την ανάκληση προϊόντων από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας.

Μιλώντας στη διάρκεια της ημερίδας ο Γρ. Αντωνιάδης, εκ μέρους του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ), υπεραμύνθηκε της ...«υπευθυνότητας» των βιομηχάνων. Τη στιγμή δε που οι αποκαλύψεις για τους διατροφικούς κινδύνους που γεννά το κυνήγι του κέρδους δεν έχουν τέλος, ο εκπρόσωπος των βιομηχάνων ισχυρίστηκε ότι «μερικές από τις λεγόμενες διατροφικές κρίσεις λαμβάνουν διαστάσεις πέραν του πραγματικού κινδύνου». Ο ΓΓ Βιομηχανίας Σπ. Παπαδόπουλος εντόπισε το πρόβλημα στον «εποπτικό μηχανισμό», κάνοντας ανέξοδα λόγο για «ανεπάρκεια» και αφήνοντας στο απυρόβλητο την ίδια την πολιτική που δημιουργεί και οξύνει τους κινδύνους για την ασφάλεια των καταναλωτών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατέθηκαν στη διάρκεια της ημερίδας όσον αφορά στις ανακλήσεις προϊόντων πέρα από τα τρόφιμα, στο πρώτο 4μηνο του 2005 τα περισσότερα περιστατικά που έφτασαν στο σύστημα ταχείας ενημέρωσης της ΕΕ αφορούσαν ηλεκτρικές συσκευές (74), παιχνίδια (61) και αυτοκίνητα (24). Ως χώρα παραγωγής με τα περισσότερα προβληματικά προϊόντα εμφανίζεται η Κίνα, ενώ για 65 περιπτώσεις ήταν άγνωστη η χώρα παραγωγής.

Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα δημοσκόπησης του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας με αντικείμενο τη διερεύνηση της αγοραστικής συμπεριφοράς και των καταναλωτικών τάσεων και απόψεων. Από την έρευνα μεταξύ άλλων προέκυψε ότι 7 στους 10 καταναλωτές θεωρούν ακριβά τα λεγόμενα επώνυμα διατροφικά είδη και ότι οι ηλικιωμένοι και τα χαμηλότερα εισοδήματα στρέφονται με μεγαλύτερη ευκολία στα «ανώνυμα» και «χύμα» προϊόντα, ενώ 8 στους 10 δηλώνουν ότι δε νιώθουν επαρκώς ενημερωμένοι γύρω από ζητήματα προστασίας καταναλωτών και τα δικαιώματά τους.

Στο περιθώριο της ημερίδας συνεχίστηκε η ανταλλαγή δηλώσεων για τις ετικέτες στις συσκευασίες του γάλακτος, με τον Ιω. Βλέμα, πρόεδρο του ΕΦΕΤ, να απαντά στη χτεσινή ανακοίνωση του ΣΕΒΤ, λέγοντας ευθέως ότι ο ΕΦΕΤ δεν είναι ανεξάρτητος φορέας αλλά ελέγχεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, τον δε ΓΓ Καταναλωτή να υπεραμύνεται της καλής πίστης της κυβέρνησης απέναντι στις προθέσεις των επιχειρηματιών, λέγοντας «το να αναδεικνύουμε θέματα υγιεινής και τροφίμων δε σημαίνει ότι έχουμε αντιπαλότητα και έχθρα με την αγορά».

Τα ιταλικά αυγά

Απαντώντας σε ερώτηση για το σκάνδαλο που ξέσπασε στην Ιταλία με τα χαλασμένα αυγά, ο επικεφαλής του ΕΦΕΤ δήλωσε ότι «δεν υπάρχει ακόμα σχετικό σήμα στο σύστημα ταχείας ανταλλαγής πληροφοριών για τρόφιμα και τροφές της ΕΕ». Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, τα σούπερ μάρκετ ζητούν από τους προμηθευτές ενημέρωση αν χρησιμοποιούν συστατικά που μπορεί να σχετίζονται με τα αυγά που εντοπίστηκαν στην Ιταλία και αν τα προμηθεύονται από την Ιταλία.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ